ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Ελυσαν το μυστήριο της καταστροφής του Χίντενμπουργκ, 76 χρόνια μετά

Τα μυστηριώδη αίτια που οδήγησαν σε μια από τις μεγαλύτερες αεροναυτικές τραγωδίες, εκείνη με το αερόπλοιο Χίντενμπουργκ το 1937, πιστεύουν πως ανακάλυψαν επιστήμονες. Ύστερα από 76 χρόνια μετά το τρομερό δυστύχημα που κόστισε τις ζωές 37 ανθρώπων, αεροναυπηγοί μηχανικοί προσδιόρισαν τα αλυσσιδωτά αίτια που προκάλεσαν την έκρηξη του αερόπλοιου, τη στιγμή που επιχειρούσε να προσεδαφιστεί το Λέικχαρστ στο Νιου Τζέρσι των ΗΠΑ.
Το αερόπλοιο Χίντενμπουργκ, έμοιαζε με το Κονκόρντ της εποχής του. Μπορούσε να διασχίσει τον Ατλαντικό Ωκεανό και να φθάσει στις ΗΠΑ, μέσα σε τρείς μέρες. Τα υπερωκεάνεια χρειάζονταν σχεδόν εννέα μέρες για το ίδιο ταξίδι. Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, πολλοί ονειρεύονταν ότι οι ουρανοί θα γέμιζαν με μεγάλα αερόπλοια, μήκους άνω των 200 μέτρων, που θα κινούνταν με υδρογόνο, μεταφέροντας εκατοντάδες επιβάτες από τη μία ήπειρο στην άλλη.

Το όνειρο έγινε προς στιγμήν πραγματικότητα αλλά στις 6 Μαϊου 1937, κατέληξε σε εφιάλτη. Έκτοτε πολλά ειπώθηκαν για τα αίτια που προκάλεσαν τη συγκλονιστική έκρηξη του αερόπλοιου. Έλεγαν ότι μπορεί να ήταν  κάποια βόμβα που είχε τοποθετηθεί στο σκάφος από τρομοκράτες, ότι εβλήθη απο το έδαφος ή ακόμη ότι έφταιξαν  οι αναφλεκτικές ιδιότητες των χρωμάτων που χρησιμοποιήθηκαν για να βαφτούν  τα μεταλλικά μέρη του σκάφους.

Όμως  απέδειξαν εν τέλει οι ειδικοί, η βασική αιτία ήταν ο στατικός ηλεκτρισμός. Με επικεφαλής τον βρετανό αεροναυπηγό μηχανικό Γιεμ Στάνσφιλντ, η ομάδα των ειδικών στο Νοτιοδυτικό Ερευνητικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ, χρησιμοποίησε   μοντέλα αερόπλοιων μήκους άνω των 24 μέτρων, τα οποία είτε ανατίναξαν είτε πυρπόλησαν για να προσεγγίσουν τα πραγματικά αίτια της τραγωδίας του 1937.

Ορισμένοι εμπειρογνώμονες, είχαν υποθέσει ότι το Χίντενμπουργκ τινάχθηκε στον αέρα, όταν ένας σπινθήρας προκάλεσε ανάφλεξη σε υδρογόνο που άρχισε να διαρρέει αλλά δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν στο τι προκάλεσε το σπινθήρα ή γιατί εκδηλώθηκε διαρροή υδρογόνου.

Οι ειδικοί στο Ερευνητικό Ινστιτούτο, αξιοποίησαν οπτικό υλικό από την τραγωδία και αφηγήσεις αυτοπτών μαρτύρων. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το αερόπλοιο είχε φορτιστεί με στατικό ηλεκτρισμό εξαιτίας μίας ηλεκτρικής καταιγίδας. Ένα σπασμένο καλώδιο ή μια ελαττωματική βαλβίδα αερίου προκάλεσαν τη διαρροή υδρογόνου, που χρησιμοποιείτο ως καύσιμο, στα φρεάτια του εξαερισμού. Όταν το επίγειο πλήρωμα πήγε να πιάσει τα σχοινιά πρόσδεσης του σκάφους, το αερόπλοιο «γειώθηκε».

Ο στατικός ηλεκτρισμός προκάλεσε τον σπινθήρα που ανέφλεξε το υδρογόνο πρώτα στην ουρά του σκάφους. Στη συνέχεια η φωτιά μεταδόθηκε στο κεντρικό του τμήμα.

ΑΠΟ http://www.tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: