Αλλαγή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας από το 2017
Υποχρεωτικό ABS σε δίκυκλα άνω των 125 κ.εκ., αλλά και περιορισμούς στις
βελτιώσεις ετοιμάζεται να επιβάλλει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από το
2017!
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι νέοι κανόνες για την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των δίτροχων και τρίτροχων οχημάτων έχουν ήδη εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και αναμένεται η ψήφισή τους μέσα στο επόμενο έτος. Ανάμεσα σε αυτούς τους κανόνες ξεχωρίζουν δύο, οι οποίοι έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στους κύκλους των μοτοσικλετιστών.
Ο πρώτος αφορά στο ABS και στον υποχρεωτικό εξοπλισμό με αυτό κάθε μοτοσικλέτας άνω των 125 κ.εκ. από το 2017 και έπειτα. Στον ίδιο κανόνα περιλαμβάνεται και η ποινικοποίηση της απενεργοποίησής του! Ο συγκεκριμένος κανόνας έχει ήδη προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και δεν ήταν λίγοι οι μοτοσικλετιστές που συγκεντρώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στις Βρυξέλλες, για να διαμαρτυρηθούν.
Αντιδράσεις, βέβαια, προκάλεσε και η απόφαση να απαγορευτούν σε σχεδόν ολοκληρωτικό βαθμό οι τροποποιήσεις και βελτιώσεις της μοτοσικλέτας. Αυτό σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η προσθήκη aftermarket αξεσουάρ, όπως εξατμίσεις, κοστούμια, φρένα και άλλα που θα αλλάζουν τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά που έχει εγκριθεί για το εργοστασιακό μοντέλο από τους αυστηρούς νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με όσους αντιδρούν (και αυτοί δεν είναι ούτε λίγοι ούτε αποτελούν μεμονωμένες ομάδες) οι δύο αυτοί κανόνες μόνο αρνητικό αντίκτυπο μπορούν να έχουν, ειδικά στον οικονομικό τομέα. Με αυτή τη λογική, οι εταιρείες θα μπορούν να χρεώνουν όσα θέλουν για ένα υποχρεωτικό ABS, μιας και δεν υπάρχει άλλη επιλογή, ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και από τη στιγμή που όλα τα aftermarket προϊόντα θα τεθούν εκτός νόμου και οι αναβάτες θα είναι υποχρεωμένοι να εξοπλίζουν τη μοτοσικλέτα τους αποκλειστικά με τα επίσημα και εγκεκριμένα αξεσουάρ. Ήδη οι διαμαρτυρίες φαίνεται πως πιάνουν τόπο, μιας και η αρμόδια επιτροπή αποφάσισε να αναβάλλει τις τελικές της αποφάσεις για το νέο έτος.
Ανάμεσα στους κανόνες που προωθούνται, βρίσκονται και οδηγίες για επίπεδο εκπομπών ρύπων. Η επιτροπή αποφάσισε ότι από την πρώτη Ιανουαρίου 2016, οι προδιαγραφές Euro 3 θα πρέπει να πληρούνται και από τα δίκυκλα κάτω των 125 κ.εκ.. Τα μεγαλύτερα μοντέλα, τέλος, θα είναι υποχρεωμένα να πληρούν το αυστηρότερο Euro 4 μέσα στην ίδια χρονιά (σταδιακά στην αρχή), με ορίζοντα το 2020, όταν και θα καθιερωθούν οι προδιαγραφές Euro 7.
Πηγή: mototriti.gr
ΑΠΟ http://www.newsbeast.grΣύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι νέοι κανόνες για την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των δίτροχων και τρίτροχων οχημάτων έχουν ήδη εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και αναμένεται η ψήφισή τους μέσα στο επόμενο έτος. Ανάμεσα σε αυτούς τους κανόνες ξεχωρίζουν δύο, οι οποίοι έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στους κύκλους των μοτοσικλετιστών.
Ο πρώτος αφορά στο ABS και στον υποχρεωτικό εξοπλισμό με αυτό κάθε μοτοσικλέτας άνω των 125 κ.εκ. από το 2017 και έπειτα. Στον ίδιο κανόνα περιλαμβάνεται και η ποινικοποίηση της απενεργοποίησής του! Ο συγκεκριμένος κανόνας έχει ήδη προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και δεν ήταν λίγοι οι μοτοσικλετιστές που συγκεντρώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στις Βρυξέλλες, για να διαμαρτυρηθούν.
Αντιδράσεις, βέβαια, προκάλεσε και η απόφαση να απαγορευτούν σε σχεδόν ολοκληρωτικό βαθμό οι τροποποιήσεις και βελτιώσεις της μοτοσικλέτας. Αυτό σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η προσθήκη aftermarket αξεσουάρ, όπως εξατμίσεις, κοστούμια, φρένα και άλλα που θα αλλάζουν τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά που έχει εγκριθεί για το εργοστασιακό μοντέλο από τους αυστηρούς νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με όσους αντιδρούν (και αυτοί δεν είναι ούτε λίγοι ούτε αποτελούν μεμονωμένες ομάδες) οι δύο αυτοί κανόνες μόνο αρνητικό αντίκτυπο μπορούν να έχουν, ειδικά στον οικονομικό τομέα. Με αυτή τη λογική, οι εταιρείες θα μπορούν να χρεώνουν όσα θέλουν για ένα υποχρεωτικό ABS, μιας και δεν υπάρχει άλλη επιλογή, ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και από τη στιγμή που όλα τα aftermarket προϊόντα θα τεθούν εκτός νόμου και οι αναβάτες θα είναι υποχρεωμένοι να εξοπλίζουν τη μοτοσικλέτα τους αποκλειστικά με τα επίσημα και εγκεκριμένα αξεσουάρ. Ήδη οι διαμαρτυρίες φαίνεται πως πιάνουν τόπο, μιας και η αρμόδια επιτροπή αποφάσισε να αναβάλλει τις τελικές της αποφάσεις για το νέο έτος.
Ανάμεσα στους κανόνες που προωθούνται, βρίσκονται και οδηγίες για επίπεδο εκπομπών ρύπων. Η επιτροπή αποφάσισε ότι από την πρώτη Ιανουαρίου 2016, οι προδιαγραφές Euro 3 θα πρέπει να πληρούνται και από τα δίκυκλα κάτω των 125 κ.εκ.. Τα μεγαλύτερα μοντέλα, τέλος, θα είναι υποχρεωμένα να πληρούν το αυστηρότερο Euro 4 μέσα στην ίδια χρονιά (σταδιακά στην αρχή), με ορίζοντα το 2020, όταν και θα καθιερωθούν οι προδιαγραφές Euro 7.
Πηγή: mototriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου