ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017

Συσκευή που εντοπίζει τη γεωγραφική θέση σκάφους και αποστέλλει SOS από ομάδα Ελλήνων ειδικών

Δημοσιεύθηκε:





Μια συσκευή με μέγεθος όσο ένα μικρό βιβλίο, η οποία μπορεί να εντοπίζει τη γεωγραφική θέση στην
οποία βρίσκεται ένα ιστιοπλοϊκό ή κάποιο μικρότερο σκάφος, αλλά και να στείλει σήμα SOS σε περίπτωση κινδύνου, έχει δημιουργήσει ομάδα Ελλήνων ειδικών της πληροφορικής και ανάπτυξης ηλεκτρονικών προϊόντων.
Όπως ανέφερε ο Γιώργος Κούτρας, ιδρυτής και CEO της ελληνικής start up εταιρείας OpenIchnos, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο FM 104,9", αυτό το τεχνολογικό σύστημα είναι μια μείξη hardware και software και έχει κύριο στόχο την εξυπηρέτηση των εταιρειών που νοικιάζουν τα σκάφη έτσι ώστε όσοι αναλαμβάνουν να τα οδηγήσουν να γνωρίζουν που ακριβώς που βρίσκονται με μια δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας με την εταιρεία.
Ειδικότερα η συσκευή εντοπίζει τη θέση του σκάφους, μέσω του δορυφορικού συστήματος εντοπισμού θέσης GPS αλλά και του παγκόσμιου συστήματος επικοινωνίας Iridium. Η συσκευή είναι πολύ απλή στην εγκατάσταση της, αδιάβροχη, από ανοξείδωτο ατσάλι ναυτιλίας, ανθεκτική στις καιρικές συνθήκες και διαθέτει αυτονομία χάρη σε ηλιακό πάνελ. Μπορεί, ωστόσο, και να λειτουργήσει για εξήντα ημέρες χωρίς ηλιοφάνεια.
Σύμφωνα με τον κ. Κούτρα, σε έναν τομέα που έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια όπως αυτός της ενοικίασης σκαφών, υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τις εταιρείες. Αυτές θα μπορούν πλέον να επικοινωνούν με αυτόν τον τρόπο με τους πελάτες τους, σε περίπτωση προβλήματος ή σε περίπτωση που το σκάφος βρίσκεται σε τοποθεσίες όπου η κάλυψη από κάποιο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας είναι περιορισμένη.
Οι Έλληνες δημιουργοί του συστήματος βρίσκονται σε συζητήσεις με διάφορους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό και στην βόρεια Ελλάδα και στην Κρήτη ενώ θέτουν ως στόχο μια μεγάλη παγκόσμια αγορά, εκείνη της διαχείρισης στόλου οχημάτων και σκαφών, της οποίας ο τζίρος υπολογίστηκε για το 2015 στα 8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η παρουσίαση και εμπορική διάθεση του τελικού προϊόντος προγραμματίζεται να γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2017. Ωστόσο ήδη η εταιρία, που έχει έδρα στην Κρήτη, μετρά στο ενεργητικό της μια επιτυχία καθώς κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση στο διαγωνισμό Bluegrowth που διεξήχθη τον περασμένο Δεκέμβριο στον Πειραιά.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)
ΑΠΟ http://www.huffingtonpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: