ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

Η τροποποίηση της σύμβασης με τον «Μορέα»: Τελευταία ευκαιρία για τους δρόμους της Μεσσηνίας

Σάββατο, 25 Ιουλίου 2015 Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/71861-tropopoiisi-symvasis-morea-dromoi-messinias



Τελευταία ευκαιρία για την κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος, ενδεχομένως και του Τσακώνα - Καλό Νερό, αποτελεί η τροποποίηση της σύμβασης με τον “Μορέα”, η οποία θα πάει στη Βουλή μετά την έγκριση της επιπλέον χρηματοδότησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η κατασκευή των δύο αυτών οδικών αξόνων της Μεσσηνίας μπορεί να γίνει με χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, κάτι που έτσι κι αλλιώς θα συζητηθεί καθώς ο αναπληρωτής υπουργός
Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, θα ζητήσει μείωση της τιμής των διοδίων με παράλληλη αύξηση του χρόνου εκμετάλλευσης του Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα.
Πολιτικοί, δήμαρχοι, επιχειρηματική κοινότητα, εκκλησία και εκπρόσωποι φορέων της Μεσσηνίας θα πρέπει να πιέσουν την κυβέρνηση να εντάξει στον κύκλο των διαπραγματεύσεων με τον “Μορέα” το αίτημα κατασκευής του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος, αλλά και του Τσακώνα - Καλό Νερό, τα οποία πολύ δύσκολα θα κατασκευαστούν ως δημόσια έργα. Τα οφέλη από μια τέτοια συμφωνία θα είναι μεγάλα και άμεσα για τη Μεσσηνία, ενώ η αποπληρωμή με χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης θα μετατεθεί για το μακρινό μέλλον, όταν η οικονομία θα έχει ανακάμψει.
Αν επιτευχθεί η συμφωνία, το Δημόσιο θα εξοικονομήσει τα χρήματα που θα δαπανούσε για την κατασκευή των δρόμων και θα μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει για τη δημιουργία άλλων υποδομών. Εξυπακούεται βέβαια ότι ένα μέρος των χρημάτων που θα εξοικονομηθούν θα πρέπει να διατεθεί για τις απαλλοτριώσεις που απαιτούνται προκειμένου να κατασκευαστούν το Καλαμάτα - Ριζόμυλος και το Τσακώνα - Καλό Νερό.
Από την άλλη πλευρά και ο “Μορέας” με τη χρονική επέκταση της σύμβασης διασφαλίζει τα συμφέροντά του, αφού όχι μόνο θα αποσβέσει τις δαπάνες για την κατασκευή των δρόμων, αλλά θα αποκτήσει κι ένα σταθερό πολυετές έσοδο. Επιπρόσθετα μπορεί να διερευνηθεί η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Τσακώνα - Καλό Νερό, και ειδικότερα στις θέσεις που προέβλεπε η παλιά σύμβαση για την Ολυμπία Οδό. Καλό επίσης είναι να διερευνηθεί η δυνατότητα κατασκευής και του τμήματος Καλό Νερό - γέφυρα της Νέδας, εάν και εφόσον δεν υπάρχουν περιβαλλοντικά προβλήματα που θα καθυστερήσουν το έργο.
Η “Ε” είχε προτείνει και στο παρελθόν την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του “Μορέα” για την κατασκευή των δρόμων της Μεσσηνίας. Η πρόταση αυτή, αν και έγινε αποδεκτή από πολιτικούς, άρχοντες και φορείς του νομού, δεν προωθήθηκε με θέρμη καθώς κυριαρχούσε η αντίληψη του... «λεφτά υπάρχουν» για όλα τα έργα. Τώρα όμως, σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, η πρόταση για τροποποίηση της σύμβασης όχι μόνο αποκτά άλλη βαρύτητα, αλλά είναι και η τελευταία μας ευκαιρία για κατασκευή των σημαντικών αυτών δρόμων εντός της επόμενης τριετίας.
Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή οι δρόμοι κατασκευαστούν ως δημόσια έργα, πέρα από τα επιπλέον χρήματα που θα κοστίσουν στο Δημόσιο, θα καθυστερήσουν πολύ χρονικά - με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της Μεσσηνίας.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/71861-tropopoiisi-symvasis-morea-dromoi-messinias

Δεν υπάρχουν σχόλια: