ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Τρελά αυτοκίνητα από «λογικές» εταιρείες αυτοκινήτων!

Κάποιες φορές όλοι μας χρειάζεται να χαλαρώνουμε. Και ιδού τι συμβαίνει όταν οι κατασκευαστές
αυτοκινήτων σκίζουν το βιβλίο των κανόνων και φτιάχνουν για τον εαυτό τους κάτι ιδιαίτερα ξεχωριστό. Μιλάμε για τρέλες του τύπου, από ενισχυμένα W12 Golfs μέχρι GT-R Jukes. Αυτές που μας αρέσουν δηλαδή..


 
Hyundai i10 world cup cars
Ως σπόνσορας του παγκόσμιου κυπέλλου ποδοσφαίρου του 2010, η Hyundai αποφάσισε να μπει στο εορταστικό κλίμα. Μετέτρεψε δύο i10 ώστε να μοιάζουν με γήπεδα ποδοσφαίρου, με το ένα να έχει εσωτερικό σε στυλ «χορτάρι» για να ταιριάζει με το εξωστρεφές εξωτερικό, ενώ το άλλο είχε μπάλες ποδοσφαίρου στα καθίσματα ως στηρίγματα για το κεφάλι.







Shelby Cobra Super Snake
Το Cobra ήταν κατ' ισχυρισμόν το αυτοκίνητο που ευθύνεται για την εφαρμογή του όριου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους. Έτσι ήταν λογικό για την Carol Shelby να κάνει το μυώδες V8 roadster ακόμα πιο γρήγορο με την προσθήκη δίδυμων υπερσυμπιεστών. Μιλάμε για 800 ίππους και ροπή 800lb-ft, με μόνο δύο Super Snake να φτιάχνονται ποτέ.

 
 
  
  
Ford Supervan 3
Αυτό είναι το απόλυτο όνειρο κάθε άντρα που του αρέσουν τα βανάκια. Ένα Ford Transit με έναν V8 κινητήρα 750 ίππων, 3.5 λίτρων, που προέρχεται από την F1. Με την διάταξη του κινητήρα να είναι στη μέση, το 'Supervan 3' (ναι, υπάρχουν κι άλλα μοντέλα...) επέδρασε λίγο παραπάνω στην παραδοσιακή ικανότητα του Transit να μεταφέρει φορτία.

 
 
Nissan Juke R
Η Nissan και η αγωνιστική εταιρεία RML πήραν το μικροσκοπικό crossover Juke, και το ταίριαξαν με το 3.8 λίτρων twin-turbo V6 κινητήρα και την τετρακίνητη οδήγηση από το supercar GT-R. Αυτό το μυώδες 'Juke R', με τα στεροειδή να πετάγονται από παντού, αποδίδει το λιγότερο 480 ίππους.

 
 
ΑΠΟ http://www.kamikaze.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: