ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Λαγκούβαρδος: Τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών!

Τέλος στην ταλαιπωρία που προκαλούσε στους διερχόμενους από τη γέφυρα του Λαγκούβαρδου η όποια κακοκαιρία, που καθιστούσε αδύνατη τη διάβαση του συγκεκριμένου σημείου, αναμένεται να βάλει η εργολαβία, που θα ξεκινήσει να υλοποιείται πολύ σύντομα, μόλις υπογράψει τη σύμβαση ανάθεσης έργου με τον ανάδοχο, που του στάλθηκε την περασμένη Τετάρτη, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Π. Τατούλης.

Στόχος της εργολαβίας είναι μέχρι τις αρχές του Σεπτέμβρη να έχει ολοκληρωθεί

η κατασκευή του μεγάλου τεχνικού έργου, του κιβωτοειδούς οχετού διαστάσεων 6 μέτρων πλάτους, μήκους 30 μέτρων και ύψους 3 μέτρων, και ο αγωγός τόσο μεγάλων διαστάσεων κρίθηκε αναγκαίος, αφού υπολογίστηκε όγκος νερού 112 κυβικών μέτρων το δευτερόλεπτο.

Η συμβατική προθεσμία για την ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού έργου, είναι οκτώ μήνες.

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 480.000 ευρώ για την κατασκευή του τεχνικού έργου και νέου δρόμου μήκους 300 μέτρων.

Τα σημερινά δεδομένα
Ο συγκεκριμένος δρόμος (Φιλιατρά- Μάραθος- Ρωμανός) συνδέει τις περιοχές των Φιλιατρών, της Αγίας Κυριακής και του Μαράθου, διασχίζει αγροτικές περιοχές με εντατικές καλλιέργειες και διοχετεύει την τουριστική κίνηση στις παραλίες της περιοχής, αλλά και στις μεγάλες εγκαταστάσεις. Ο κυκλοφοριακός της φόρτος είναι σχετικά μεγάλος το χειμώνα και πολύ μεγάλος το καλοκαίρι, αφού, εκτός των παραπάνω, εξυπηρετεί τις ανάγκες διακίνησης εξαγώγιμων αγροτικών προϊόντων, τις ανάγκες κυκλοφορίας των αγροτικών μηχανημάτων, επισκεπτών και τουριστών.

Το πλάτος του δρόμου κυμαίνεται μεταξύ 5,50 και 6 μέτρων, ενώ στην επίμαχη περιοχή η χάραξη της οδού είναι κάκιστη και δυσχεραίνει την κυκλοφορία, αυξάνοντας αρκετά τα ατυχήματα, ενώ το υφιστάμενο τεχνικό έργο είναι στην ουσία ανύπαρκτο, με αποτέλεσμα να μην παροχετεύονται τα νερά μέσα από αυτό, αλλά να κατακλύζουν την επιφάνεια της οδού και να αποκλείουν την κυκλοφορία.

Αλλαγές
Με το νέο τεχνικό θα υπάρχει και καινούργια χάραξη του δρόμου, με εξομάλυνση των στροφών στον υφιστάμενο. Η χάραξη ξεκινά αμέσως μετά τη δεξιά στροφή στην κατεύθυνση από Φιλιατρά προς Μάραθο και καταλήγει μετά την ισόπεδη διασταύρωση προς την παραλία του Λαγκούβαρδου, ενώ όλοι οι δρόμοι που συμβάλλουν στο συγκεκριμένο κομμάτι θα αποκατασταθούν οριζοντιογραφικά και υψομετρικά.

Ο νέος δρόμος θα είναι δίιχνος και το συνολικό πλάτος του καταστρώματος θα ανέρχεται σε 10,50 μέτρα (δηλαδή 3,75 μέτρα ανά κατεύθυνση εκ των οποίων τα 0,25 καταλαμβάνει η εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης), ενώ λόγω των μεγάλων τιμών των ακτινών καμπυλότητας, σε καμία καμπύλη δεν απαιτείται διαπλάτυνση.
Στο δε σημείο του τεχνικού, το ύψος του δρόμου θα ανέρχεται στα 4 μέτρα από το έδαφος, οπότε είναι αδύνατο να ξαναδιακοπεί η κυκλοφορία.

Το έργο από την αρχή έως το τέλος του θα κατασκευαστεί επί της υφιστάμενης οδού και κατά τη φάση της κατασκευής, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική τεχνική έκθεση, θα πρέπει η κυκλοφορία να διοχετευτεί μέσω της υπάρχουσας εθνικής οδού Φιλιατρών – Γαργαλιάνων, προκειμένου να παρακαμφθεί το υπό κατασκευή τμήμα.


ΠΗΓΗ Χ. Χαραλαμπόπουλος - tharrosnews
ΑΠΟ http://filiatranet.blogspot.gr/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: