Στην ανάπτυξη του e-post, της εισαγωγής, δηλαδή, των ψηφιακών εφαρμογών
και λύσεων, οι οποίες θα μετατρέψουν το κλασικό ταχυδρομείο σε
Digi-Post, όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, επενδύουν τα
Ελληνικά Ταχυδρομεία, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού τους.
Στην κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση των ............
ΕΛΤΑ έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MOU) με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN για την ευρύτερη συνεργασία στην ψηφιακή οικονομία και την εκμετάλλευση νέων ψηφιακών ευκαιριών, ενώ στις 24 Αυγούστου λήγει η προθεσμία υποβολής προτάσεων για το Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», προϋπολογισμού 29,64 εκατ. ευρώ, η οποία αφορά σε ψηφιακές υπηρεσίες των ΕΛΤΑ.
Ενδεικτικά, οι προτεινόμενες δράσεις του προγράμματος αφορούν σε λύσεις τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την επέκταση, την αναβάθμιση και την αυτοματοποίηση του δικτύου των σημείων εξυπηρέτησης του πολίτη (π.χ. ταχυδρομικών θυρίδων), την παροχή καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών (hybrid mail, track & trace, «ηλεκτρονικό» γραμματόσημο κ.ά.) καθώς και την ενίσχυση του έργου των ΕΛΤΑ μέσω δράσεων εισδοχής σε νέες υπηρεσίες, με στόχο την αποτελεσματικότερη επικοινωνία πολιτών και επιχειρήσεων.
ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΗ
Την ίδια ώρα, οι σύμβουλοι του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, Lazzards και PricewaterhouseCoopers, καλούνται να εντατικοποιήσουν τις προσπάθειές τους για την εξεύρεση επενδυτή, καθώς, όπως όλα δείχνουν, η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού παρ' ότι έχει προγραμματιστεί για το 2012 δεν αναμένεται να προχωρήσει νωρίτερα από το 2013. Υπενθυμίζεται ότι τα ΕΛΤΑ, με νόμο που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση, ορίζονται ως φορέας καθολικής υπηρεσίας έως το 2028.
Γενικότερα, όμως, το μέλλον των κρατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών προβλέπεται δυσοίωνο, καθώς οι υπηρεσίες αυτές βρίσκονται αντιμέτωπες με μία φθίνουσα ζήτηση και αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην πρόσφατη έκθεση της KPMG με τίτλο «Delivering Tomorrow: Sustaining and future proofing mail services», όπου τονίζεται, μεταξύ άλλων, το επιτακτικό της υιοθέτησης νέου επιχειρηματικού μοντέλου για τον τομέα των ταχυδρομείων, το οποίο θα συνάδει με το νέο οικονομικό περιβάλλον και τις δραστικές αλλαγές στις ανάγκες και προτιμήσεις των επιχειρήσεων αλλά και των πολιτών. Οι πιέσεις από τον ανταγωνισμό, λόγω και της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης σε άλλες μορφές επικοινωνίας κατά τις τελευταίες δεκαετίες, δεν αφήνουν περιθώρια καθυστέρησης στη λήψη δραστικών και καινοτόμων αποφάσεων, σημειώνεται στην έκθεση.
ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΓΚΟΙ ΤΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επίσης, προκύπτει ότι οι όγκοι της ταχυδρομικής εργασίας παγκοσμίως θα μειωθούν την επόμενη πενταετία κατά ποσοστά που κυμαίνονται από το 25% μέχρι και το 40%. Σε μεγάλο βαθμό αυτό αποδίδεται στην αυξανόμενη δημοτικότητα της χρήσης άμεσα διαθέσιμων ψηφιακών μέσων (αναφορικά με προϊόντα όπως τα βιβλία, τα CDs και τα DVDs), εξέλιξη που περιορίζει δραματικά την ανάγκη παραγγελίας και απόκτησης των συγκεκριμένων προϊόντων από τους καταναλωτές. Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην έκθεση της KPMG, τη στιγμή που οι ταχυδρομικοί οργανισμοί πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να λάβουν καινοτόμες πρωτοβουλίες για να μπορέσουν να επιβιώσουν στο οξύτατα ανταγωνιστικό περιβάλλον, σε αρκετές χώρες και περιοχές (π.χ. Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά και ΕΕ) η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών προστατεύεται από τη νομοθεσία και διέπεται από τους όρους συμβατικών υποχρεώσεων παροχής καθολικής υπηρεσίας (γνωστές ως USO). Μάλιστα, πολλές από αυτές τις USO ρητώς περιορίζουν τους παροχείς ταχυδρομικών υπηρεσιών από το να προχωρήσουν σε μεταρρυθμίσεις, ώστε οι υπηρεσίες τους να συνάδουν με τις νέες προτιμήσεις των καταναλωτών στον τομέα της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης. Κλασικό παράδειγμα η ΕΕ όπου με βάση την 3η Ταχυδρομική Οδηγία τα κράτη-μέλη διέπονται από την κατ’ ελάχιστον πενθήμερη εργασία για υπηρεσίες παράδοσης επιστολών, πακέτων και δεμάτων.
ΠΗΓΗ KERDOS
ΑΠΟ http://filiatranews.blogspot.gr
Στην κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση των ............
ΕΛΤΑ έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MOU) με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN για την ευρύτερη συνεργασία στην ψηφιακή οικονομία και την εκμετάλλευση νέων ψηφιακών ευκαιριών, ενώ στις 24 Αυγούστου λήγει η προθεσμία υποβολής προτάσεων για το Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», προϋπολογισμού 29,64 εκατ. ευρώ, η οποία αφορά σε ψηφιακές υπηρεσίες των ΕΛΤΑ.
Ενδεικτικά, οι προτεινόμενες δράσεις του προγράμματος αφορούν σε λύσεις τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την επέκταση, την αναβάθμιση και την αυτοματοποίηση του δικτύου των σημείων εξυπηρέτησης του πολίτη (π.χ. ταχυδρομικών θυρίδων), την παροχή καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών (hybrid mail, track & trace, «ηλεκτρονικό» γραμματόσημο κ.ά.) καθώς και την ενίσχυση του έργου των ΕΛΤΑ μέσω δράσεων εισδοχής σε νέες υπηρεσίες, με στόχο την αποτελεσματικότερη επικοινωνία πολιτών και επιχειρήσεων.
ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΗ
Την ίδια ώρα, οι σύμβουλοι του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, Lazzards και PricewaterhouseCoopers, καλούνται να εντατικοποιήσουν τις προσπάθειές τους για την εξεύρεση επενδυτή, καθώς, όπως όλα δείχνουν, η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού παρ' ότι έχει προγραμματιστεί για το 2012 δεν αναμένεται να προχωρήσει νωρίτερα από το 2013. Υπενθυμίζεται ότι τα ΕΛΤΑ, με νόμο που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση, ορίζονται ως φορέας καθολικής υπηρεσίας έως το 2028.
Γενικότερα, όμως, το μέλλον των κρατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών προβλέπεται δυσοίωνο, καθώς οι υπηρεσίες αυτές βρίσκονται αντιμέτωπες με μία φθίνουσα ζήτηση και αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην πρόσφατη έκθεση της KPMG με τίτλο «Delivering Tomorrow: Sustaining and future proofing mail services», όπου τονίζεται, μεταξύ άλλων, το επιτακτικό της υιοθέτησης νέου επιχειρηματικού μοντέλου για τον τομέα των ταχυδρομείων, το οποίο θα συνάδει με το νέο οικονομικό περιβάλλον και τις δραστικές αλλαγές στις ανάγκες και προτιμήσεις των επιχειρήσεων αλλά και των πολιτών. Οι πιέσεις από τον ανταγωνισμό, λόγω και της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης σε άλλες μορφές επικοινωνίας κατά τις τελευταίες δεκαετίες, δεν αφήνουν περιθώρια καθυστέρησης στη λήψη δραστικών και καινοτόμων αποφάσεων, σημειώνεται στην έκθεση.
ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΓΚΟΙ ΤΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επίσης, προκύπτει ότι οι όγκοι της ταχυδρομικής εργασίας παγκοσμίως θα μειωθούν την επόμενη πενταετία κατά ποσοστά που κυμαίνονται από το 25% μέχρι και το 40%. Σε μεγάλο βαθμό αυτό αποδίδεται στην αυξανόμενη δημοτικότητα της χρήσης άμεσα διαθέσιμων ψηφιακών μέσων (αναφορικά με προϊόντα όπως τα βιβλία, τα CDs και τα DVDs), εξέλιξη που περιορίζει δραματικά την ανάγκη παραγγελίας και απόκτησης των συγκεκριμένων προϊόντων από τους καταναλωτές. Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην έκθεση της KPMG, τη στιγμή που οι ταχυδρομικοί οργανισμοί πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να λάβουν καινοτόμες πρωτοβουλίες για να μπορέσουν να επιβιώσουν στο οξύτατα ανταγωνιστικό περιβάλλον, σε αρκετές χώρες και περιοχές (π.χ. Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά και ΕΕ) η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών προστατεύεται από τη νομοθεσία και διέπεται από τους όρους συμβατικών υποχρεώσεων παροχής καθολικής υπηρεσίας (γνωστές ως USO). Μάλιστα, πολλές από αυτές τις USO ρητώς περιορίζουν τους παροχείς ταχυδρομικών υπηρεσιών από το να προχωρήσουν σε μεταρρυθμίσεις, ώστε οι υπηρεσίες τους να συνάδουν με τις νέες προτιμήσεις των καταναλωτών στον τομέα της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης. Κλασικό παράδειγμα η ΕΕ όπου με βάση την 3η Ταχυδρομική Οδηγία τα κράτη-μέλη διέπονται από την κατ’ ελάχιστον πενθήμερη εργασία για υπηρεσίες παράδοσης επιστολών, πακέτων και δεμάτων.
ΠΗΓΗ KERDOS
ΑΠΟ http://filiatranews.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου