ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015

Στις 10 Φεβρουαρίου δημοπρασία για το Γαργαλιάνοι - Ρωμανού

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου 2015 Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/52904-dimoprasia-gargalianoi-romanoy


Στις 10 Φεβρουαρίου δημοπρατείται στην Τρίπολη, στη Διεύθυνση Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η ολοκλήρωση του πολύπαθου δρόμου Γαργαλιάνοι - Ρωμανού, προϋπολογισμού 10.335.000 ευρώ.
Σύμφωνα με την περίληψη της διακήρυξης, η προθεσμία υλοποίησης του έργου είναι 6 μήνες, ενώ χρηματοδοτείται από «πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με τη συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση (ΔΕΠΙΝ 2007-2013». Είναι σίγουρο ότι το έργο δε θα προλάβει να υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2015, όπως προβλέπεται, από το ΔΕΠΙΝ (από το ΕΣΠΑ) - και το μεγαλύτερο μέρος του, αν όχι όλο, θα χρηματοδοτηθεί από το επόμενο ΕΣΠΑ.
Ο νέος δρόμος Γαργαλιάνοι - Ρωμανού, που ξεκίνησε από το Γ’ ΚΠΣ και συνεχίστηκε στο ΕΣΠΑ αλλά έμεινε στη μέση, είναι μήκους 11,85 χιλιομέτρων. Η αρχή του βρίσκεται επί της υφισταμένης εθνικής οδού δυτικά της πόλης των Γαργαλιάνων και το τέλος του επί της εθνικής οδού στα ανατολικά του Ρωμανού. Για τη σύνδεση με το επαρχιακό δίκτυο προβλέπονται τέσσερις ισόπεδοι κόμβοι και ένας αριθμός αποκαταστάσεων του θιγόμενου αγροτικού δικτύου, μαζί με τις απαιτούμενες αποκαταστάσεις των προσβάσεων στις παρακείμενες του νέου οδικού τμήματος ιδιοκτησίες.
Παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή των υπολειπόμενων εγκάρσιων τεχνικών έργων (οχετών) στα μη κατασκευασμένα τμήματα της νέας οδού και στα λοιπά οδικά έργα, καθώς και ολοκλήρωση κατασκευής των γεφυρών στο δρόμο προς Μάραθο και κοντά στο Ρωμανού (γέφυρα στον ποταμό Σελά). Προβλέπεται επίσης η κατασκευή των τάφρων, η σήμανση και η ασφάλιση του οδικού τμήματος.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο ανάδοχος του έργου που ξεκίνησε από το ΕΣΠΑ, σύμφωνα με ενημέρωση του διευθυντή Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας στην Οικονομική Επιτροπή. «κατέθεσε αιτήματα για αποζημίωση, λόγω της διάλυσης της σύμβασης και των καθυστερήσεων στην εκτέλεσή της από υπαιτιότητα του κυρίου του έργου, συνολικού ποσού 44.092.654,06 ευρώ πλέον αναθεώρησης (όπου προβλέπεται) και ΦΠΑ. Ο ανάδοχος άσκησε την από 18-11-2013 αίτηση θεραπείας ενώπιον του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, επί της οποίας δεν εκδόθηκε απόφαση μέχρι σήμερα».



 Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/52904-dimoprasia-gargalianoi-romanoy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πέντε ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα της TUI από τις 17 Μαΐου

Γιάννης Πολίτης . 11/05/2021, 18:53 ...