ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

Μικρή μείωση τροχαίων στην Πελοπόννησο

Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Πελοποννήσου, δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Οκτωβρίου του 2013, στην εδαφική αρμοδιότητα των Νομών Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Ι. Τροχαία Ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφερείας Πελοποννήσου, σημειώθηκαν 49 τροχαία ατυχήματα με παθόντες (νεκροί, σοβαρά και ελαφρά τραυματίες), έναντι 42 που σημειώθηκαν το 2012 (αύξηση 17%). Ειδικότερα σημειώθηκαν:
  • 2 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, έναντι 4 τον Οκτώβριο του 2012 (μείωση 50%).
  • 8 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων, έναντι 4 τον Οκτώβριο του 2012 (αύξηση 100%).
  • 39 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό, έναντι 34 τον Οκτώβριο του 2012 (αύξηση 15%).
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Νομών, καταγράφηκαν συνολικά 60 παθόντες (έναντι 56 το 2012). Ειδικότερα καταγράφηκαν:
  • 2 νεκροί, έναντι 4 τον Οκτώβριο του 2012.
  • 9 σοβαρά τραυματίες, έναντι 5 τον Οκτώβριο του 2012.
  • 49 ελαφρά τραυματίες, έναντι 47 τον Οκτώβριο του 2012.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
  • Παραβίαση προτεραιότητας.
  • Οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
  • Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας.
  • Παραβάσεις σήμανσης.
  • Απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
ΙΙ. Δράσεις Τροχονομικής Αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας και οι Υπηρεσίες μεικτής αρμοδιότητας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Πελοποννήσου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο, ενώ επιπλέον πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση ημερίδες και ενημερώσεις του κοινού.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Οκτώβριο του 2013, συγκροτήθηκαν 611 συνεργεία ελέγχων μέθης, ενώ πραγματοποιήθηκαν 15.028 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 203 παραβάσεις.
Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν, εκτός των άλλων και (3.547) επικίνδυνες παραβάσεις. Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :
  • 1.941 για υπερβολική ταχύτητα.
  • 107 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
  • 230 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
  • 143 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
  • 62 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
  • 10 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
  • 15 για αντικανονικό προσπέρασμα.
  • 253 παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.
  • 19 παραβάσεις για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.
  • 7 παραβάσεις για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.
  • 16 παραβάσεις για μη κίνηση στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος.
  • 22 παραβάσεις για αντικανονικούς ελιγμούς.
  • 722 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.
ΙΙΙ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ενώ θα πρέπει να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Όταν οδηγούμε, θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι :
  • Πρέπει να εφαρμόζουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Δεν οδηγούμε ποτέ όταν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
  • Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Σε περίπτωση που οδηγούμε ή είμαστε συνεπιβάτες σε μοτοσικλέτα, να φοράμε πάντα κράνος.
  • Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μας και τους φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Δεν κάνουμε αντικανονικά προσπεράσματα.
  • Ποτέ δεν παραβιάζουμε τον κόκκινο σηματοδότη.
  • Σταματάμε πάντα στο STOP και δίνουμε προτεραιότητα. Δεν παραβιάζουμε ποτέ τα όρια ταχύτητας.
  • Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.
  • Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς.
  • Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

    ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr
  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/koinonia/astynomika/item/30419-troxaia-peloponnisos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...