ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2016

Μεγάλες αλλαγές στη διδασκαλία ξένων γλωσσών

 19/10/2016

 

 

 

 Βελτιωτικές κινήσεις με στόχο οι μαθητές να μαθαίνουν τις ξένες γλώσσες μέσα στο σχολείο κάνει το υπουργείο Παιδείας, μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο έστειλε και σχετικές οδηγίες στους εκπαιδευτικούς για την αναδιάρθρωση και τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των ξένων γλωσσών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2016-2017.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ

ΓΙΑ ΜΙΑ αποφασιστική στροφή στην ξενόγλωσση εκπαίδευση από την υλικοκεντρική στη μαθησιοκεντρική προσέγγιση κάνει λόγο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Με δεδομένο ότι τα Ελληνόπουλα αποκτούν γνώσεις ξένων γλωσσών στα φροντιστήρια και όχι στα σχολεία -όπως θα έπρεπε- οι καθηγητές καλούνται να πάρουν τα «ηνία» στα χέρια τους ακόμη και αν χρειαστεί να παρακάμψουν το αυστηρό πλαίσιο της διδακτέας ύλης.Οπως τονίζεται μάλιστα στις οδηγίες που στάλθηκαν στα σχολεία, η πρόταση αναδιάρθρωσης και εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης στηρίχτηκε στην αναγκαιότητα να ανταποκριθεί η διδασκαλία του μαθήματος της ξένης γλώσσας στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και να προσαρμοστεί στο επίπεδο γλωσσομάθειάς τους.
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στόχος της πρότασης είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να μετατοπίσουν την προσοχή τους από την «κάλυψη της ύλης» στις ανάγκες των μαθητών για το τι θα μάθουν και όχι τι θα διδαχθούν.

Νέα προσέγγιση

Με την εφαρμογή του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών των Ξένων Γλωσσών στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο γίνεται μία αποφασιστική στροφή στην ξενόγλωσση εκπαίδευση από την υλικοκεντρική στη μαθησιοκεντρική προσέγγιση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Οπως πολύ καλά γνωρίζουν τόσο οι γονείς και πολύ περισσότερο οι εκπαιδευτικοί, οι Ελληνες μαθητές μπαίνουν στη σχολική τάξη με διαφορετικά επίπεδα γλωσσομάθειας, ειδικά στην Αγγλική, και ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού καθώς και στις τάξεις του Γυμνασίου.


Αυτό συνήθως οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά την ίδια αφετηρία στην ξενόγλωσση εκπαίδευση καθώς αυτό εξαρτάται κυρίως από την οικονομική δυνατότητα των γονέων αλλά και την περιοχή κατοικίας των μαθητών.
Για τον λόγο αυτό το υπουργείο στις οδηγίες, που έστειλε στους εκπαιδευτικούς, τους προτρέπει: να διαγνώσουν το γενικό επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών και να προβούν σε έρευνα των αναγκών τους. Να προσαρμόσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στο προφίλ των μαθητών που έχουν σε διαφορετικά τμήματα μιας ξενόγλωσσης τάξης, σε διαφορετικές τάξεις του ίδιου σχολείου και σε διαφορετικά σχολεία και τέλος να ακολουθήσουν πρακτικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο τμήμα μιας τάξης το οποίο έχει μαθητές διαφορετικών επιπέδων γλωσσομάθειας.
Για παράδειγμα, όσον αφορά στους μαθητές της Α΄ Δημοτικού, στις οδηγίες που στάλθηκαν στα σχολεία τονίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί σαφώς δεν είναι υποχρεωμένοι να «καλύψουν» όλο το φάσμα της ύλης που προβλέπεται στο ενδεικτικό Αναλυτικό Πρόγραμμα.
Αντίθετα, στόχος είναι μέχρι το τέλος της χρονιάς να έχουν αναπτυχθεί οι δεξιότητες των παιδιών όπως: Να «παίζουν» με τη νέα γλώσσα που μαθαίνουν, να λένε ρίμες και κάποια τραγουδάκια (έστω εν χορώ), να λειτουργούν στην τάξη τους ακούγοντας π.χ. τον δάσκαλό τους να τους δίνει οδηγίες και εντολές του τύπου SIT DOWN, STAND UP κ.λπ., να αρχίσουν να αναγνωρίζουν λέξεις και φράσεις και επιμέρους νοήματα μιας ιστοριούλας.

Στη Β' Δημοτικού

Επίσης στη Β΄ Δημοτικού να ανταποκρίνονται σε εντολές και οδηγίες στα αγγλικά, να συμμετέχουν σε σύντομους προσωπικούς διαλόγους, να ξέρουν τα λόγια για να τραγουδήσουν ή και να πουν κάποια ποιηματάκια, να αναγνωρίζουν και να λένε με σωστή προφορά και επιτονισμό λέξεις και φράσεις που έχουν μάθει για απλές καθημερινές καταστάσεις, να κάνουν έναν σύντομο διάλογο για μια καθημερινή περίσταση επικοινωνίας, να καταλαβαίνουν νοήματα μιας γνωστής ιστορίας.


ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ

Στήριξη στους αδύναμους μαθητές

Τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουν τα μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους «αδύναμους» μαθητές που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να παρακολουθήσουν φροντιστήρια. Την ανακοίνωση αυτή έκανε χθες ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, ενώ αναφερόμενος στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ υπογράμμισε ότι «το 2017 και το 2018 ο τρόπος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο θα παραμείνει ίδιος, δεν βιαζόμαστε. Το σημαντικό είναι η αναβάθμιση λυκείου και να μην είναι μια νεκρή τάξη η 3η Λυκείου. Σημείωσε επίσης ότι «το σημερινό σχολείο δεν μας καλύπτει. Χρειάζονται επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, αλλαγές στα βιβλία και πολλές ακόμα παρεμβάσεις. Σημαντικό ωστόσο είναι ότι από φέτος η ενισχυτική διδασκαλία θα ξεκινήσει από τον Νοέμβριο». Ο υπουργός Παιδείας τόνισε επίσης πως θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις 1.500 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
Για την Επέτειο
Επίσης εν όψει της εθνικής επετείου στάλθηκε στα σχολεία οδηγία ότι η 28η Οκτωβρίου είναι αργία για όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στα σχολεία την παραμονή της εθνικής επετείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις ανωτέρω διατάξεις, παρακαλούνται οι διευθυντές και οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολικών μονάδων όπως λάβουν υπόψη και αξιοποιήσουν μαρτυρίες επιζώντων του Αλβανικού Επους, καθώς και επιζώντων Αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης.


ΑΠΟ http://www.ethnos.gr/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη