ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Προσεχώς αυτοκίνητα που πετάνε

Οι οδηγοί όλου του κόσμου μπορούν να αναθαρρήσουν ότι ίσως κάποτε το μόνιμο άγχος τους δεν θα είναι οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι, καθώς η αμερικανική εταιρία Terrafugia δοκίμασε με επιτυχία το αυτοκίνητο-αεροπλάνο της με την ονομασία «Transition» («Μετάβαση»), φέρνοντας ένα όνειρο της επιστημονικής φαντασίας πιο κοντά στην πραγματοποίησή του.

Το «τεστ-ντράιβ» (ή μάλλον το τεστ πτήσης) διήρκεσε οκτώ λεπτά, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, και η εταιρεία, που έχει εξασφαλίσει τη σχετική άδεια από τις αμερικανικές αρχές, προσδοκά ότι το αυτοκίνητο θα βγει στην αγορά σε ένα
χρόνο περίπου.

«Με το τεστ μας αποδείξαμε ότι είναι εφικτό αυτό που κάποτε εθεωρείτο ένα αδιανόητο όνειρο» δήλωσε ο Καρλ Ντίτριχ, ιδρυτής της εταιρίας που εδρεύει στη Μασαχουσέτη.

Το αυτοκίνητο-αεροπλανάκι είναι διθέσιο και έχει πάρει πολλά στοιχεία από το «Fiat 500». Το πλάτος του είναι 2,3 μέτρα, δηλαδή όσο ενός αυτοκινήτου και έτσι χωρά σε ένα κανονικό γκαράζ, αλλά αυξάνεται στα οκτώ μέτρα όταν τα φτερά ανοίγουν. Τα φτερά διπλώνουν όταν δεν πετά και κυκλοφορεί στο δρόμο. Το ιπτάμενο όχημα χρειάζεται περίπου 750 μέτρα διάδρομο για να απογειωθεί.

Η αρχική τιμή πώλησης είναι γύρω στα 279.000 δολάρια (215.000 ευρώ) και ήδη έχουν γίνει 100 παραγγελίες από ενδιαφερόμενους αγοραστές. Το αυτοκίνητο-αεροπλάνο έχει ακτίνα δράσης 787 χλμ. Βέβαια, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι επίσης πιλότοι και να έχουν τουλάχιστον 20 ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους.

Να σημειωθεί πως δύο ακόμα εταιρίες που σχεδιάζουν να παρουσιάσουν ιπτάμενα αυτοκίνητα στο όχι μακρινό μέλλον, είναι η ολλανδική PAL-V (έχει ήδη δοκιμάσει ένα πρωτότυπο και προγραμματίζει να βγάλει στην αγορά τα πρώτα μοντέλα της το 2014) και η αμερικανική Moller International (που έχει δημιουργήσει ένα όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης).

Πηγή: ΑΠΕ

ΑΠΟ http://www.citypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...