ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Παρά τη μείωση της κίνησης στους δρόμους: Περισσότερα τροχαία με υλικές ζημιές


Περισσότερα τροχαία ατυχήματα με υλικές ζημιές γίνονται στη Μεσσηνία, παρά τη μείωση των οχημάτων που κυκλοφορούν στο δρόμο λόγω οικονομικής κρίσης.
Υπάρχουν μάλιστα ατυχήματα που έγιναν γιατί οι οδηγοί... κοιτούσαν βιτρίνες στην Αριστομένους, μιλούσαν στο κινητό ή σκέφτονταν την άδεια τσέπη τους.
Πολλά όμως από τα ατυχήματα οφείλονται στην κακή συντήρηση των οχημάτων, συνέπεια της ανέχειας των οδηγών, ενώ πολλές βλάβες οφείλονται σε άδεια μπαταρία λόγω ακινησίας
του οχήματος, επίσης λόγω οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με υπεύθυνους εταιρειών οδικής βοήθειας - φροντίδας ατυχήματος στην Καλαμάτα, η πλειοψηφία των ατυχημάτων οφείλεται σε απροσεξία των οδηγών και θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Θετικό χαρακτηρίζεται το γεγονός πως έχουν μειωθεί τα δυστυχήματα και τα τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό, αφού κυκλοφορούν λιγότερα αυτοκίνητα και οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί, γνωρίζοντας πως... δεν έχουν συντηρήσει το αυτοκίνητό τους.
Η Κανέλλα Τσιγάρου από την "Ιντερσαλόνικα" παρατηρεί πως ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων δεν έχει μειωθεί, παρότι έχουν μειωθεί γενικά τα οχήματα που κυκλοφορούν. Σύμφωνα με τα δεδομένα του εν λόγω γραφείου, τα περισσότερα τροχαία σημειώνονται στην Καλαμάτα.
Ο Γιώργος και ο Τάσος Κελέσης από την εταιρεία "Κelesis" που έχει αναλάβει τη φροντίδα ατυχήματος στο νομό για την πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιρειών, διαπιστώνουν πως γενικά στη Μεσσηνία έχουν μειωθεί τα θανατηφόρα τροχαία και τα σοβαρά, ενώ έχουν αυξηθεί τα ατυχήματα με υλικές ζημιές. Τα περισσότερα ατυχήματα παρατηρούνται το καλοκαίρι στις τουριστικές περιοχές, ειδικά στην περιοχή της Μάνης, ενώ το χειμώνα πιο πολλά καταγράφονται στο δυτικό τμήμα του νομού. Τα περισσότερα όμως οφείλονται σε απροσεξία των οδηγών. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Τάσος Κελέσης, οδηγός που προκάλεσε ατύχημα στο κέντρο της Καλαμάτας, όταν το αυτοκίνητό της συγκρούστηκε με το προπορευόμενο, για να δικαιολογηθεί ισχυρίστηκε πως... κοιτούσε βιτρίνες. Αλλος οδηγός έπεσε με ταχύτητα στις μπάρες της εθνικής, όταν τρόμαξε με το πακέτο τσιγάρα που πέταξε από το παράθυρό του ο οδηγός του προπορευόμενου αυτοκινήτου.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως σε καθημερινή βάση θα κινητοποιηθούν οχήματα της εταιρείας για 12 - 18 περιστατικά ατυχήματος ή βλάβης, ενώ το κατακαλόκαιρο έχει συμβεί να καταγραφούν και... 45 περιστατικά.
Ο Κώστας Κούβελας από την "Express Service" παρατηρεί πως τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται σε ημέρες αργίας και διακοπών και σε στενούς δρόμους όπως της Μάνης, της Πύλου και της Κορώνης. Τότε λέει πως η εταιρεία του όχι μόνο βρίσκεται σε ετοιμότητα αλλά πρέπει να έχει διαθέσιμο και περισσότερο προσωπικό. Σε κάθε περίπτωση τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται το καλοκαίρι λόγω των επισκεπτών. Μάλιστα, τα πιο πολλά τροχαία οφείλονται σε απροσεξία των οδηγών και κατά τη γνώμη του θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Πάντως, τα σοβαρά ατυχήματα, όπως διαπιστώνει, έχουν μειωθεί σημαντικά την τελευταία διετία επειδή κυρίως κυκλοφορούν λιγότερα οχήματα στους δρόμους.
Ο κ. Κούβελας αναφερόμενος στις ασφαλιστικές εταιρείες υπενθύμισε πως άμεσα αναμένονται ειδοποιήσεις και πρόστιμα για 730.000 ανασφάλιστα οχήματα στην Ελλάδα, μερικά από τα οποία κυκλοφορούν και στην περιοχή μας.
Από την "Interamerican" o Γιώργος Ξυδιάς διαπιστώνει πως τα σοβαρά ατυχήματα έχουν μειωθεί, ενώ αύξηση σημειώνουν τα τροχαία υλικών ζημιών, που συχνά οφείλονται σε φθαρμένα ελαστικά και κακή συντήρηση του οχήματος. Τα περισσότερα ατυχήματα καταγράφονται στις περιοχές προς Κυπαρισσία και προς Καρδαμύλη.
Οι ακινητοποιήσεις οχημάτων λόγω βλάβης έχουν αυξηθεί ίσως και κατά 30%, επειδή τα αυτοκίνητα δε συντηρούνται πλέον σωστά για οικονομικούς λόγους. Ο κ. Ξυδιάς προτρέπει τους οδηγούς να συντηρούν το αυτοκίνητό τους, να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και φυσικά να μην οδηγούν σε κατάσταση μέθης, ούτε μιλώντας στο κινητό.
Από την "ΕΛΠΑ" ο Γιώργος Δεριζιώτης παρατηρεί πως τα ατυχήματα δεν έχουν μειωθεί ανάλογα με τον αριθμό των οχημάτων που ακόμα κυκλοφορούν. Η πλειοψηφία των ατυχημάτων αφορά σε μικροζημιές, από συγκρούσεις που γίνονται μέσα στην πόλη, κυρίως λόγω απροσεξίας των οδηγών. Εκτός πόλης ατυχήματα συμβαίνουν κυρίως στους δρόμους προς Μεσσήνη, Πύλο, Κορώνη, Μάνη και Καλό Νερό και από τις κυριότερες αιτίες των ατυχημάτων είναι τα φθαρμένα ελαστικά και η έλλειψη συντήρησης, λόγω οικονομικής κρίσης. Επίσης, λόγω του οικονομικού προβλήματος που αντιμετωπίζει ο κόσμος, ελάχιστα αυτοκίνητα κυκλοφορούν πλέον, ειδικά τα απογεύματα, οπότε η Νέα Είσοδος μπορεί να είναι άδεια και για 5 - 10 λεπτά ενώ τις νύχτες περνά και... μισή ώρα για να φανούν φώτα αυτοκινήτου.
Ο κ. Δεριζιώτης αναφέρθηκε και στην κακή συνήθεια μεγάλου αριθμού οδηγών να παρκάρουν σε ράμπες, σε γέφυρες, σε γωνίες και πάνω σε διασταυρώσεις αδιαφορώντας για τον κίνδυνο να προκαλέσουν ατύχημα.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/koinonia/item/34011-troxaia-ylikes-zimies

Δεν υπάρχουν σχόλια: