ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Η διαστημική πύλη και τα προσδοκώμενα οφέλη της Καλαμάτας


 Να δώσει απαντήσεις για την υπόθεση της δημιουργίας διαστημικής πύλης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας επιχείρησε την Τετάρτη το βράδυ ο μηχανολόγος - μηχανικός και πρύτανης της Πολυτεχνικής Σχολής του American University of Athens Παναγιώτης Παπαδόπουλος, αδελφός του επί 20ετία συνεργάτη της NASA δρ. Περικλή Παπαδόπουλου. Στην παρουσίαση που έγινε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, παρουσιάστηκαν τα δεδομένα, αλλά και οι προοπτικές για τη δημιουργία αυτού του μεγαλεπήβολου έργου, που υπό προϋποθέσεις ενδέχεται να δώσει τρομερή ώθηση ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας. 
Μέχρι το Δεκέμβριο, όπως επισημάνθηκε, θα διαφανεί από κυβερνητικής πλευράς αν θα προχωρήσει τελικά το έργο, το οποίο από την ημέρα που θα ξεκινήσει θα χρειαστούν περίπου 5 χρόνια για την ολοκλήρωση και τη λειτουργία του.
Εφόσον αυτή η κίνηση προχωρήσει ουσιαστικά, η περιοχή της Καλαμάτας θα μετατραπεί σε κέντρο παγκόσμιου ενδιαφέροντος, αφού μέχρι σήμερα ανάλογα κέντρα ανά τον κόσμο λειτουργούν στο Νέο Μεξικό των ΗΠΑ, στην Βαρκελώνη, στην Βόρεια Σουηδία, αλλά και την Ολλανδία, έχοντας ήδη λάβει την ανάλογη δημοσιότητα. 
Η προοπτική ανάπτυξης του διαστημικού τουρισμού μπορεί ως ταξιδιώτες να μην αφορά μεγάλη μερίδα ατόμων παγκοσμίως, αφού το κόστος συμμετοχής αγγίζει τα 200.000 ευρώ ανά άτομο, αλλά η προσέλκυση επισκεπτών υψηλότατης εισοδηματικής κλίμακας στην περιοχή μόνο θετικά στοιχεία μπορεί να έχει. Παράλληλα, από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα μπορούν να εκτοξεύονται μικροδορυφόροι για λόγους εθνικής ασφάλειας, τηλεπικοινωνιών και έρευνας. Απώτερος στόχος είναι επίσης η συμμετοχή του σχεδιαζόμενου διαστημικού σταθμού της Καλαμάτας σε κέντρο διηπειρωτικών πτήσεων σε πολύ λίγες ώρες μέσω... Διαστήματος. Το τελευταίο φυσικά βρίσκεται όπως αναφέρθηκε σε εμβρυακό στάδιο παγκοσμίως.
Ακολούθως ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τους λόγους για τους οποίους η περιοχή της Καλαμάτας ενδείκνυται για ένα τέτοιο εγχείρημα, σημειώνοντας: "Προφανώς δεν προτείνουμε την Καλαμάτα μόνο επειδή είμαστε από εδώ ή για άλλους λόγους. Υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες που το ευνοούν". Συγκεκριμένα ανέφερε:
1) Τη γεωγραφική θέση. Οι διαστημικές πτήσεις προτιμάται να γίνονται με κατεύθυνση νοτιοανατολική. Στην περιοχή μας προς αυτή την κατεύθυνση και σε απόσταση 1.000 χιλιομέτρων περίπου υπάρχει θάλασσα. Αυτό κατά βάση έχει να κάνει με τη στήριξη του εγχειρήματος από ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες σε ενδεχόμενο ατυχήματος θα καλύψουν πολύ μικρότερα ποσά εφόσον υπάρξει πτώση στη θάλασσα και όχι σε κατοικημένες περιοχές. Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Παπαδόπουλο η αραιή πληθυσμιακή και οικιστική πυκνότητα στον ευρύτερο χώρο είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα. Φυσικά το γεγονός ότι η Καλαμάτα βρίσκεται σε κομβική θέση ως προς το "τριεθνές" Ευρώπη - Ασία - Αφρική ενισχύει την προσπάθεια.
2) Το εύκρατο μεσογειακό κλίμα, το οποίο ευνοεί τόσο τη λειτουργία της πύλης, όσο και την προσέλκυση επισκεπτών στην περιοχή έναντι άλλων που διαθέτουν τις ίδιες υποδομές.
3) Την εγγύτητα σε μεγάλα αστικά κέντρα. H ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου είναι πλέον ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα στο... φάκελο υποψηφιότητας της Καλαμάτας.
4) Σημαντικός αριθμός περιοχών ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος στη γύρω περιοχή (Αρχαία Ολυμπία, Αρχαία Μεσσήνη, Μυστράς κ.ά.). Οι επισκέπτες που θα φθάνουν θα έχουν μία σειρά επιλογών για περιηγήσεις σε χώρους παγκοσμίου ενδιαφέροντος.
5) Υψηλού επιπέδου ξενοδοχειακές υπηρεσίες. Με κορυφή την Costa Navarino και στη συνέχεια μία σειρά καινούργιων και υψηλών προδιαγραφών μονάδων στη Μεσσηνία οι επιλογές των επισκεπτών υψηλής εισοδηματικής κλίμακας είναι πολλές και αξιόλογες.
6) Υπαρξη βασικών υποδομών στο σημερινό αεροδρόμιο (δεν ξεκινάει η κατασκευή από το μηδέν) και δυνατότητα επέκτασης, η οποία κρίνεται απαραίτητη για το εγχείρημα.
Τα παραπάνω βασικά επιχειρήματα σύμφωνα με τον Παναγιώτη Παπαδόπουλο αποτελούν τη βάση της προσπάθειας, η οποία όπως σημειώθηκε, βρίσκεται σε καλό μεν δρόμο, αλλά από εδώ και πέρα απαιτούνται συντονισμένες κινήσεις. Ηδη η ελβετική εταιρεία Swiss Space Systems όχι μόνο έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τη διαστημική πύλη στην Καλαμάτα, αλλά έχει στείλει κάποια στελέχη για αυτοψία. Οπως μάθαμε μάλιστα, ο πρόεδρος της εταιρείας έχει προσωπική άποψη για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας καθώς ως πιλότος έχει βρεθεί κατά το παρελθόν ως εκπαιδευόμενος στις εγκαταστάσεις της 120 ΠΕΑ. Η ελληνική κυβέρνηση έχει φυσικά ενημερωθεί για αυτές τις προοπτικές και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ανάψει το "πράσινο φως". Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο το εκτιμώμενο ποσό που θα πρέπει να δαπανήσει η ελληνική κυβέρνηση μέσω ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση του αεροδρομίου βάσει των... διαστημικών προδιαγραφών δεν ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ. Τα έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο θα πρέπει, όπως σημειώθηκε, να περιλαμβάνουν πιθανή επέκταση του αεροδιαδρόμου μέχρι και 1 χιλιόμετρο και επέκταση του χώρου του αεροδρομίου κατά 20-30 στρέμματα μέσω απαλλοτριώσεων. Από εκεί και πέρα μέσω μνημονίου συνεργασίας που θα υπογραφεί από τις δύο πλευρές η εταιρεία θα αναλάβει την οργάνωση και στη συνέχεια τη λειτουργία της διαστημικής πύλης. Σημειώθηκε δε ότι ήδη υπάρχει ομογενειακό ενδιαφέρον για τη στήριξη σε οικονομικό και όχι μόνο επίπεδο της δημιουργίας της πύλης, χωρίς όμως να δοθούν περισσότερα στοιχεία. 
Εκτιμάται δε με βάση και την εμπειρία από αντίστοιχα projects σε άλλες χώρες ότι μπορεί να αποδώσει συνολικά από 300 εκατ. έως 1,6 δισ. ευρώ σε χρονικό ορίζοντα δεκαετίας, ενώ για την τοπική αγορά σε ετήσια βάση οι εισροές θα κυμανθούν από 50 έως 100 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά του Επιμελητηρίου τώρα, το οποίο ανέλαβε και την πρωτοβουλία για την προχθεσινή παρουσίαση, διά του προέδρου του Δημήτρη Μανιάτη έγινε αναφορά στην ανάγκη στήριξης της προσπάθειας από τον τοπικό επιχειρηματικό κόσμο, αλλά και στις πρωτοβουλίες που θα πρέπει άμεσα να λάβει το Επιμελητήριο Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα θα προχωρήσει η κατοχύρωση ορισμένων χαρακτηριστικών brand names με σκοπό την εμπορική αξιοποίησή τους στο πλαίσιο λειτουργίας της πύλης. Παράλληλα οργανώνεται ήδη η συμμετοχή διαμέσου του Επιμελητηρίου της “υπό κατασκευή διαστημικής πύλης Καλαμάτας” σε διεθνείς συναντήσεις ανάλογων διαστημικών πυλών παγκοσμίως με πρώτη αυτή στο Νέο Μεξικό των ΗΠΑ στο Spaceport America.
Κοινός τόπος όλων πάντως ήταν ότι η όλη προσπάθεια θα πρέπει να διασυνδεθεί με τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και ΤΕΙ Καλαμάτας). Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στην προχθεσινή παρουσίαση το "παρών" έδωσαν από πλευράς του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου η πρόεδρος της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών Γεωργία Ξανθάκη - Καραμάνου και από πλευράς ΤΕΙ ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πάνος Καζάκος και ο αντιπρόεδρος Γιάννης Παπουτσής πραγματοποιώντας όλοι καίριες παρεμβάσεις. 
Διαστημικός τουρισμός
Μπορεί και όχι άδικα να ακούγεται ιδιαιτέρως ξένο σε εμάς αυτό, κι όμως ήδη έχουν αρχίσει να οργανώνονται τα πρώτα ταξίδια από τις κατά τόπους υπάρχουσες διαστημικές πύλες. Μετά από μικρή εκπαίδευση στις ειδικές εγκαταστάσεις της κάθε πύλης και φυσικά ιατρικές εξετάσεις οι... διαστημικοί ταξιδιώτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν μέσα από το διαστημικό αεροσκάφος τη θέα της Γης από το Διάστημα και από ύψος ακόμα και 100 χλμ. πάνω από την επιφάνειά της, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα κάτω από συγκεκριμένες ελεγχόμενες συνθήκες να βιώνουν την απίστευτη εμπειρία της έλλειψης βαρύτητας. Μην κάνετε όμως μεγάλα όνειρα, καθώς το... εισιτήριο για αυτή την ολιγόλεπτη πτήση θα κοστίζει γύρω στα 200.000 ευρώ, ποσό που όπως είναι ευνόητο μπορούν να καλύψουν ελάχιστοι πάνω στον πλανήτη. Ηδη σε πύλες του εξωτερικού πάντως έχουν γίνει τουλάχιστον 600 κρατήσεις θέσεων για τα επικείμενα πρώτα επίσημα διαστημικά ταξίδια. Σε κάθε περίπτωση η διενέργεια τέτοιων πτήσεων με επίκεντρο την Καλαμάτα θα φέρει τη Νότια Πελοπόννησο στην κορυφή του παγκόσμιου ενδιαφέροντος.

ΑΠΟ  http://www.eleftheriaonline.gr
    Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/28600-diastimiki-pyli-prosdokwmena-ofeli

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...