ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Προαστιακά δρομολόγια πρότεινε ο Αλευράς για το Νομό στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ Μεσσηνίας, Παναγιώτης Αλευράς, είχε χθες τηλεφωνική επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, τον οποίο και ενημέρωσε για την αναγκαιότητα επαναλειτουργίας της γραμμής Καλαμάτας-Μεσσήνης, κατά τη διάρκεια του Νησιώτικου πανηγυριού, ώστε να εξυπηρετούνται οι προσκυνητές και οι καταναλωτές. Του επεσήμανε, επίσης, ότι ο σταθμός της Μεσσήνης βρίσκεται κοντά στον χώρο του πανηγυριού και ότι υπήρχε πληρότητα των δρομολογίων.
Όπως είπε ο αντιπεριφερειάρχης, σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες, ο εκπρόσωπος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βλέπει θετικά το αίτημα και δεν δίστασε να προβλέψει ότι ο σιδηρόδρομος θα λειτουργήσει σίγουρα. Επίσης, έθεσε το αίτημα για την επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου στο Νομό, στις γραμμές Καλαμάτα-Μεσσήνη και ΤΕΙ καθώς και Καλαμάτα-Διαβολίτσι-Κυπαρισσία. 


Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ του απάντησε ότι πρέπει να εκπονηθεί μελέτη βιωσιμότητας, προκειμένου να εκτιμηθεί εάν τα δρομολόγια αυτά θα καλύπτουν τα έξοδά τους ή αν θα χρειαστεί να μπουν στις λεγόμενες άγονες γραμμές ή να χρηματοδοτηθούν και από τους ΟΤΑ. Επιπλέον, ο αντιπεριφερειάρχης επικοινώνησε σήμερα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο, από τον οποίο ενημερώθηκε για τη μελέτη κανονικοποίησης της μετρικής γραμμής Πάτρας-Πύργου-Κυπαρισσίας-Καλαμάτας. Όπως επεσήμανε ο κ. Αλευράς, ο διαγωνισμός για την ανάθεση της μελέτης έχει γίνει και μέσα στο Σεπτέμβρη αναμένεται να βγει ο ανάδοχος μελετητής. Η μελέτη έχει προϋπολογισμό 6,9 εκατ. ευρώ και χωρίζεται σε δύο μέρη, το πρώτο θα αφορά το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Κατάκολο και το δεύτερο το κομμάτι από τον Αλφειό μέχρι την Κυπαρισσία και μετά την Καλαμάτα.


ΑΠΟ http://radio936.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: