ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Κινέζοι επενδυτές θέλουν το 55% του Ελ.Βενιζέλος -Υπόσχονται 50 εκατ. επιβάτες το χρόνο

Ενδιαφέρον για την απόκτηση του 55% του μετοχικού κεφαλαίου του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», εξέφρασε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, η κοινοπραξία Friedmann Pacific Asset Management Limited και Shenzhen Airport (Group).
«Είμαστε εδώ για να δημιουργήσουμε μια γέφυρα αέρος μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας, της μεγαλύτερης ταχύτερα αναπτυσσόμενης και σύντομα της πλουσιότερης οικονομίας του κόσμου» σημείωσε ο διευθύνων
σύμβουλος του ομίλου FPAM Eρικ Τσενγκ, ξεκαθαρίζοντας ότι ενδιαφέρονται για το πλειοψηφικό ποσοστό του «Ελ. Βενιζέλος», η απόκτηση του οποίου θα τους επιτρέψει να αναλάβουν και το μάνατζμεντ του αεροδρομίου.
Πρόθεσή τους, όπως πρόσθεσε, είναι να αναδείξουν το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών σε διεθνή κόμβο για επιβάτες και εμπορεύματα, προσελκύοντας έναν μεγάλο αριθμό από τους ολοένα αυξανόμενους επιβάτες από την Ασία προς την Ευρώπη, προσφέροντας νέες προοπτικές στην τοπική οικονομία. Ταυτόχρονα, όπως προσέθεσε ο Τσενγκ, αποτελεί πρόκληση για την κοινοπραξία η δυνατότητα ανάπτυξης του «Ελ.Βενιζέλος» το οποίο εξυπηρετεί περίπου 12 εκατ. επιβάτες και με τις κατάλληλες επενδύσεις θα μπορέσει να πετύχει τον στόχο των 50 εκατ. επιβατών.
Ο Cheng διευκρίνισε ακόμη ότι η σημερινή συνέντευξη Τύπου είχε στόχο την παρουσίαση της κινεζικής κοινοπραξίας, στην ελληνική κοινή γνώμη. Αυτό με δεδομένο ότι δεν υπάρχει προς στιγμήν επίσημη πρόσκληση από το ελληνικό δημόσιο, για την απόκτηση μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ.
Ερωτηθείς σχετικά με επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ στην οποία εκφραζόταν απορία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την κοινοπραξία για τον ΔΑΑ τη στιγμή που δεν έχει ανακοινωθεί η πώλησή του, ο κ. Τσένγκ τόνισε ότι από τις επαφές με την κυβέρνηση τα τρία τελευταία χρόνια έχουν την εκτίμηση ότι υπάρχει ενδιαφέρον από την ελληνική πλευρά. «Δεν θεωρούμε ότι είναι πολύ νωρίς για την εκδήλωση ενδιαφέροντος» δήλωσε ο κ. Τσένγκ και παράλληλα πρόσθεσε ότι το πρόγραμμα της Τρόικα αποδεικνύει ότι πολύ σύντομα το αεροδρόμιο θα ιδιωτικοποιηθεί.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το Capital.gr, ένα χρόνο πριν, εκπρόσωποι της Shenzen Airport και της Friedmann Pacific Asset Management, είχαν συναντηθεί με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα στον οποίο εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για το ΔΑΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...