Πόλη του Μεξικού
Κακά
μαντάτα για τους επιβάτες της πρώτης θέσης στα αεροπλάνα. Μια δοκιμή
που έγινε στην έρημο Σονόρα στο Μεξικό έδειξε ότι σε περίπτωση συντριβής
ενός μεγάλου επιβατηγού αεροσκάφους το τμήμα που καταστρέφεται αμέσως
και σχεδόν ολοκληρωτικά είναι το μπροστινό ενώ το μεσαίο και κυρίως το
πίσω μέρος φαίνεται να «αντέχουν».
Η συντριβή
Τη δοκιμή χρηματοδότησε το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Channel 4 και σε αυτή χρησιμοποιήθηκε το 170 θέσεων Boeing 727. Τις θέσεις των επιβατών είχαν οι ειδικές κούκλες που χρησιμοποιούνται στα «crash test» και ο μοναδικός άνθρωπος μέσα στο αεροσκάφος ήταν ο πιλότος. Πάνω από το Boeing πετούσε ένα μικρό αεροσκάφος τύπου Cessna το πλήρωμα του οποίου είχε στη διάθεση του έναν μηχανισμό ελέγχου του Boeing.
Ο πιλότος του Boeing οδήγησε το αεροσκάφος πάνω από την έρημο και σε ύψος 800 μέτρων το εγκατέλειψε πηδώντας με αλεξίπτωτο. Τον έλεγχο του σκάφους ανέλαβε το πλήρωμα του Cessna για να το «ρίξει» στην έρημο σύμφωνα με τον σχεδιασμό της δοκιμής.
Καθώς το Boeing συνετρίβη ακουμπώντας στο έδαφος με ταχύτητα 225 χιλιομέτρων την ώρα, το μπροστινό μέρος του καταστράφηκε αμέσως ενώ το υπόλοιπο μέρος του κατάφερε να «επιβιώσει».
Η εξέταση των μετρήσεων που συνέλεξαν οι κούκλες έδειξε ότι οι 66 «επιβάτες» που βρίσκονταν στις πρώτες 11 σειρές καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης θέσης, δέχτηκαν επιτάχυνση 11 g (έντεκα φορές η επιτάχυνση της βαρύτητας) και δεν είχαν καμία ελπίδα επιβίωσης.
Στις επόμενες 5 σειρές η δύναμη της επιτάχυνσης μειώθηκε στα 6-9g και άφησε σημαντικό περιθώριο επιβίωσης, ενώ στο πίσω μέρος του αεροπλάνου η δύναμη ήταν ακόμα μικρότερη.
Όπως έδειξε η δοκιμή, εκείνοι που κατά τη διάρκεια της συντριβής είναι δεμένοι με τη ζώνη τους και έχουν σκύψει μπροστά με το κεφάλι στα γόνατα έχουν τη μικρότερη πιθανότητα θανάτου, ενώ όσοι είναι δεμένοι αλλά κάθονται σε όρθια θέση είναι πιθανό να υποστούν κάποια ελαφρύτερα ή βαρύτερα χτυπήματα στο κεφάλι. Οι επιβάτες που δεν είναι δεμένοι δεν πρόκειται να επιβιώσουν από τη συντριβή.
Οι σχεδιαστές της συντριβής εκτιμούν ότι οι ασφαλέστερες θέσεις είναι αυτές που βρίσκονται στο πίσω τμήμα του αεροπλάνου και απέχουν μέχρι πέντε σειρές από τις εξόδους κινδύνου.
Συνιστούν, τέλος στους επιβάτες να αποφεύγουν να κάθονται δίπλα σε ηλικιωμένα ή παχύσαρκα άτομα, τα οποία θα μπορούσαν να τους εμποδίσουν να φτάσουν στην έξοδο κινδύνου.
Η συντριβή
Τη δοκιμή χρηματοδότησε το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Channel 4 και σε αυτή χρησιμοποιήθηκε το 170 θέσεων Boeing 727. Τις θέσεις των επιβατών είχαν οι ειδικές κούκλες που χρησιμοποιούνται στα «crash test» και ο μοναδικός άνθρωπος μέσα στο αεροσκάφος ήταν ο πιλότος. Πάνω από το Boeing πετούσε ένα μικρό αεροσκάφος τύπου Cessna το πλήρωμα του οποίου είχε στη διάθεση του έναν μηχανισμό ελέγχου του Boeing.
Ο πιλότος του Boeing οδήγησε το αεροσκάφος πάνω από την έρημο και σε ύψος 800 μέτρων το εγκατέλειψε πηδώντας με αλεξίπτωτο. Τον έλεγχο του σκάφους ανέλαβε το πλήρωμα του Cessna για να το «ρίξει» στην έρημο σύμφωνα με τον σχεδιασμό της δοκιμής.
Καθώς το Boeing συνετρίβη ακουμπώντας στο έδαφος με ταχύτητα 225 χιλιομέτρων την ώρα, το μπροστινό μέρος του καταστράφηκε αμέσως ενώ το υπόλοιπο μέρος του κατάφερε να «επιβιώσει».
Η εξέταση των μετρήσεων που συνέλεξαν οι κούκλες έδειξε ότι οι 66 «επιβάτες» που βρίσκονταν στις πρώτες 11 σειρές καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης θέσης, δέχτηκαν επιτάχυνση 11 g (έντεκα φορές η επιτάχυνση της βαρύτητας) και δεν είχαν καμία ελπίδα επιβίωσης.
Στις επόμενες 5 σειρές η δύναμη της επιτάχυνσης μειώθηκε στα 6-9g και άφησε σημαντικό περιθώριο επιβίωσης, ενώ στο πίσω μέρος του αεροπλάνου η δύναμη ήταν ακόμα μικρότερη.
Όπως έδειξε η δοκιμή, εκείνοι που κατά τη διάρκεια της συντριβής είναι δεμένοι με τη ζώνη τους και έχουν σκύψει μπροστά με το κεφάλι στα γόνατα έχουν τη μικρότερη πιθανότητα θανάτου, ενώ όσοι είναι δεμένοι αλλά κάθονται σε όρθια θέση είναι πιθανό να υποστούν κάποια ελαφρύτερα ή βαρύτερα χτυπήματα στο κεφάλι. Οι επιβάτες που δεν είναι δεμένοι δεν πρόκειται να επιβιώσουν από τη συντριβή.
Οι σχεδιαστές της συντριβής εκτιμούν ότι οι ασφαλέστερες θέσεις είναι αυτές που βρίσκονται στο πίσω τμήμα του αεροπλάνου και απέχουν μέχρι πέντε σειρές από τις εξόδους κινδύνου.
Συνιστούν, τέλος στους επιβάτες να αποφεύγουν να κάθονται δίπλα σε ηλικιωμένα ή παχύσαρκα άτομα, τα οποία θα μπορούσαν να τους εμποδίσουν να φτάσουν στην έξοδο κινδύνου.
Newsroom ΔΟΛ
ΑΠΟ http://news.in.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου