ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

Στον αέρα ο αυτοκινητόδρομος του «Μορέα»!

05 Mar 2014 |

Εκεί που φαινόταν ότι το... σίριαλ με τους αυτοκινητόδρομους τελείωσε, προέκυψε ένα θρίλερ της τελευταίας στιγμής. Όπως φάνηκε από την απάντηση που έδωσε ο Υπουργός Υποδομών σε ερώτηση στη Βουλή (από τη Βουλευτή Λακωνίας κα Πατριανάκου) ο αυτοκινητόδρομος Μορέας έμεινε χωρίς νέα σύμβαση, σε αντίθεση με τους έτερους οδικούς άξονες: Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Αιγαίου, Νέα Οδός. Όπως είναι γνωστό η χρηματοδότηση για τον αυτοκινητόδρομο που ξεκινά από την Κόρινθο και μέσω Τρίπολης πάει Σπάρτη και Καλαμάτα, έχει σταματήσει εδώ και καιρό λόγω
μειωμένων διελεύσεων. Σε αυτή τη χρονική στιγμή, τελεί σε αναμονή η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την αποδέσμευση της χρηματοδότησης, ώστε να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας που ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το τέλος του 2007. Αν δεν προκύψουν... παρατράγουδα της τελευταίας στιγμής η νέα σύμβαση θα υπογραφεί στα μέσα Απριλίου αν και είναι άγνωστο με ποιους όρους. Το θετικό είναι πως τα εναπομείναντα έργα είναι ελάχιστα.
Το «θρίλερ» που παίζεται πάντως και σε αυτόν τον οδικό άξονα δείχνει πόσο έχει επηρεάσει η πτώση της ημερήσιας κίνησης στους αυτοκινητόδρομους, μια και από τη μία η πανάκριβη βενζίνη, οι πολλοί και ακριβοί σταθμοί διοδίων αλλά και η οικονομική κρίση έφεραν τα πάνω κάτω στους υπολογισμούς που είχαν γίνει προ δεκαετίας για τις καθημερινές διελεύσεις στους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Ο Μορέας ξεκίνησε να κατασκευάζεται πρώτος από όλους τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους στα τέλη του 2007. Αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης ήταν η κατασκευή σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη και του Περιμετρικού Καλαμάτας. Το πρώτο σκέλος έχει ολοκληρωθεί τμηματικά από το 2010 μέχρι το 2012, ενώ σε κατασκευή παραμένουν τα τμήματα Λεύκτρο-Σπάρτη και ο Περιμετρικός Καλαμάτας.
Αναφορικά με το Λεύκτρο-Σπάρτη έχει κολλήσει και στις αρχαιολογικές ανασκαφές αλλά και στη μειωμένη χρηματοδότηση. Πάντως, όπως όλα δείχνουν τα προβλήματα θα ξεπεραστούν και το αργότερο μέχρι το τέλος του 2014 θα λειτουργήσουν και τα τελευταία υπό κατασκευή τμήματα. Οι πιο αισιόδοξοι μιλούν για ολοκλήρωση στο τέλος του καλοκαιριού. Ωστόσο με τη νέα σύμβαση να εκκρεμεί η αγωνία όλων των εμπλεκόμενων (εταιρεία παραχώρησης, Υπουργείο Υποδομών, Περιφέρεια, τοπικοί Δήμοι) είναι στο ζενίθ.


Πηγή: ypodomes.com
ΑΠΟ http://radio936.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όλες οι αλλαγές σε οκτάωρο, άδειες, υπερωρίες, απολύσεις και Κυριακές

Παρασκευή, 14 Μαϊος 2021 02:00 Μετά από αίτηση του εργαζομένου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας , εφόσον δεν υπάρχει συνδικαλ...