ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

Πύλος και Γύθειο τα λιμάνια κρουαζιέρας

Μόνο για το λιμάνι της Πύλου στη Μεσσηνία έχουν δρομολογηθεί δράσεις διαχείρισης τουρισμού κρουαζιέρας, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Εφαρμογής του υπουργείου Τουρισμού.
Οπως αναφέρεται σε αυτήν, τέτοιες δράσεις έχουν δρομολογηθεί με επίκεντρο τους ενδιάμεσους λιμένες (Πύλος, Γύθειο, Ναύπλιο, Κατάκολο). Και τονίζεται ότι «η οποιαδήποτε απαρίθμηση στο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον τουρισμό περιοχών για την ανάπτυξη υποδομών κρουαζιέρας δεν είναι δεσμευτική, αλλά σημαίνει ότι και άλλες περιοχές που έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά στις υποδομές που αναφέρονται στο Σχέδιο μπορούν να αναπτύξουν αυτή τη
μορφή τουρισμού».
Με την ανακοίνωση η Ειδική Υπηρεσία πετάει το μπαλάκι των υποδομών στους δήμους που ενδιαφέρονται και ως εκ τούτου στο Δήμο Καλαμάτας. Πρέπει να σημειωθεί ότι τη στιγμή που στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα η υπόθεση εξαντλείται σε φιλολογικές συζητήσεις για το μέλλον του λιμανιού ως "κρουαζιέρας", άλλοι δήμοι σπεύδουν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες υποδομές. Προσφάτως στην Κόρινθο για παράδειγμα έγινε επίσκεψη κλιμακίου της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τοπικούς φορείς. Και από το δήμο ανακοινώθηκαν έργα σε 3 φάσεις, τα οποία περιλαμβάνουν επέκταση και διαπλάτυνση του προβλήτα, εκβαθύνσεις, τέρμιναλ και άλλα προκειμένου να εξυπηρετούνται κρουαζιερόπλοια και επιβάτες.
Παράλληλα πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε συνάντηση εταιρειών που σχετίζονται με το θέμα, με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπου τέθηκαν τα ζητήματα διαμόρφωσης πολιτικής για τον «θαλάσσιο τουρισμό στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την θαλάσσια ανάπτυξη». Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία της MedCruisem που εκπροσωπεί 100 λιμάνια και από την Ελλάδα συμμετέχουν τα λιμάνια  Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Κέρκυρας και Πάτρας.
Εξ άλλου την κατασκευή νέων υποδομών σε τρία λιμάνια ενδιάμεσων προορισμών προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων (ports of call) και την ανάπτυξη δύο λιμανιών εκκίνησης, τερματισμού κρουαζιερών (home ports), εκτός του Πειραιά, με βάση ειδικά κριτήρια, προτείνει μελέτη που διενήργησαν από κοινού το Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιά και η εταιρεία Νemertis EΠΕ για λογαριασμό του υπουργείου Τουρισμού. Τα τρία ενδιάμεσα λιμάνια που προτείνονται για νέες επενδύσεις προκειμένου να ωφεληθεί η κρουαζιέρα είναι αυτά της Σαντορίνης, που δέχθηκε πέρυσι 778.057 επιβάτες κρουαζιέρας, της Ρόδου που δέχθηκε 409.991 επιβάτες και του Κατάκολου με 763.966 επιβάτες. Αντίστοιχα, τα δύο λιμάνια που προτείνονται ως λιμάνια ανάπτυξης για την αφετηρία και τον τερματισμό των κρουαζιερόπλοιων είναι αυτά του Ηρακλείου με 270.020 επιβάτες κρουαζιέρας το 2013 και της Θεσσαλονίκης με 14.585 επιβάτες.
Από την κινητικότητα που παρατηρείται απουσιάζει εμφανώς το λιμάνι της Καλαμάτας, παρά το γεγονός ότι παλαιότερα είχε συζητηθεί σε ναυτιλιακούς κύκλους το ενδεχόμενο να αποτελέσει λιμάνι ανάπτυξης εξ αιτίας της γειτνίασης με το αεροδρόμιο που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/tourismos/item/33954-pylos-gytheio-limania-krouazieras

Δεν υπάρχουν σχόλια: