ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Τέλη Δεκεμβρίου θα παραδοθεί η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας

Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2014 αναμένεται τελικά να παραδοθεί η πολύπαθη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας, όπως αναφέρεται σε σημερινό ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάλιου στην εφημερίδα «Καθημερινή».
Στο ρεπορτάζ αναφέρονται και τα ακόλουθα:
«Οι εργασίες βρίσκονται πλέον σε προχωρημένο στάδιο και μέσα στην άνοιξη θα ξεκινήσει η τοποθέτηση των μεταλλικών κομματιών της γέφυρας, η οποία θα «ενώσει» την περιοχή όπου έγινε η μεγάλη κατολίσθηση του 2003.

Η γέφυρα της Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων, είναι το τελευταίο έργο που απομένει για την ολοκλήρωση του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα του άξονα Τρίπολης – Καλαμάτας (κατασκευάζεται από το Δημόσιο και θα παραδοθεί στην κοινοπραξία Μορέας). Η γέφυρα στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο). Αυτό το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο: πρόκειται ουσιαστικά για μια γιγάντια «πρόκα», η οποία θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της γέφυρας. Από το μεσόβαθρο ξεκινά το τοξωτό μέρος της γέφυρας, μέγιστου ύψους 30 μέτρων, που καταλήγει στην απέναντι άκρη. Στα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζεται το μεταλλικό κομμάτι της γέφυρας, πάνω στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα.
Πού βρίσκεται λοιπόν σήμερα η κατασκευή της; Όπως προκύπτει από πρόσφατη απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων, τα δύο ακρόβαθρα και το μεσόβαθρο έχουν ολοκληρωθεί, ενώ οι εργασίες κατασκευής του προεντεταμένου καταστρώματος της γέφυρας βρίσκονται στο 55%. Οι 44 σπόνδυλοι του μεταλλικού τόξου έχουν κατασκευαστεί, όπως και το 70% του μεταλλικού καταστρώματος του δρόμου (βρίσκονται ακόμα στο εργοστάσιο κατασκευής και θα πρέπει στη συνέχεια να μεταφερθούν και να συναρμολογηθούν στη θέση τους).
Υπενθυμίζεται ότι η ανακατασκευή των 12 χιλιομέτρων του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα, που κατασκευάστηκαν το 1991-2000 και… κατολίσθησαν το 2003 έχει κοστίσει πάνω από 110 εκατ. ευρώ. Ενώ επιπλέον 3,7 εκατ. ευρώ έχουν δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο υπουργείο όσον αφορά το συγκεκριμένο έργο (η αμοιβή αυξήθηκε με πρόσφατη απόφαση κατά 153.750 ευρώ λόγω παράτασης στην ημερομηνία παράδοσης της γέφυρας)».

ΑΠΟ http://www.moriasnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: