ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

Ερχονται τέλη κυκλοφορίας ανά τρίμηνο. Πινακίδες και τέλη a la carte

14 Ιανουαρίου 2016 




Σχέδιο για πινακίδες και τέλη a la carte επεξεργάζεται το υπουργείο οικονομίας. Τι σκέφτεται ο Αλεξιάδης και πώς μπορούν να πάρουν ανάσα τα δημόσια έσοδα. Πού οφείλεται η αύξηση των εισπράξεων από τα τέλη κυκλοφορίας του 2015.
Ερχονται τέλη κυκλοφορίας με... τριμηνία! - Γιατί αυξήθηκε η «είσπραξη» το

2015

Το πρώτο πείραμα έγινε το 2014. Δόθηκε η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες Ι.Χ οι οποίοι είχαν καταθέσει τις πινακίδες των οχημάτων τους για να γλιτώσουν από τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελούς διαβίωσης, να τις πάρουν πίσω καταβάλλοντας τόσους φόρους όσους αναλογούσαν στους μήνες που απέμεναν έως το τέλος του έτους. Καινοτόμο, αλλά ανεπαρκές.

Η νέα εκδοχή, πινακίδων με το μήνα είναι πιο προχωρημένη. Πινακίδες με το τρίμηνο. Τις παίρνεις τον Ιούνιο, τις επιστρέφεις αρχές Σεπτέμβρη. Έχεις το Ι.Χ το οποίο πλέον -όπως κατάντησαμε- δεν έχεις τη δυνατότητα να συντηρήσεις όλο το χρόνο, αλλά μπορείς να μεταφέρεις την οικογένειά σου μέχρι το χωριό για να ξεσκάσεις λίγο το καλοκαίρι. Μετά το ξαναπαρκάρεις...

Η εισήγηση είχε τεθεί το περασμένο φθινόπωρο, υπόψη του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη. Αν την είχε υιοθετήσει τότε, σίγουρα χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ δεν θα είχαν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για το 2016 αλλά κάνοντας χρήση της ρύθμισης θα πλήρωναν τέλη ίσως μόνο για το πρώτο τρίμηνο (και μετά βλέπουμε).

Τώρα, που η περίοδος πληρωμής των τελών κυκλοφορίας πέρασε, η συγκυρία είναι ευνοϊκή και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Αλεξιάδης σκέφτεται να καθιερώσει για φέτος, τη δυνατότητα ανάκτησης πινακίδων με το τρίμηνο. Αν προχωρούσε παράλληλα και εκείνο το σχέδιο που είχε περιγράψει με παλαιότερες δηλώσεις του για ρίψη πινακίδων σε ειδικό... κουτί, στην είσοδο των Δ.Ο.Υ τόσο το καλύτερο.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα δημόσια έσοδα μόνο ενίσχυση μπορούν να δεχθούν από ένα τέτοιο μέτρο. Τα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας πήγαν καλά, αλλά με τις πινακίδες με το τρίμηνο θα μπορούσαν να πάνε ακόμα καλύτερα στη συνέχεια.

Για το 2015, η αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων αποδείχθηκε καταλύτης. Τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες οχημάτων για το 2016, ήταν αυξημένα κατά 8,283 εκατ. ευρώ σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ τα αυτοκίνητα στα οποία αντιστοιχούν τα νέα τέλη κυκλοφορίας ήταν αυξημένα κατά 100.578 σε σχέση με τα αντίστοιχα για το 2015.

Κάπως έτσι, το υπουργείο Οικονομικών εισέπραξε από τη διάθεση 5.412.900 τελών κυκλοφορίας για το 2016 (από 5.312.900 για το 2015) ποσό 1,071 δισ. ευρώ (από 1,063 δισ. ευρώ για το 2015).

Με μια πρώτη ματιά θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι η αιτία για την αύξηση των εισπράξεων από τέλη κυκλοφορίας είναι η ανάσχεση του κύματος κατάθεσης πινακίδων. Τα στοιχεία όμως έρχονται να υποδείξουν αλλού τη λύση. Στα τέλη του 2015, κατατέθηκαν πινακίδες από 114.000 ιδιοκτήτες οχημάτων έναντι 107.000 στα τέλη του 2014.

Η αιτία της αύξησης των εσόδων κρύβεται στο ράλι της αγοράς αυτοκινήτου πέρυσι, όταν λόγο της αύξησης της τουριστικής κίνησης (εταιρείες ενοικιάσεων) και με τη συνδρομή -λόγω φόβου για κούρεμα καταθέσεων- των capital controls οι πωλήσεις των αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 7% (κυκλοφόρησαν 116.168 νέα αυτοκίνητα καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού έναντι 102.359 το 2014.

euro2day , http://www.madata.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: