ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Ο αρχισχεδιαστής κορυφαίων αυτοκινήτων είναι Έλληνας

Ο Έλληνας designer, Ανδρέας Ζαπατίνας, κατάφερε να κερδίσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Υπάρχουν μερικές περιπτώσεις ανθρώπων που δεν χρειάζεται να πειραματιστούν μέχρι να καταλήξουν στον δρόμο που θα ακολουθήσουν στη ζωή τους. Για κάποιους τα πράγματα φαίνεται να είναι προδιαγεγραμμένα και ξεκάθαρα. Σε κάποιους το ταλέντο μοιράζεται απλόχερα και είναι τυχεροί όταν το ανακαλύπτουν σε μικρή ηλικία και το αξιοποιούν.

Αυτό συνέβη και στην περίπτωση του Ανδρέα Ζαπατίνα, του Έλληνα designer που σχεδίασε μερικά από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα για λογαριασμό των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως. Όταν ήταν μικρός του άρεσε, όπως άλλωστε και σε κάθε παιδί, να ζωγραφίζει. Μόνο που στην περίπτωσή του το θέμα ήταν πάντα το ίδιο. Σχεδίαζε πάνω στο λευκό χαρτί αυτοκίνητα. Τι πιο σύνηθες για τα αγόρια της ηλικίας του! Ωστόσο, η βασική διαφορά ήταν ότι ο Ανδρέας έκανε μεγαλώνοντας το χόμπι του επάγγελμα.
Σπούδασε σχέδιο στο Art Center College of Design της Καλιφόρνια, δίδαξε σχέδιο σε σχολές της Ιταλίας και της Ελβετίας και από το Σεπτέμβριο του 2006 σχεδιάζει και έχει συμβουλευτικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία και άλλους κλάδους βιομηχανικής παραγωγής.
Ο Ανδρέας Ζαπατίνας, μαζί με τον Σωτήρη Κωβό το όνομα του οποίου συνδέθηκε με το βραβευμένο Toyota Yaris, αποτελούν το ελληνικό κεφάλαιο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πλούσιο βιογραφικό του Ανδρέα καταδεικνύει την επιτυχημένη πορεία που έχει ακολουθήσει σε βάθος χρόνου. Έχει διατελέσει αρχισχεδιαστής της Subaru και της Alfa Romeo και διευθυντής σχεδίασης των εταιριών BMW & Fiat. Όπως έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του, για εκείνον πηγή έμπνευσης μπορεί να είναι οτιδήποτε. Έχοντας στα χέρια του μια κόλλα χαρτί αρχίζει να σχεδιάζει δημιουργώντας μία γραμμή, η οποία όπως λέει, μπορεί να είναι λοξή και σταδιακά προχωρά στη δημιουργία ενός σχεδίου, το οποίο μπορεί να είναι εντελώς καινούριο, ή να έρχεται να ανανεώσει ένα ήδη υπάρχον.
Στη διάρκεια της καριέρας του συμμετείχε στο σχεδιασμό των Fiat Barchetta, Bravo, Coupe, Alfa Romeo 145, 147, 156 sports wagon, 159, Brera. Την προσωπική του «σφραγίδα» φέρουν, μεταξύ άλλων, η φόρμα των BMW 1 series, ιδιαίτερα στους τύπους coupe και cabrio, τα 5 και 3 series που κυκλοφορούν, καθώς και Χ5 και Χ6. Έχει συμμετάσχει στο σχεδιασμό διαφόρων εκθεσιακών μοντέλων όπως, Subaru B9 sc, R1e, B5tph. Η εμπειρία του περιλαμβάνει τη συνολική στρατηγική του σχεδιασμού, εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, ανάλογα με την κάθε περίπτωση έργου.
Αποτέλεσε έναν καταλυτικό παράγοντα στην υλοποίηση του σχεδιασμού του brand και της προϊοντικής γραμμής Alfa Romeo GTA, συμπεριλαμβανομένων των αξεσουάρ και του προωθητικού υλικού. Παράλληλα, η συμβολή του υπήρξε καθοριστική στον σχεδιασμό show booths για μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου για το brand Subaru.
Εκτός από το σχεδιασμό αυτοκινήτων, ο Ανδρέας έχει αναπτύξει στον τομέα του προϊοντικού σχεδιασμού μια σειρά από προϊόντα για τους Ανελκυστήρες Kleemann καθώς επίσης και για τα προϊόντα ανδρικής φροντίδας Σαράντης.

ΑΠΟ  http://news247.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...