ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τα... χιλιόμετρα!

Σχέδιο για νέου τύπου τέλη κυκλοφορίας ετοιμάζει η Κυβέρνηση, σύμφωνα με την εφημερίδα τα ΝΕΑ. Το μοντέλο προβλέπει αλλαγή στον τρόπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας που θα βασίζονται στα χιλιόμετρα που καλύπτει το όχημα και όχι στον κυβισμό ή τις εκπομπές ρύπων CO2.
Στην περίπτωση που ισχύσει κάτι τέτοιο, κάθε αυτοκίνητο θα εφοδιάζεται με σύστημα GPS που θα καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο θα είναι 0,03 ευρώ που μεταφράζεται σε 300 ευρώ ετησίως στην περίπτωση που ο οδηγός καλύπτει 10.000 χιλιόμετρα. Πάντως αν ψηφιζόταν ένα τέτοιο νομοσχέδιο θεωρείται σίγουρο πως θα σταματούσε η κατάθεση των πινακίδων από χιλιάδες ιδιοκτήτες, μία
εικόνα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα τέλη κάθε χρόνου στις εφορίες...

Χρυσές... δουλειές
Αυτό είναι ένα ακόμα σενάριο που εξετάζει η Κυβέρνηση και βασίζεται σε ολλανδικά πρότυπα. Ωστόσο  είναι δεδομένο πως θα γεμίσει προβληματισμό τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν ξέρουν πλέον τι να πρωτοπιστέψουν! Πάντως για την Ελλάδα, ένα τέτοιο νομοσχέδιο φαντάζει... απίθανο καθώς είναι γνωστό σε όλους, πως χιλιάδες αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα. Επίσης είναι πασίγνωστο πόσο εύκολο είναι να το κάνει κάποιος με ελάχιστα χρήματα.
Φανταστείτε να ψηφιζόταν ένας τέτοιος νόμος, τι χρυσές δουλειές θα έκαναν οι... κοντεράδες που θα έβρισκαν τρόπο, όχι μόνο να γυρίσουν τα χιλιόμετρα αλλά και να «παγώνουν» τα GPS!!!
Αν τεθεί σε εφαρμογή ένα τέτοιο μέτρο δεν θα υπάρχει λόγος να καταθέσει κάποιος τις πινακίδες...

ΑΠΟ http://www.zougla.gr/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: