ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Βραβείο πρωτιάς από τη FIAT για Καλαματιανό μηχανικό!

Στο Τορίνο βραβεύτηκε πριν από λίγες μέρες ο Καλαματιανός μηχανικός Θάνος Παππάς, ο οποίος κατέλαβε την 1η θέση στο διαγωνισμό του προγράμματος «Our future mobility now» και της αυτοκινητοβιομηχανίας Fiat με θέμα «Σχεδιασμός, μέλλον, προσβασιμότητα». Ο Θάνος είχε μιλήσει παλιότερα για ένα ανάλογο πρότζεκτ με αυτό του πρωτοποριακού οχήματος «Aiuto» που κέρδισε τον διαγωνισμό. Σκοπός της νικητήριας αυτής ιδέας είναι να βελτιώσει τη ζωή των ανθρώπων με αναπηρίες και κινητικά προβλήματα. Οι ιδέες των τριών νέων, του Θάνου, του Σεμπάστιαν και του Αντόνιο που κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις, μαζί με των υπόλοιπων
διαγωνιζόμενων, υποβλήθηκαν στη σελίδα «Our Future Mobility Now» (OFMN) του Facebook.
Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε από την ACEA με σκοπό τη διερεύνηση των θεμάτων που σχετίζονται με την κινητικότητα στο μέλλον και την αειφορία, έχοντας ως στόχο τη συμμετοχή νέων ανθρώπων απ” όλη την Ευρώπη.Ο διαγωνισμός που υποστηρίχτηκε από την ACEA και τη Fiat αποτέλεσε μέρος του προγράμματος OFMN, για να ευαισθητοποιήσει τους νέους ανθρώπους γύρω από μία βασική πλευρά της κινητικότητας στο μέλλον: την προσβασιμότητα σε όλες τις μορφές της. Αυτό έγινε με στόχο την ανάδειξη και τη χρησιμοποίηση των ταλέντων όλων αυτών των νέων ανθρώπων που έχουν πάθος με την κινητικότητα.
Το «Aiuto» είναι ένα μικρό ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης που στόχο έχει να εξισώσει τα άτομα με αναπηρία με όλους τους υπόλοιπους στο κομμάτι της αυτονομίας και της δυνατότητας οδήγησης. Μέσω ενός ημιαυτόνομου συστήματος οδήγησης, το όχημα μπορεί να υποβοηθά στην οδήγηση τους ανθρώπους με αναπηρίες διαφόρων ειδών (μειωμένη όραση, ακοή, κινητικά προβλήματα κ.ά.), δίνοντάς τους πληροφορίες ανά πάσα στιγμή εκμεταλλευόμενο τις «δυνατές» αισθήσεις τους.


ΑΠΟ http://radio936.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: