ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Τι περιμένει όσους δεν πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας

Μπορεί το σύστημα πληρωμής των τελών κυκλοφορίας να αλλάζει από φέτος δραστικά και να καταργείται το γνωστό αυτοκόλλητο, αυτό όμως δεν σημαίνει και ότι η μη πληρωμή τους θα σημάνει μόνο την κήρυξη του τέλους ως ληξιπρόθεσμους και την πληρωμή προστίμων και προσαυξήσεων.

Το σχέδιο που επεξεργάζεται η Γενική ............

Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προβλέπει ότι η αστυνομία και η τροχαία θα διατηρήσουν, μέσω αξιοποίησης της υφιστάμενης τεχνολογίας (ειδικά

τερματικά στα περιπολικά) τον έλεγχο των οχημάτων για τη μη καταβολή του τέλους, ενώ υπάρχουν και σκέψεις για να ενταχθεί στην αστυνόμευση των ΙΧ για τα τέλη κυκλοφορίας και η δημοτική αστυνομία. Μάλιστα, ο ένστολος που θα εντοπίζει ένα ΙΧ για το οποίο δεν έχει καταβληθεί το τέλος, υπάρχουν εισηγήσεις να επιβραβεύεται με ένα συγκεκριμένο ποσό (π.χ. 5 ευρώ).

Στο υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει σημαντικά η διαδικασία για την "αποϋλοποίηση" του συστήματος πληρωμής των τελών κυκλοφορίας καθως επίκειται η έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων.

Με το νέο σύστημα, που στοχεύει στο να εξοικονομήσει το δημόσιο περίπου 80 εκατ. ευρώ ετησίως, καταργείται το σήμα των τελών που ήταν υποχρεωμένοι να κολλήσουν οι οδηγοί στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου τους καθώς και η αποστολή του ειδοποιητηρίου για την πληρωμή του τέλους. Ειδοποιητήριο θα λάβουν μόνο όσοι δεν είναι πιστοποιημένοι στο taxisnet καθώς και όσοι υπέβαλαν τη φορολογική τους δήλωση χειρόγραφα. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να εισέλθουν στο taxisnet, να εκτυπώσουν το σχετικό ειδοποιητήριο και να πληρώσουν το τέλος σε οποιαδήποτε τράπεζα ή μέσω υπηρεσιακών ιντερνετικής τραπεζικής (web banking).

Στελέχη της ΓΓΠΣ τονίζουν ότι για να πετύχει το νέο σύστημα θα πρέπει να είναι αξιόπιστο στα μάτια των φορολογούμενων αναφορικά με τις επιπτώσεις της μη πληρωμής του τέλους. ?Υπάρχει ο κίνδυνος να πιστέψουν πολλοί ότι επειδή δεν υπάρχει πλέον το σήμα, τότε είναι εύκολο να μην πληρώσουν το τέλος, να κηρυχθεί ληξιπρόθεσμος και να περιμένουν την εφορία να τους κυνηγήσει μέσω των χρονοβόρων διαδικασιών για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων χρεών?, λέει στο capital.gr ανώτερος παράγοντας του ΥΠΟΙΚ. ?Αυτό δεν θα γίνει. Το νέο σύστημα επιδιώκεται να είναι πιο αξιόπιστο και αποτελεσματικό στον εντοπισμό και την είσπραξη του τέλους σε σχέση με το υφιστάμενο?.

Ειδικότερα, με το νέο σύστημα έχει αποφασιστεί να διατηρηθεί η ποινή του διπλασιασμού του τέλους για όποιον δεν το καταβάλει εμπρόθεσμα. Επίσης, μελετάται σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Εσωτερικών να περάσει ο έλεγχος της πληρωμής του τέλους στα αστυνομικά όργανα και τη δημοτική αστυνομία. Πώς θα γίνει αυτό δεδομένου ότι δεν θα υπάρχει σήμα; Θα αξιοποιηθεί η τεχνολογία που έχουν ήδη τα περιπολικά της αστυνομίας και η οποία μέσω ειδικής συσκευής δίνει πληροφορίες για το ελεγχόμενο όχημα (π.χ. αν είναι κλεμμένο). Το σύστημα θα εμπλουτισθεί και με τα στοιχεία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας. Έτσι οι αστυνομικοί που θα εντοπίζουν ένα όχημα (σταθμευμένο ή κινούμενο) για το οποίο δεν έχει καταβληθεί το τέλος κυκλοφορίας θα αφαιρούν αμέσως τις πινακίδες κυκλοφορίας και εφόσον εντοπίζεται και ο οδηγός θα αφαιρείται και η άδεια κυκλοφορίας. Μελετάται να δοθούν αντίστοιχες συσκευές και στους ένστολους της δημοτικής αστυνομίας για να διενεργούν ελέγχους.

ΠΗΓΗ capital
ΑΠΟ http://filiatranews.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: