ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Σε μια εβδομάδα ξεκινά το "Βιτσέντζος Κορνάρος"

Το επόμενο Σάββατο 21 Ιουνίου θα δέσει για πρώτη φορά φέτος το πλοίο "Βιvτσέντζος Κορνάρος" στο λιμάνι της Καλαμάτας. Για τη σεζόν μάλιστα υπάρχουν καλοί οιωνοί, καθώς έχει εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον ταξιδιωτών από την Κρήτη για την Πελοπόννησο.
Αρκετά ικανοποιητικό όμως μπορεί να χαρακτηριστεί και το ενδιαφέρον των Καλαματιανών για διακοπές στην Κρήτη και τα Κύθηρα, ενώ ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ακούγεται το ότι επιθυμούν να ταξιδέψουν από την Καλαμάτα για την Κρήτη ταξιδιώτες από όλη σχεδόν την Ελλάδα -κυρίως τη Δυτική-, από την
Πρέβεζα και τα Ιωάννινα μέχρι και τη Θεσσαλονίκη. 
Οπως παρατηρεί ο ναυτιλιακός πράκτορας Βασίλης Μανιάτης, φέτος κάτι έχει αλλάξει προς τη θετική κατεύθυνση, αφού πέρυσι ο κόσμος δεν είχε λεφτά ούτε και διάθεση για διακοπές. Φέτος, η διάθεση υπάρχει, από τα μέχρι στιγμής δείγματα τουλάχιστον. "Μάλλον έχει αλλάξει λίγο η ψυχολογία του κόσμου. Το συζητάει πλέον για διακοπές" σχολιάζει ο κ. Μανιάτης. Και αυτό δεν αφορά μόνο όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν από το λιμάνι της Καλαμάτας αλλά και από την Κίσσαμο προς την Καλαμάτα. 
Οσον αφορά τα πλεονεκτήματα της γραμμής, το σίγουρο είναι πως πρόκειται για την πιο οικονομική επιλογή, πράγμα που σε καμιά περίπτωση δε σημαίνει... εκπτώσεις στην ασφάλεια. Μόνο ίσως ο χρόνος να αποτελεί ένα μικρό μειονέκτημα, το οποίο όμως καλύπτεται από το γεγονός πως το ταξίδι γίνεται νύχτα και οι ταξιδιώτες μπορούν να κοιμηθούν, είτε σε καμπίνα είτε σε αεροπορικού τύπου καθίσματα. "Είναι ένα καλοσυντηρημένο, καλό καράβι, με εστιατόριο και δυο σαλόνια" εξηγεί ο κ. Μανιάτης - σημειώνοντας πως οι τιμές για την Κρήτη ανέρχονται σε 25 ευρώ το άτομο για την απλή θέση, 57 ευρώ το αυτοκίνητο, ενώ η καμπίνα στοιχίζει από 37 ευρώ το άτομο σε 4κλινη μέχρι 50 ευρώ το άτομο σε δίκλινη εξωτερική. Οσο για τα Κύθηρα, οι αντίστοιχες τιμές είναι 17 ευρώ το άτομο, 46 το αυτοκίνητο και οι καμπίνες από 25 έως 33 ευρώ το άτομο. 
Οι εν λόγω τιμές παραμένουν σταθερές εδώ και 3 χρόνια, στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται από την ακτοπλοϊκή εταιρεία να διατηρηθεί η γραμμή. Αυτό μάλιστα δείχνει να το εκτιμά ο κόσμος και ειδικά οι ταξιδιώτες της Δυτικής Ελλάδας, από τον Πύργο, την Πάτρα και το Αγρίνιο μέχρι τα Ιωάννινα και πιο μακριά. "Αν φτιάξουν και την Ιόνια οδό, τότε η κίνηση θα βελτιωθεί σημαντικά, είτε μιλάμε για το συγκεκριμένο είτε για κάποιο άλλο καράβι" σημειώνει ο κ. Μανιάτης. 
Για το πρώτο Σάββατο, αν και υπάρχει ενδιαφέρον, ακόμα δεν έχουν γίνει πολλές κρατήσεις, με δεδομένο πως είναι σε εξέλιξη οι μαθητικές εξετάσεις αλλά και η... έρευνα αγοράς. Πάντως και φέτος αναμένεται οι περισσότεροι να κάνουν εβδομαδιαίες διακοπές, αναζητώντας πιθανόν φιλοξενία σε κάποιο οικογενειακό σπίτι ή σε οικονομικό κατάλυμα - για τα οποία εξυπηρετεί το δρομολόγιο που πραγματοποιείται κάθε Σάββατο. 
Το καράβι θα ξεκινά από την Καλαμάτα στις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου προς Κυριακή. Στις 5.30 θα δένει στα Κύθηρα και μισή ώρα αργότερα θα αναχωρεί για να φτάσει στις 9.50 το πρωί της Κυριακής στην Κίσσαμο. 

Από την Κίσσαμο ξεκινά στις 2.30 το μεσημέρι του Σαββάτου, θα φτάνει στις 6.20 το απόγευμα στα Κύθηρα και θ' αναχωρεί στις 6.40 για Καλαμάτα, όπου θα φτάνει στις 11.40 το βράδυ.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/tourismos/item/39388-vitsentzos-kornaros

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.