ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

Τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων



 Με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διατίθενται στην Ελλάδα δεκάδες αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας, κυβισμού και τιμής, τα οποία και σας παρουσιάζουμε στις βασικές ή στις πιο δημοφιλείς εκδόσεις των μοντέλων, μαζί με τις τιμές τους και τα βασικά τεχνικά τους χαρακτηριστικά.

Τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ολοένα και κερδίζουν έδαφος στην προτίμηση των αγοραστών της Ευρώπης, όπως και στην Ελλάδα παράλληλα, ενώ στην Αμερική εδώ και χρόνια αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία. Η ευκολία που παρέχουν στην οδήγηση -ειδικά σε αστικές συνθήκες- είναι το μεγάλο τους πλεονέκτημα έναντι των χειροκίνητων. Επιπλέον, η παρουσία νέων αυτόματων κιβωτίων με σημαντικά αναβαθμισμένη τεχνολογία, με 6 ή και 7 ταχύτητες, σε συνδυασμό με σειριακή λειτουργία, ακόμα και σε μικρής χωρητικότητας κινητήρες, τα κάνει ακόμη πιο δημοφιλή.
Από 4 έως 8 ταχύτητες
Τα αυτόματα κιβώτια που διατίθενται έχουν -ανάλογα το μοντέλο- 4, 5, 6, 7 ή και 8 σχέσεις μετάδοσης, ενώ εκείνα με τις περισσότερες είναι τα πιο σύγχρονα και εξελιγμένα. Μάλιστα, αυτά διακρίνονται για τις εφάμιλλες επιδόσεις, την παραπλήσια ή ακόμα και χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προσφέρουν, σε σχέση με τα χειροκίνητα κιβώτια. Μερικά από αυτά είναι το Easytronic της Opel και το DSG7 της VW, τα οποία προσφέρονται σε πιο προσιτά σε τιμή αυτοκίνητα.
Τα θετικά και τα αρνητικά των αυτόματων κιβωτίων
(+): Περισσότερη άνεση και ευκολία στην οδήγηση, λιγότερες φθορές λόγω έλλειψης συμπλέκτη, γρήγορες εναλλαγές ταχυτήτων στα πιο εξελιγμένα 7τάχυτα ή 8τάχυτα, χαμηλό κόστος συντήρησης
(-): Επιβάρυνση τιμής (σε όσα διατίθενται προαιρετικά), αυξημένη κατανάλωση και χαμηλότερες επιδόσεις από τα μηχανικά (κυρίως στα 4τάχυτα), υστέρηση στις αλλαγές ταχυτήτων (στα πιο παλιάς τεχνολογίας με μικρούς κινητήρες)
Τύποι αυτόματων κιβωτίων
 
Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)
Τα εν λόγω κιβώτια -αντί για γρανάζια και περιστρεφόμενους δίσκους- διαθέτουν δύο τροχαλίες, που επιτρέπουν άμεση μετάβαση από τις κοντές στις μακριές σχέσεις, χωρίς οι αλλαγές αυτές να γίνονται αισθητές από τον οδηγό. Παράλληλα, η κάθε τροχαλία αποτελείται από δύο κώνους, οι οποίοι έχουν την ιδιότητα να απομακρύνονται ή να πλησιάζουν μεταξύ τους, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο γκάζι. Έτσι λοιπόν, ουσιαστικά, στα CVT κιβώτια ταχυτήτων δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης και η επιτάχυνση γίνεται με γραμμικό τρόπο, γεγονός που αποτελεί και το βασικότερο πλεονέκτημα. Ωστόσο, σε πολλά σύγχρονα CVT υπάρχει η δυνατότητα σειριακής αλλαγής των ταχυτήτων.

Διπλού συμπλέκτη
Από τα πιο διαδεδομένα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη είναι το DSG (Direct Shift Gearbox) της VW, το οποίο εφοδιάζει πολλά αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου. Σε αυτού του τύπου τα σασμάν οι ταχύτητες μεταδίδουν την κίνηση από τους συμπλέκτες σε ξεχωριστούς άξονες. Έτσι, σε ένα 7άρι κιβώτιο, στον πρώτο άξονα εμπλέκονται η 1η, 3η, 5η, και 7η ταχύτητα, ενώ στο δεύτερο εμπλέκονται η 2η, 4η, 6η και όπισθεν. Με αυτόν τον τρόπο, πριν γίνει η αλλαγή της ταχύτητας, αυτή έχει ήδη προεπιλεγεί, γεγονός που μειώνει σημαντικά το χρόνο που χρειάζεται στις εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης, με επιπλέον οφέλη στην κατανάλωση και στις επιδόσεις.

4τάχυτα
Αυτά αποτελούν τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τα οποία πλέον συναντώνται σε λίγα αυτοκίνητα, καθώς εμφανίζουν πολλά αρνητικά στοιχεία. Τα πιο βασικά είναι ότι επιβαρύνουν αισθητά τις επιδόσεις και την κατανάλωση (σε σχέση με τα χειροκίνητα), αλλά είναι λιγότερο πολύπλοκα και σύνθετα στην κατασκευή τους.

Σειριακά
Πλέον, τα πιο πολλά σύγχρονα κιβώτια ταχυτήτων άνω των 5 σχέσεων μετάδοσης έχουν και σειριακή λειτουργία. Μέσω αυτής ο οδηγός είναι σε θέση να ανεβάζει ή να κατεβάζει ταχύτητες μετακινώντας τον επιλογέα πάνω - κάτω ή δεξιά-αριστερά, ανάλογα το κιβώτιο, κάτι που αποτελεί και το σημαντικότερο πλεονέκτημα. Πρόσθετα, σε ορισμένα αυτοκίνητα οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται και μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι. Το αρνητικό στοιχείο είναι ότι σε μικρού κυβισμού, κυρίως, κινητήρες υπάρχει υστέρηση στις εναλλαγές των ταχυτήτων.         ΑΠΟ http://www.autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: