ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Αλλαγή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας από το 2017

Υποχρεωτικό ABS σε δίκυκλα άνω των 125 κ.εκ., αλλά και περιορισμούς στις βελτιώσεις ετοιμάζεται να επιβάλλει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από το 2017!
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι νέοι κανόνες για την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των δίτροχων και τρίτροχων οχημάτων έχουν ήδη εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και αναμένεται η ψήφισή τους μέσα στο επόμενο έτος. Ανάμεσα σε αυτούς τους κανόνες ξεχωρίζουν δύο, οι οποίοι έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στους κύκλους των μοτοσικλετιστών.
Ο πρώτος αφορά στο ABS και στον υποχρεωτικό εξοπλισμό με αυτό κάθε μοτοσικλέτας άνω των 125 κ.εκ. από το 2017 και έπειτα. Στον ίδιο κανόνα περιλαμβάνεται και η ποινικοποίηση της απενεργοποίησής του! Ο συγκεκριμένος κανόνας έχει ήδη προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και δεν ήταν λίγοι οι μοτοσικλετιστές που συγκεντρώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στις Βρυξέλλες, για να διαμαρτυρηθούν.
Αντιδράσεις, βέβαια, προκάλεσε και η απόφαση να απαγορευτούν σε σχεδόν ολοκληρωτικό βαθμό οι τροποποιήσεις και βελτιώσεις της μοτοσικλέτας. Αυτό σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η προσθήκη aftermarket αξεσουάρ, όπως εξατμίσεις, κοστούμια, φρένα και άλλα που θα αλλάζουν τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά που έχει εγκριθεί για το εργοστασιακό μοντέλο από τους αυστηρούς νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με όσους αντιδρούν (και αυτοί δεν είναι ούτε λίγοι ούτε αποτελούν μεμονωμένες ομάδες) οι δύο αυτοί κανόνες μόνο αρνητικό αντίκτυπο μπορούν να έχουν, ειδικά στον οικονομικό τομέα. Με αυτή τη λογική, οι εταιρείες θα μπορούν να χρεώνουν όσα θέλουν για ένα υποχρεωτικό ABS, μιας και δεν υπάρχει άλλη επιλογή, ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και από τη στιγμή που όλα τα aftermarket προϊόντα θα τεθούν εκτός νόμου και οι αναβάτες θα είναι υποχρεωμένοι να εξοπλίζουν τη μοτοσικλέτα τους αποκλειστικά με τα επίσημα και εγκεκριμένα αξεσουάρ. Ήδη οι διαμαρτυρίες φαίνεται πως πιάνουν τόπο, μιας και η αρμόδια επιτροπή αποφάσισε να αναβάλλει τις τελικές της αποφάσεις για το νέο έτος.
Ανάμεσα στους κανόνες που προωθούνται, βρίσκονται και οδηγίες για επίπεδο εκπομπών ρύπων. Η επιτροπή αποφάσισε ότι από την πρώτη Ιανουαρίου 2016, οι προδιαγραφές Euro 3 θα πρέπει να πληρούνται και από τα δίκυκλα κάτω των 125 κ.εκ.. Τα μεγαλύτερα μοντέλα, τέλος, θα είναι υποχρεωμένα να πληρούν το αυστηρότερο Euro 4 μέσα στην ίδια χρονιά (σταδιακά στην αρχή), με ορίζοντα το 2020, όταν και θα καθιερωθούν οι προδιαγραφές Euro 7.
Πηγή: mototriti.gr
ΑΠΟ http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: