ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Ενώ η μεγάλη γέφυρα θα παραδοθεί τον Αύγουστο του 2013: Λειτουργεί με παράκαμψη το Παραδείσια - Τσακώνα

Τέλος οι στροφές της Τσακώνας από το πρωί του Σαββάτου 22 Δεκεμβρίου και η διαδρομή Καλαμάτα - Αθήνα θα είναι πλέον 2 ώρες. Επιτέλους, παραδόθηκε στην κυκλοφορία, με παράκαμψη, μετά από 10 σχεδόν χρόνια, το πολύπαθο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Παραδείσια - Τσακώνα, το οποίο είχε καταρρεύσει τέλη Ιανουαρίου - αρχές Φεβρουαρίου του 2003. Ολοκληρωμένο με την τοξωτή μεταλλική γέφυρα στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης -εκεί που υπάρχει η παράκαμψη- υπολογίζεται να δοθεί το φθινόπωρο του 2013. Οι οδηγοί που πέρασαν από το τμήμα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία, έμειναν εντυπωσιασμένοι και μιλούν με
κολακευτικά λόγια τόσο για τη μείωση της χρονικής διάρκειας του ταξιδιού όσο και για την ασφάλεια που παρέχει ο αυτοκινητόδρομος.
Σε λιτή τελετή στην αρχή του έργου στα Παραδείσια, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης παρατήρησε -εμμέσως πλην σαφώς- ότι η Ολυμπία Οδός θα ολοκληρωθεί έως την Τσακώνα, ενημερώνοντας πως στις τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης που θα κατατεθούν στη Βουλή στα τέλη Φεβρουαρίου για όλους τους οδικούς άξονες, θα περιλαμβάνεται το φυσικό αντικείμενο που περιλαμβανόταν και στις αρχικές.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστής Χατζηδάκης εξέφρασε τη χαρά του για την παράδοση ενός σημαντικού έργου στην εκλογική περιφέρεια του πρωθυπουργού. Παραδέχθηκε πως πρόκειται για ταλαιπωρημένο έργο, αλλά υποστήριξε ότι δεν είναι ώρα για γκρίνια κι επεσήμανε πως η ολοκλήρωσή του αποτελεί αχτίδα αισιοδοξίας για τα τεχνικά έργα της χώρας.
Σε δηλώσεις τους:
Ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος μίλησε για έργο που θα αλλάξει την τύχη της Μεσσηνίας, είπε ότι έχει συνδέσει το όνομά του με αυτό, καθώς ασχολήθηκε ιδιαίτερα, ενώ αναφέρθηκε στη συμβολή του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά.
Ο βουλευτής Δημήτρης Σαμπαζιώτης μίλησε για έργο που αποτελούσε παλλαϊκό μέτωπο της Μεσσηνίας και στο οποίο συνέβαλαν όλοι, ενώ εκτίμησε πως θα προσφέρει στην αναπτυξιακή προοπτική του τόπου.
Ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης έκανε λόγο για εξαιρετική μέρα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου και είπε ότι η Ολυμπία Οδός θα ολοκληρωθεί έως την Τσακώνα, αναφέροντας πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε παρέμβαση στην ελληνική κυβέρνηση για το συγκεκριμένο ζήτημα, υπέρ της ολοκλήρωσης του άξονα.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας μίλησε για μεγάλο έργο που ολοκληρώθηκε και σημείωσε ότι «η Καλαμάτα έχει σπουδαίες προοπτικές να αναπτυχθεί, γίνεται το πιο αισιόδοξο αστικό κέντρο της χώρας».
Ο αρμόδιος διευθυντής του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών Γιάννης Καρνέσης ζήτησε για μια ακόμα φορά συγγνώμη για την καθυστέρηση κατασκευής και παράδοσης του έργου, αλλά ανέφερε πως «ήταν πάνω από τις δυνάμεις μας, υπήρξε μια μεγάλη φυσική καταστροφή». Εκτίμησε ότι το έργο αυτό θα δώσει μεγάλη ώθηση στη Μεσσηνία και τη Ν.Δ. Ηλεία.
Απαντώντας σε ερωτήσεις για τον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο της Καλαμάτας παρατήρησε ότι έχουν προκληθεί καθυστερήσεις από τις απαλλοτριώσεις, από το γεγονός ότι δεν έγιναν δίκες για τον καθορισμό τιμής μονάδας μέσα στο 2012. Εξέφρασε την ελπίδα αυτό να γίνει το 2013 για να προχωρήσει το έργο, ενώ ανέφερε πως δεν υπάρχει θέμα χρηματοδότησης.
Η επιβλέπουσα μηχανικός Ευγενία Καλοφωλιά παρατήρησε ότι ήταν μια συλλογική προσπάθεια πολλών ετών.
Την ικανοποίησή τους εξέφρασαν και οι δήμαρχοι Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος και Οιχαλίας Φίλιππος Μπάμης, ο οποίος ζήτησε από τους αρμόδιους του υπουργείου την κατασκευή κόμβου εισόδου - εξόδου του αυτοκινητόδρομου στη ΒΙΠΕ Μελιγαλά.
Στην παράδοση του έργου παραβρέθηκαν τα στελέχη του "Μορέα" Δημήτρης Κούτρας, Γιώργος Συριανός και Αλέξανδρος Γεωργόπουλος και από την κατασκευάστρια κοινοπραξία "Alpine – ΤΕΡΝΑ" του Παραδείσια – Τσακώνα οι Κώστας Πολυζώης, Νίκος Ντονάς και Γιώργος Τσίρμπας.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Σύμφωνα με τη ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών: "Η κατασκευή του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα, μήκους 11,5 χλμ., ξεκίνησε στις αρχές του 1990 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε σε κυκλοφορία την άνοιξη του 2000. Ενα χρόνο μετά την παράδοσή του εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε η ευρεία κατολίσθηση της Τσακώνας με  αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού Μεγαλόπολης – Καλαμάτας. Η ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, παρουσιάζει εξαιρετικά δυσχερή χάραξη με συνεχείς ελιγμούς που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα οδικής ασφάλειας για τους χρήστες καθώς και μεγάλη αύξηση του χρόνου της διαδρομής από και προς την Μεσσηνία και την Νοτιοδυτική Ηλεία. Η έκταση της κατολίσθησης ήταν μεγάλου μεγέθους καθώς μετακινήθηκαν περίπου 6.000.000 μ3 εδαφικής μάζας και παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας τα οποία μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.
Οι βλάβες που είχαν προκληθεί στο έργο ήταν τέτοιας έκτασης που απαιτήθηκε διάστημα δύο περίπου ετών για την εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.
Μετά την ολοκλήρωση των μελετών και τη δημοπράτηση του έργου, η σύμβαση για την αποκατάσταση της κατολίσθησης και την ανακατασκευή του αυτοκινητοδρόμου υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2006. 
Επισημαίνεται ότι τόσο η μελέτη αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, όσο και η εργολαβία ανακατασκευής χρηματοδοτούνταν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους λόγω της άρνησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναχρηματοδοτήσει, στο πλαίσιο του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, έργο που είχε χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του Β΄ ΚΠΣ και κατέρρευσε. Μετά το τέλος του 2009 και λόγω της δημοσιονομικής κρίσης εμφανίστηκε ουσιαστική αδυναμία χορήγησης των αναγκαίων πιστώσεων από εθνικούς πόρους για την συνέχιση του έργου. Το πρόβλημα επιλύθηκε με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ που είχε ως αποτέλεσμα την ταχύτατη ολοκλήρωσή του.
Η συνολική δαπάνη των εργασιών αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου ανέρχεται σε 130.000.000 ευρώ".


ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.