Το σχέδιο απόφασης του υπουργείου Οικονομικών που είδε το φως της
δημοσιότητας, για την απόφαση αναστολής λειτουργίας ορισμένων ΔΟΥ μεταξύ
των άλλων προβλέπει την αναστολή - κατάργηση από 1-11-2012 των ΔΟΥ
Κυπαρισσίας - Πύλου - Μεσσήνης - Δημητσάνας - Παράλιου Αστρους -
Λεωνιδίου - Μολάων - Σκάλας και Γυθείου και από 1-9-2012 της ΔΟΥ
Μεγαλόπολης.
Η υλοποίηση αυτού του σχεδίου:
1. Θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών, ιδιαίτερα με τις
μετακινήσεις αφού οι πολίτες θα χρειάζεται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με μεγάλο κόστος προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις νομαρχιακές ΔΟΥ.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Κυπαρισσία απέχει από την Καλαμάτα 1 ώρα, το Λεωνίδιο από την Τρίπολη 1.30 ώρα, οι Μολάοι από την Σπάρτη 1.30 ώρα, παράλληλα δεν προβλέπεται κάποιος εναλλακτικός τρόπος εξυπηρέτησης των πολιτών ούτε από τον συνολικό σχεδιασμό προκύπτει ότι δεν θα είναι απαραίτητη φυσική παρουσία των φορολογουμένων στις ΔΟΥ προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους.
Η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση απευθύνεται σε λίγους γνώστες της ηλεκτρονικής τεχνολογίας ενώ οι πολλοί θα αναγκαστούν να πληρώνουν αδρά τα διάφορα ιδιωτικά γραφεία για να εξυπηρετηθούν. Ετσι η δημόσια υπηρεσία μετατρέπεται από δημόσιο αγαθό σε εμπορεύσιμο είδος.
2. Θα υπάρξουν προβλήματα στη στέγαση των νομαρχιακών ΔΟΥ, αφού διπλάσιος αριθμός υπαλλήλων θα εργάζεται σε κτήρια που δεν επαρκούν για τους ήδη υπηρετούντες, εκτός εάν το υπουργείο έχει σχέδιο απολύσεων, υποχρεωτικών μετατάξεων κατ’ επιταγή των πολιτικών για εργασιακή εφεδρεία και απολύσεις 150.000 υπαλλήλων, που προτείνει η τρόικα.
3. Οι εργαζόμενοι που υπηρετούν σήμερα στις υπό κατάργηση ΔΟΥ θα επιβαρύνονται καθημερινά με το κόστος της μετακίνησής τους που θα είναι εξοντωτικό για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις (π.χ. Κυπαρισσία - Πύλο - Δημητσάνα - Λεωνίδιο - Μολάοι) μισός μισθός.
4. Η κατάργηση των ΔΟΥ θα δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα που σχετίζονται με την υποβάθμιση και τον οικονομικό μαρασμό των ευρύτερων περιοχών των συγκεκριμένων επαρχιών, αφού αποψιλώνονται από λειτουργίες, οι οποίες αντικειμενικά συμβάλλουν στην τοπική και περιφερική ανάπτυξη.
Σίγουρα απαιτούνται αλλαγές για την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών και την αποτελεσματική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, που έχουν να κάνουν με την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος εξυπηρέτησης και διασταύρωσης, την αύξηση των οργανικών θέσεων με προσλήψεις ή μετατάξεις εξειδικευμένου προσωπικού, την απλοποίηση των φορολογικών διαδικασιών με την ριζική αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος την ανάπτυξη του ελεγκτικού ρόλου των ΔΟΥ και ανάδειξή τους σε κύριο έργο τους, και τέλος την λειτουργία και στελέχωση των υπηρεσιών με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια
Η υλοποίηση αυτού του σχεδίου:
1. Θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών, ιδιαίτερα με τις
μετακινήσεις αφού οι πολίτες θα χρειάζεται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με μεγάλο κόστος προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις νομαρχιακές ΔΟΥ.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Κυπαρισσία απέχει από την Καλαμάτα 1 ώρα, το Λεωνίδιο από την Τρίπολη 1.30 ώρα, οι Μολάοι από την Σπάρτη 1.30 ώρα, παράλληλα δεν προβλέπεται κάποιος εναλλακτικός τρόπος εξυπηρέτησης των πολιτών ούτε από τον συνολικό σχεδιασμό προκύπτει ότι δεν θα είναι απαραίτητη φυσική παρουσία των φορολογουμένων στις ΔΟΥ προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους.
Η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση απευθύνεται σε λίγους γνώστες της ηλεκτρονικής τεχνολογίας ενώ οι πολλοί θα αναγκαστούν να πληρώνουν αδρά τα διάφορα ιδιωτικά γραφεία για να εξυπηρετηθούν. Ετσι η δημόσια υπηρεσία μετατρέπεται από δημόσιο αγαθό σε εμπορεύσιμο είδος.
2. Θα υπάρξουν προβλήματα στη στέγαση των νομαρχιακών ΔΟΥ, αφού διπλάσιος αριθμός υπαλλήλων θα εργάζεται σε κτήρια που δεν επαρκούν για τους ήδη υπηρετούντες, εκτός εάν το υπουργείο έχει σχέδιο απολύσεων, υποχρεωτικών μετατάξεων κατ’ επιταγή των πολιτικών για εργασιακή εφεδρεία και απολύσεις 150.000 υπαλλήλων, που προτείνει η τρόικα.
3. Οι εργαζόμενοι που υπηρετούν σήμερα στις υπό κατάργηση ΔΟΥ θα επιβαρύνονται καθημερινά με το κόστος της μετακίνησής τους που θα είναι εξοντωτικό για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις (π.χ. Κυπαρισσία - Πύλο - Δημητσάνα - Λεωνίδιο - Μολάοι) μισός μισθός.
4. Η κατάργηση των ΔΟΥ θα δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα που σχετίζονται με την υποβάθμιση και τον οικονομικό μαρασμό των ευρύτερων περιοχών των συγκεκριμένων επαρχιών, αφού αποψιλώνονται από λειτουργίες, οι οποίες αντικειμενικά συμβάλλουν στην τοπική και περιφερική ανάπτυξη.
Σίγουρα απαιτούνται αλλαγές για την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών και την αποτελεσματική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, που έχουν να κάνουν με την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος εξυπηρέτησης και διασταύρωσης, την αύξηση των οργανικών θέσεων με προσλήψεις ή μετατάξεις εξειδικευμένου προσωπικού, την απλοποίηση των φορολογικών διαδικασιών με την ριζική αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος την ανάπτυξη του ελεγκτικού ρόλου των ΔΟΥ και ανάδειξή τους σε κύριο έργο τους, και τέλος την λειτουργία και στελέχωση των υπηρεσιών με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου