ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016

Πώς η νέα τεχνολογία αποσπά τους οδηγούς



16/11/2016





Ο Μπρετ Χάτσον εγκατέστησε ένα σύστημα Bluetooth στη Σεβρολέτ του (2002 Chevy TrailBlazer) για να μπορεί να μιλάει στο τηλέφωνό του χωρίς να χρησιμοποιεί τα χέρια του, παραδέχεται όμως ότι ούτε αυτή η συσκευή είναι
εντελώς ακίνδυνη. Η εφαρμογή αποστολής μηνυμάτων Snapchat επιτρέπει στους οδηγούς να ποστάρουν φωτογραφίες που καταγράφουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Η εφαρμογή πλοήγησης Waze δίνει πόντους στους οδηγούς όταν αναφέρουν μποτιλιαρίσματα και ατυχήματα. Επιπλέον το παιχνίδι Pokémon Go βάζει τους οδηγούς να αναζητούν εικονικά πλάσματα στις λεωφόρους της χώρας.
Οταν το ζήτημα των οδηγών με διάσπαση προσοχής άρχισε να απασχολεί την κοινή γνώμη πριν από μία δεκαετία, το πρόβλημα ήταν κυρίως άνθρωποι που έκαναν κλήσεις ή έστελναν μηνύματα από τα κινητά τους. Η λύση ήταν η εισαγωγή νέων τεχνολογιών προκειμένου να παραμένουν πάνω στο τιμόνι τα χέρια των οδηγών. Οι καινοτομίες έκτοτε –ασύρματο δίκτυο μέσα στο αυτοκίνητο και μία σειρά από νέες εφαρμογές– οδήγησαν σε αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου στα οχήματα, γεγονός που έχει επιτείνει δραματικά τα θανατηφόρα δυστυχήματα. Επειτα από σταθερή μείωση του αριθμού των δυστυχημάτων επί τέσσερις και πλέον δεκαετίες, οι θάνατοι στους αυτοκινητόδρομους πέρυσι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ετήσια ποσοστιαία αύξηση των τελευταίων πενήντα ετών. Και οι αριθμοί έως τώρα είναι ακόμη χειρότεροι για το 2016. Τους πρώτους έξι μήνες, οι θάνατοι στους δρόμους εκτοξεύτηκαν κατά 10,4%, σε 17.775, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2015. «Είναι μια κρίση που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα», σχολίασε ο Μαρκ Ρ. Ρόουζκαϊντ, επικεφαλής της υπηρεσίας Οδικής Κυκλοφορίας. Μια αγωγή που κατατέθηκε σε δικαστήριο της Τζόρτζια ισχυρίζεται πως ένας έφηβος οδηγός ο οποίος ενεπλάκη σε ατύχημα τον Σεπτέμβριο του 2015 καθώς εκινείτο με ταχύτητα 100 μίλια την ώρα χρησιμοποιούσε το Snapchat. Το όχημά του συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο ενός οδηγού Uber, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά.
Θορυβημένο από τις στατιστικές, το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών εκπόνησε σχέδιο από κοινού με το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας και άλλες οργανώσεις για να υπάρξει ως στρατηγική «Η πορεία προς το μηδέν», με τον φιλόδοξο στόχο να μηδενιστούν τα δυστυχήματα στους δρόμους εντός 30 ετών. Ο αρμόδιος υπουργός του Ομπάμα, Αντονι Φοξ, δήλωσε ότι η προσπάθεια περιλαμβάνει την αναγνώριση αλλαγών στις διατάξεις, τους νόμους και τις προϋποθέσεις που θα μπορούσαν να συνδράμουν τη μείωση των ατυχημάτων. Αυτό θα μπορούσε, μεταξύ άλλων, να σημαίνει πως όλες οι πολιτείες θα κληθούν να λάβουν αυστηρά μέτρα και να εφαρμόσουν νόμους για τις ζώνες στα αυτοκίνητα και τα κράνη σε μοτοσικλέτες, καταπολεμώντας επίσης την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή… smartphones. Μια δεύτερη προσπάθεια θα δώσει έμφαση στη θέσπιση μακροπρόθεσμων στόχων και την εισαγωγή τεχνολογιών για την αυτονομία των οχημάτων, που κατά τους ειδικούς θα προλαμβάνει τα ατυχήματα και θα απομακρύνει τους αφηρημένους οδηγούς από το τιμόνι. Μια ανησυχία είναι ότι η τρέχουσα γενιά αυτοκινούμενων οχημάτων, όπως αυτό της Tesla Motors, είναι πιθανό να δημιουργεί μια εσφαλμένη αίσθηση ασφάλειας στους οδηγούς και θα μπορούσε να αυξήσει την απρόσεκτη οδήγηση.

Λογισμικό σε νέα οχήματα

Τα περισσότερα νέα οχήματα που πωλούνται σήμερα έχουν λογισμικό, το οποίο συνδέεται με το smartphone και επιτρέπει στους οδηγούς να κάνουν κλήσεις, να υπαγορεύουν μηνύματα και να χρησιμοποιούν hands-free εφαρμογές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι αυτά τα συστήματα επιτρέπουν στους πελάτες να συγκεντρωθούν στην οδήγηση χωρίς να έρχονται σε επαφή με τα smartphones τους.

ΑΠΟ http://www.aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: