ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

ΟΛΠ: Εγκρίθηκε το μεγαλεπήβολο business plan αξίας 660 εκατ. ευρώ



Του Μηνά Τσαμόπουλου
Εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς το business plan και το επενδυτικό πρόγραμμα 2014-2018 συνολικού προϋπολογισμού 660 εκατ. ευρώ .
Μετά το διάλογο που θα ακολουθήσει με την Περιφέρεια Αττικής, τους δήμους, τους φορείς του Πειραιά και τα συνδικάτα θα διαμορφωθεί το τελικό επενδυτικό πρόγραμμα 2015-2019 το οποίο
και θα συζητηθεί στο Δ.Σ. του Δεκεμβρίου 2014.
Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα  περιλαμβάνει: 1. τη νέα βάση κρουαζιέρας, ένα έργο που θα κοστίσει περί τα 136 εκατ. ευρώ. Στις εγκαταστάσεις θα μπορούν να ελλιμενίζονται τρία κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς, θα χρηματοδοτηθεί κατά 95% από το ΕΣΠΑ.
2.  Γίνεται πρόβλεψη για την υποδομή και εγκατάσταση κυκλοφοριακού μέσου, τύπου monorail περιφερειακά του κεντρικού λιμανιού με κόστος που φθάνει τα  100 εκατ. ευρώ
3. Στην περιοχή Παλατάκι,  θα κατασκευαστεί   ξενοδοχειακή μονάδα αξίας 50 εκατ. ευρώ.
4. Πενήντα  εκατομμύρια  ευρώ, θα επενδυθούν σε δύο πλωτές δεξαμενές τύπου post panamax για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας
5.  Δημιουργία υποθαλάσσιας διάβασης για πεζούς που θα ενώνει τη βάση κρουαζιέρας με την Δραπετσώνα.
6. Έργα   για την  ανάπτυξη του Car Terminal
7. Επισκευές στο κτήριο της Παγόδας ώστε να λειτουργήσει ως εκθεσιακό κέντρο.
8.  Δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής, με μεγαλύτερο έργο το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στον ΟΛΠ.
Για τις  επενδύσεις  στο monorail, στο ξενοδοχείο  και στην ναυπηγοεπισκευή θα παραχωρηθούν οι δραστηριότητες.  γίνουν με τη μορφή της παραχώρησης δραστηριοτήτων.  Τα έργα που θα ξεκινήσουν άμεσα θα απορροφήσουν τα 245 από τα 660 εκατομμύρια ευρώ με βασικότερο εκείνο της αναβάθμισης του Car Terminal.

Πηγή: ΟΛΠ: Εγκρίθηκε το μεγαλεπήβολο business plan αξίας 660 εκατ. ευρώ | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/65709/olp-egkrithike-megalepivolo-business-plan-axias-660-ekat-eyro#ixzz3DSHt9FJO

Δεν υπάρχουν σχόλια: