ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016

Με την Costa Navarino στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη: Τα 6 χρόνια που άλλαξαν τη Μεσσηνία

Δευτέρα, 11 Ιούλιος 2016 






Η επένδυση της Costa Navarino έβαλε τη Μεσσηνία στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Παρά την οικονομική κρίση -στην Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Ενωση αλλά και παγκοσμίως- τα τελευταία 6 χρόνια οι αφίξεις τουριστών στην περιοχή αυξάνονται με αλματώδεις
ρυθμούς, ενισχύοντας απασχόληση και εισόδημα.
Η συγκεκριμένη πραγματικότητα δεν αμφισβητείται από κανέναν καλόπιστο παρατηρητή και δείχνει τον τρόπο με τον οποίο επιδρούν οι μεγάλες επενδύσεις σε μια τοπική οικονομία.
Τα στοιχεία των αριθμών είναι συντριπτικά και δείχνουν ότι η προίκα που άφησε στην περιοχή ο αείμνηστος Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος είναι τεράστια. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας συνδέεται πλέον με 25 ευρωπαϊκές πόλεις, σημειώνοντας αύξηση 264% διεθνών αφίξεων σε σχέση με το 2009, και αναμένεται φέτος ότι μέσω του αεροδρομίου θα φτάσουν στην περιοχή 110.000 επιβάτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Περιφερειακής Ανάπτυξης (2015), η ετήσια οικονομική επίδραση της επένδυσης της Costa Navarino στη Μεσσηνία ανέρχεται στα 117,4 εκ ευρώ. Αμεσα και έμμεσα εργάζονται 2.100 άνθρωποι, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι από την περιοχή.
Η προβολή που έχει υπάρξει από διεθνή και εθνικά ΜΜΕ έχει αυξήσει το ενδιαφέρον εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού. Η επένδυση έχει λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά σπρώχνοντας προς τα πάνω όλη την περιοχή, ενώ από την αύξηση των τουριστών το 80% μένει και κινείται εκτός του συγκροτήματος της Costa Navarino. Η ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου Αθήνα - Καλαμάτα αποτέλεσε την άλλη μεγάλη επένδυση που έδωσε τη δυνατότητα της εύκολης πρόσβασης στην περιοχή και που φαίνεται κάθε Σαββατοκύριακο σε όλα τα μήκη και πλάτη του νομού. Ο καθένας μπορεί να φανταστεί πώς θα ήταν τα πράγματα αν δεν βρισκόμασταν στην παρούσα οικονομική κρίση.
Τα πράγματα προφανώς και δεν είναι ρόδινα, υπάρχουν προβλήματα και κίνδυνοι ιδιαίτερα από το συνολικότερο πλαίσιο στο οποίο κινείται η οικονομία σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι συνεχιστές του οράματος του Καπετάν Βασίλη δείχνουν ότι έχουν στόχο να ολοκληρώσουν το επενδυτικό πλάνο, δημιουργώντας νέες μονάδες και δίνοντας νέες δυνατότητες στην περιοχή. Η ατμομηχανή δείχνει ότι τραβά και άλλες μικρότερες και μεγαλύτερες επενδύσεις που μπορούν να αλλάξουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα στη Μεσσηνία. Σε επίπεδο δημοσίων επενδύσεων η κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη αποτελεί κορυφαία αναπτυξιακή υπόθεσή.
Το παράδειγμα της Costa Navarino μας διδάσκει ότι η επιμονή και η θέληση μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο την πορεία μιας περιοχής. Οι μίζερες και οι στενόκαρδες προσεγγίσεις, οι γραφειοκρατικές και στενόμυαλες αντιλήψεις δεν δημιουργούν ανάπτυξη και τελικώς δεν προστατεύουν το συμφέρον των πολλών και ειδικά των αδυνάτων. Να μάθουμε από τα λάθη και να παραδειγματιστούμε από την επιτυχία για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια περιοχή που θα δίνει δουλειά και εισόδημα στα παιδιά της.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πέντε ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα της TUI από τις 17 Μαΐου

Γιάννης Πολίτης . 11/05/2021, 18:53 ...