ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Mε 39,8 εκ. η Κομισιόν χρηματοδοτεί το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την Παρασκευή επένδυση ύψους 39,8 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την ανακατασκευή τμημάτων της εθνικής οδού Τριπόλεως – Καλαμάτας, ειδικότερα δε του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα. Το έργο αφορά την ανακατασκευή του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα (10,2 χλμ.) της εθνικής οδού Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας. Το τμήμα αυτό είχε κατασκευαστεί στο διάστημα 1991-2000 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, ήταν όμως εκτός λειτουργίας από το 2003 λόγω εκτεταμένης
κατολίσθησης.

Η ανακατασκευή στοχεύει στη βελτίωση της προσπελασιμότητας στην πελοποννησιακή ύπαιθρο, στη μείωση του χρόνου διαδρομής και στη βελτίωση της ασφάλειας. Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, Γιοχάνες Χαν, δήλωσε: «Η ανακατασκευή ήταν απαραίτητη. Χαίρομαι που η επένδυση πήρε το πράσινο φως. Με την ανακατασκευή του τμήματος αυτού θα βελτιωθεί περαιτέρω η προσπελασιμότητα στην Πελοπόννησο, γεγονός που θα ωφελήσει άμεσα όλους τους οδηγούς. Το έργο αυτό συμπληρώνει το προηγούμενο επιτυχημένο μας έργο, εκείνο της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας». Πηγή της επένδυσης είναι το συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ πρόγραμμα «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας». Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα χορηγήσει 39,8 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική επένδυση θα είναι 137,4 εκατ. ευρώ. Έχουν δημιουργηθεί άμεσα 1.519 θέσεις εργασίας κατά το διάστημα κατασκευής του τμήματος, ενώ 165 θέσεις θα διατηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του. Ο αυτοκινητόδρομος έμεινε ανοικτός στην κυκλοφορία σχεδόν στο σύνολό το,υ με εξαίρεση μία μεταλλική γέφυρα μήκους 390 μέτρων που αναμένεται να παραδοθεί το 2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια: