ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2013

1,4 δισ. ευρώ για αυτοκινητόδρομους

Εντός του επόμενου διημέρου αναμένει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το επίσημο αίτημα από τις ελληνικές αρχές, σχετικά με τη διάθεση των κονδυλίων ύψους 1,4 δισ. ευρώ για τους αυτοκινητοδρόμους.
Αυτό δήλωσε ο επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν, ο οποίος τόνισε ότι η σχετικά απόφαση θα ληφθεί από την Επιτροπή έως το τέλος του έτους. Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού και των άλλων αυτοκινητόδρομων. 

Ειδικότερα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Γ. Χαν δήλωσε ότι  «έχουμε σημειώσει ικανοποιητική πρόοδο» στο θέμα των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων - ένα ζήτημα στο οποίο εμπλέκονται αρκετές υπηρεσίες της Επιτροπής, με ευθύνη για τις κρατικές ενισχύσεις και τον ανταγωνισμό. Οπως είπε ο Ευρωπαίος επίτροπος, όλα είναι έτοιμα, αλλά πρέπει τώρα η ελληνική κυβέρνηση να καταθέσει συγκεκριμένο αίτημα για την τροποποίηση των προγραμμάτων, ώστε να αντληθούν οι πόροι που είναι αναγκαίοι για την υλοποίηση των έργων.
Το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ που απαιτείται είναι διαθέσιμο επί της αρχής, αλλά το ζητούμενο είναι από πού και πώς θα προβλεφθούν αυτά τα κονδύλια, σημείωσε.
«Αναμένω πολύ σύντομα, το επόμενο διήμερο, την υποβολή του αιτήματος ώστε να ληφθούν έως το τέλος του έτους oι απαραίτητες αποφάσεις από την Επιτροπή», δήλωσε ο Γ. Χαν - ο οποίος κατέληξε λέγοντας ότι «είμαστε σε καλό δρόμο, όλα θα πάνε καλά».

Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις του επιτρόπου ανακοίνωσε πως «έχουν αποσταλεί και επισήμως τα σχετικά αιτήματα τροποποιήσεων, από τα οποία προκύπτει το αναγκαίο για τους αυτοκινητοδρόμους ποσό των 1,2 δισ. ευρώ. Απομένει πλέον στην Επιτροπή να πάρει, βάσει των συζητήσεων που έχουν προηγηθεί, τις σχετικές αποφάσεις. Η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι πολύ καλή». Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ακόμη ότι «από την πλευρά του υπουργείου έχει ολοκληρωθεί το σύνολο της προεργασίας. Από τις 15 Σεπτεμβρίου έχει σταλεί το προσχέδιο της αναθεώρησης του ΕΣΠΑ βάσει προηγούμενης σχετικής συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr
  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/29412-han-aftokinitodromoi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΥΠΟΙΚ: Παρατείνεται έως τις 31 Μαΐου η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο «ΓΕΦΥΡΑ 2»

10 Μαΐου 2021 - 15:30 Η Κυβέρνηση παρατείνει έως και τη Δευτέρα 31 Μαΐου 2021 την προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ 2», που...