ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Μείωση στα διόδια ως 30% - Κανένας φόβος διακοπής εργασιών στους 5 οδικούς άξονες

Ερχεται μείωση στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων από 25 ως 30%. Η κυβερνητική παρέμβαση θα γίνει σε δύο φάσεις.
Σε πρώτη φάση και πολύ σύντομα, σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στη μείωση των διοδίων, όπως έχει δεσμευτεί και ο αρμόδιος υπουργός κ. Γιώργος Σταθάκης.

Στη δεύτερη φάση θα εφαρμοστεί η τιμολόγηση ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Η εφαρμογή του μέτρου αυτού θα γίνει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, γιατί απαιτείται η χρήση του κατάλληλου ηλεκτρονικού συστήματος, πράγμα που σύμφωνα με τις συμβάσεις που υπάρχουν προβλέπεται να γίνει την ερχόμενη τριετία.

Πάντως, όπως αναφέρουν στο newsit.gr υψηλόβαθμα στελέχη του αρμόδιου υπουργείου κανένας από τους 5 μεγάλους οδικούς άξονες δεν απειλείται με διακοπή εργασιών. Τα έργα στους 4 από τους 5 προχωρούν κανονικά, ενώ στον αυτοκινητόδρομο του Μωρέα υπάρχει καθυστέρηση στις εργασίες, αν και πλησιάζει η ολοκλήρωση του έργου

Παρά το πρόβλημα ρευστότητας που υπάρχει στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας το υπουργείο δίνει, λένε τα αρμόδια στελέχη, απόλυτη προτεραιότητα σε πληρωμές, η αθέτηση των οποίων θα μπορούσε να πυροδοτήσει ρήτρες στις συμβάσεις παραχώρησης.

Πάντως, αρχίζουν να ολοκληρώνονται οι καταβολές πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό, οπότε σταδιακά τα έργα θα πρέπει να χρηματοδοτούνται σχεδόν αποκλειστικά από κεφάλαια που θα διαθέτουν οι τράπεζες. Όσο πλησιάζει το ορόσημο αυτό, υπάρχει ανησυχία για την ομαλή συνέχιση της χρηματοδότησης, στο βαθμό που πλέον αυτή δεν θα εξαρτάται από το κράτος και δεδομένης της περιορισμένης ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα.

Στο υπουργείο παραδέχονται πως υπάρχουν καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων, αλλά τις αποδίδουν σε προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, ή σε άλλα προβλήματα όπως για παράδειγμα η μη έγκαιρη παράδοση υλικού από μέλη της κοινοπραξίας, είτε λόγω προβλημάτων με άλλους φορείς (π.χ. διασταυρώσεις με σιδηροδρομικό δίκτυο).


ΑΠΟ http://www.newsit.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: