Δευτέρα, 11 Ιούλιος 2016
Η επένδυση της Costa Navarino έβαλε τη Μεσσηνία στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Παρά την οικονομική κρίση -στην Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Ενωση αλλά και παγκοσμίως- τα τελευταία 6 χρόνια οι αφίξεις τουριστών στην περιοχή αυξάνονται με αλματώδεις
ρυθμούς, ενισχύοντας απασχόληση και εισόδημα.
Η επένδυση της Costa Navarino έβαλε τη Μεσσηνία στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Παρά την οικονομική κρίση -στην Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Ενωση αλλά και παγκοσμίως- τα τελευταία 6 χρόνια οι αφίξεις τουριστών στην περιοχή αυξάνονται με αλματώδεις
ρυθμούς, ενισχύοντας απασχόληση και εισόδημα.
Η
συγκεκριμένη πραγματικότητα δεν αμφισβητείται από κανέναν καλόπιστο
παρατηρητή και δείχνει τον τρόπο με τον οποίο επιδρούν οι μεγάλες
επενδύσεις σε μια τοπική οικονομία.
Τα στοιχεία των αριθμών είναι συντριπτικά και δείχνουν ότι η προίκα που άφησε στην περιοχή ο αείμνηστος Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος είναι τεράστια. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας συνδέεται πλέον με 25 ευρωπαϊκές πόλεις, σημειώνοντας αύξηση 264% διεθνών αφίξεων σε σχέση με το 2009, και αναμένεται φέτος ότι μέσω του αεροδρομίου θα φτάσουν στην περιοχή 110.000 επιβάτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Περιφερειακής Ανάπτυξης (2015), η ετήσια οικονομική επίδραση της επένδυσης της Costa Navarino στη Μεσσηνία ανέρχεται στα 117,4 εκ ευρώ. Αμεσα και έμμεσα εργάζονται 2.100 άνθρωποι, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι από την περιοχή.
Η προβολή που έχει υπάρξει από διεθνή και εθνικά ΜΜΕ έχει αυξήσει το ενδιαφέρον εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού. Η επένδυση έχει λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά σπρώχνοντας προς τα πάνω όλη την περιοχή, ενώ από την αύξηση των τουριστών το 80% μένει και κινείται εκτός του συγκροτήματος της Costa Navarino. Η ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου Αθήνα - Καλαμάτα αποτέλεσε την άλλη μεγάλη επένδυση που έδωσε τη δυνατότητα της εύκολης πρόσβασης στην περιοχή και που φαίνεται κάθε Σαββατοκύριακο σε όλα τα μήκη και πλάτη του νομού. Ο καθένας μπορεί να φανταστεί πώς θα ήταν τα πράγματα αν δεν βρισκόμασταν στην παρούσα οικονομική κρίση.
Τα πράγματα προφανώς και δεν είναι ρόδινα, υπάρχουν προβλήματα και κίνδυνοι ιδιαίτερα από το συνολικότερο πλαίσιο στο οποίο κινείται η οικονομία σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι συνεχιστές του οράματος του Καπετάν Βασίλη δείχνουν ότι έχουν στόχο να ολοκληρώσουν το επενδυτικό πλάνο, δημιουργώντας νέες μονάδες και δίνοντας νέες δυνατότητες στην περιοχή. Η ατμομηχανή δείχνει ότι τραβά και άλλες μικρότερες και μεγαλύτερες επενδύσεις που μπορούν να αλλάξουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα στη Μεσσηνία. Σε επίπεδο δημοσίων επενδύσεων η κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη αποτελεί κορυφαία αναπτυξιακή υπόθεσή.
Το παράδειγμα της Costa Navarino μας διδάσκει ότι η επιμονή και η θέληση μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο την πορεία μιας περιοχής. Οι μίζερες και οι στενόκαρδες προσεγγίσεις, οι γραφειοκρατικές και στενόμυαλες αντιλήψεις δεν δημιουργούν ανάπτυξη και τελικώς δεν προστατεύουν το συμφέρον των πολλών και ειδικά των αδυνάτων. Να μάθουμε από τα λάθη και να παραδειγματιστούμε από την επιτυχία για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια περιοχή που θα δίνει δουλειά και εισόδημα στα παιδιά της.
ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr
Τα στοιχεία των αριθμών είναι συντριπτικά και δείχνουν ότι η προίκα που άφησε στην περιοχή ο αείμνηστος Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος είναι τεράστια. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας συνδέεται πλέον με 25 ευρωπαϊκές πόλεις, σημειώνοντας αύξηση 264% διεθνών αφίξεων σε σχέση με το 2009, και αναμένεται φέτος ότι μέσω του αεροδρομίου θα φτάσουν στην περιοχή 110.000 επιβάτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Περιφερειακής Ανάπτυξης (2015), η ετήσια οικονομική επίδραση της επένδυσης της Costa Navarino στη Μεσσηνία ανέρχεται στα 117,4 εκ ευρώ. Αμεσα και έμμεσα εργάζονται 2.100 άνθρωποι, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι από την περιοχή.
Η προβολή που έχει υπάρξει από διεθνή και εθνικά ΜΜΕ έχει αυξήσει το ενδιαφέρον εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού. Η επένδυση έχει λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά σπρώχνοντας προς τα πάνω όλη την περιοχή, ενώ από την αύξηση των τουριστών το 80% μένει και κινείται εκτός του συγκροτήματος της Costa Navarino. Η ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου Αθήνα - Καλαμάτα αποτέλεσε την άλλη μεγάλη επένδυση που έδωσε τη δυνατότητα της εύκολης πρόσβασης στην περιοχή και που φαίνεται κάθε Σαββατοκύριακο σε όλα τα μήκη και πλάτη του νομού. Ο καθένας μπορεί να φανταστεί πώς θα ήταν τα πράγματα αν δεν βρισκόμασταν στην παρούσα οικονομική κρίση.
Τα πράγματα προφανώς και δεν είναι ρόδινα, υπάρχουν προβλήματα και κίνδυνοι ιδιαίτερα από το συνολικότερο πλαίσιο στο οποίο κινείται η οικονομία σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι συνεχιστές του οράματος του Καπετάν Βασίλη δείχνουν ότι έχουν στόχο να ολοκληρώσουν το επενδυτικό πλάνο, δημιουργώντας νέες μονάδες και δίνοντας νέες δυνατότητες στην περιοχή. Η ατμομηχανή δείχνει ότι τραβά και άλλες μικρότερες και μεγαλύτερες επενδύσεις που μπορούν να αλλάξουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα στη Μεσσηνία. Σε επίπεδο δημοσίων επενδύσεων η κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη αποτελεί κορυφαία αναπτυξιακή υπόθεσή.
Το παράδειγμα της Costa Navarino μας διδάσκει ότι η επιμονή και η θέληση μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο την πορεία μιας περιοχής. Οι μίζερες και οι στενόκαρδες προσεγγίσεις, οι γραφειοκρατικές και στενόμυαλες αντιλήψεις δεν δημιουργούν ανάπτυξη και τελικώς δεν προστατεύουν το συμφέρον των πολλών και ειδικά των αδυνάτων. Να μάθουμε από τα λάθη και να παραδειγματιστούμε από την επιτυχία για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια περιοχή που θα δίνει δουλειά και εισόδημα στα παιδιά της.
ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου