ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

Ούτε φάκελος για το δρόμο Τσακώνα - Καλό Νερό

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr /Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2015 Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/item/66888-dromos-tsakona-kalo-nero



Η κυβέρνηση Σαμαρά δεν είχε ολοκληρώσει το φάκελο για την κατασκευή του νέου δρόμου Τσακώνα - Καλό Νερό, ενώ για να προκηρυχθεί το έργο απαιτούνται επιπλέον μελέτες αξίας 6 εκατομμυρίων ευρώ: Αυτό είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες στο βουλευτή Θανάση Πετράκο, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν για τα μεγάλα έργα της Μεσσηνίας.

Αν είναι ακριβή όσα γνωστοποίησε ο κ. Πετράκος, για την καθυστέρηση του έργου είναι τεράστιες οι πολιτικές ευθύνες τόσο του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά όσο και του πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Λαμπρόπουλου, ο οποίος συμμετείχε στην κυβέρνηση ως υφυπουργός Εθνικής Αμυνας για να προωθεί τα έργα του νομού. Οσον αφορά τώρα το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος, ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την ωρίμανση των μελετών είναι το τέλος του 2015 και ο προϋπολογισμός κατασκευής των έργων ανέρχεται σε 75-80 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις.
Αναλυτικά: «Δεν είχε υποβληθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση φάκελος για ένταξη στα μεγάλα έργα» του τμήματος Τσακώνα - Καλό Νερό της Ολυμπίας Οδού, σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε χθες στον βουλευτή Μεσσηνίας Θανάση Πετράκο ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Το εν λόγω τμήμα, «με ευθύνη της κυβέρνησης Σαμαρά, αφαιρέθηκε από το αντικείμενο του έργου της Ολυμπίας Οδού» αναφέρεται ειδικότερα στη σχετική ανακοίνωση του Θ. Πετράκου, στην οποία προστίθεται ότι «για να προκηρυχθεί το εν λόγω έργο απαιτείται «η εκπόνηση και ολοκλήρωση μιας σειράς μελετών προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ».
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής στην εν λόγω ανακοίνωση, σημειώνει ότι ο Γ. Δέδες διευκρίνισε ότι για να προκηρυχθεί το εν λόγω έργο απαιτείται «οριστική μελέτη οδοποιίας, μελέτη σήμανσης και ασφάλισης, μελέτη οδικής ασφάλειας, υδραυλική μελέτη, στατικές μελέτες, γεωλογικές μελέτες - γεωτεχνικός σχεδιασμός, περιβαλλοντικές μελέτες, ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες, κτηματογράφηση και κτηματολόγιο και μελέτη οδοστρωμάτων, οι οποίες και θα ενταχθούν στο ΠΔΕ άμεσα, ώστε να προκηρυχθούν.
Τέλος, απαιτείται κήρυξη νέων απαλλοτριώσεων για τον προσδιορισμό του αναγκαίου χώρου εκτέλεσης του έργου, που θα προκύψει με βάση τα στοιχεία της οριστικής μελέτης οδοποιίας και της μελέτης αποχέτευσης - αποστράγγισης, από την οποία θα προκύψει και η τελική διάταξη των συγκεκριμένων έργων».
Εξ άλλου, όσον αφορά τον δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος, ο γ.γ. Υποδομών ενημέρωσε τον Θ. Πετράκο -σύμφωνα με την ανακοίνωση του βουλευτή- ότι «ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την ωρίμανση των μελετών είναι το τέλος του 2015 και ο προϋπολογισμός κατασκευής των έργων ανέρχεται σε 75 - 80 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις».
Ο Γ. Δέδες, προστίθεται στην ανακοίνωση του βουλευτή, εξήγησε ότι «οι αρχικές μελέτες που συντάχθηκαν έπρεπε να επικαιροποιηθούν και ήδη έχουν προωθηθεί για έλεγχο οι μελέτες οδοποιίας, κόμβων, υδραυλικών, τεχνικών έργων, σήμανσης - ασφάλισης, ηλεκτροφωτισμού και κτηματολόγιο. Απαιτείται να γίνει εισήγηση στο ΣΔΕ (Συμβούλιο Δημοσίων Εργων) που θα περιλαμβάνει α) την έγκριση της Οριστικής Μελέτης Οδοποιίας και κόμβων, ώστε ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός να συνάδει με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και β) την διαδικασία ελέγχου -επικαιροποίησης του συνόλου των μελετών». Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/item/66888-dromos-tsakona-kalo-nero

Δεν υπάρχουν σχόλια: