ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011

Αυτοκίνητο Προετοιμασία εν'οψει του χειμώνα

Η ΕΛΠΑ στην προσπάθειά της να κυκλοφορούν όλοι οι οδηγοί χωρίς προβλήματα όλο το χειμώνα, υπενθυμίζει ότι:
Εκτός από τον προγραμματισμένο -τακτικό έλεγχο, που υποδεικνύει ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου και προκειμένου αυτό να διατηρείται αξιόπιστο και ασφαλές, είναι απαραίτητος πρόσθετος, προληπτικός έλεγχος, ώστε οι χειμερινές διαδρομές να γίνονται με ασφάλεια, αξιοπιστία χωρίς να επηρεάζεται η κατάσταση του αυτοκινήτου και του οδηγού και να αποφύγουμε κάθε είδους ταλαιπωρία.




Ποια είναι τα «ευαίσθητα σημεία» που πρέπει να ελεγχθούν:
1. Ελαστικά: Απαραίτητος ο έλεγχος σωστής κατάστασης (πέλμα μεγαλύτερο από τα 1,6 χιλ που ορίζει ο ΚΟΚ) με τις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινούμαστε σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, επιλέγουμε λάστιχα ειδικού τύπου (M+S -παντός καιρού ή ειδικού χιονιού) ανάλογα τις συνθήκες των διαδρομών σας. Αλλάζουμε επίσης τα λάστιχα αν έχουν μεγάλη «ηλικία» δηλ. 4 ή 5 χρόνια.


2. Σύστημα ψύξης κινητήρα: Απαραίτητο το αντιψυκτικό/αντιθερμικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και την προφύλαξή του στις χαμηλές θερμοκρασίες. Απαραίτητος επίσης ο πλήρης έλεγχος του συστήματος (ιμάντες, σωληνώσεις, σφικτήρες κά). Τέλος:
- Έλεγχος του συστήματος θέρμανσης / εξαερισμού .

3. Μπαταρία: Ελέγχουμε τη μπαταρία σας (το ειδικό βάρος του ηλεκτρολύτη στο συνεργείο σας αν είναι ανοικτού τύπου) για να μπορεί να ανταποκριθεί στο ξεκίνημα στα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά…Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε τη, διότι η μπαταρία «παραδίδει το πνεύμα της» στο κρύο… απροειδοποίητα!

4. Καθαριστήρες: Να καθαρίζουν σωστά. Αν όχι αλλάξτε τα μάκτρα τους. Βεβαιωθείτε επίσης ότι στο δοχείο του πλυστικού υγρού υπάρχει αντιψυκτικό.

5. Φώτα: Να ελεγχθεί η σωστή τους ρύθμιση, ώστε και να βλέπουμε καλά και να μη «τυφλώνουμε» τους απέναντι. Αν κινούμαστε σε περιοχές με ομίχλη, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης).

● Μη ξεχνάμε επίσης:
6. Αλυσίδες χιονιού: Πρέπει να τις έχουμε μαζί σας σε κάθε έξοδο, ώστε να μη … «κολλήσουμε» αν βρεθούμε ξαφνικά σε… χιόνια!

7. Εργαλεία: Σκόπιμο είναι τέλος να έχουμε μαζί όλα εκείνα τα απαραίτητα «σύνεργα» και βοηθητικά εργαλεία για περιπτώσεις ανάγκης ( φακό, σχοινί ρυμούλκησης, βοηθητικά καλώδια για «δανεικό ρεύμα» στη μπαταρία, προειδοποιητικό «τρίγωνο» κ.ά).

ΟΒΕΛΠΑ: Μπαταρία η κυριότερη αιτία ακινητοποίησης
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΒΕΛΠΑ στο διάστημα του περασμένου χειμώνα, η πρώτη αιτία ακινητοποίησης των οχημάτων ήταν η πεσμένη-αδύναμη μπαταρία (1 στις 4 αιτίες ακινητοποίησης οχήματος ).
Στις αιτίες ακινητοποίησης που ακολουθούν, είναι βλάβες του ηλεκτρικού κυκλώματος, τα ατυχήματα στο δρόμο, η αλλαγή ελαστικού κ.ά.

Σύμφωνα με την ΟΒΕΛΠΑ: Ποσοστό μεγαλύτερο από 50% από τις ακινητοποιήσεις των αυτοκινήτων στο δρόμο, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν είχε γίνει από τον οδηγό-κάτοχο η προληπτική συντήρηση.
ΒΛΑΒΕΣ & ΑΙΤΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2005/06 (Πηγή: ΟΒΕΛΠΑ)
ΒΛΑΒΗ / ΑΙΤΙΑ ΠΟΣΟΣΤΟ
Αδύναμη/πεσμένη μπαταρία 25 %
Ηλεκτρικό σύστημα 17
Ατύχημα στο δρόμο 5,0
Αλλαγή ελαστικού 5,5
Βλάβες κινητήρα ( γενικά) 4,8
Σύστημα ψύξης (γενικά) 4,2
Συμπλέκτης 3,5
Τροφοδοσία βενζίνης 3,3
Κιβώτιο ταχυτήτων 1,5
‘Ελεγχος (για θόρυβο κά) 1,4
Μικρο-βλάβες κινητήρα 1,2
Βλάβες φρένων 0,8
Επαναφορά στο δρόμου 0,7
Αλλες βλάβες/αιτίες ακινητοποίησης 25
ΣΥΝΟΛΟ 100%
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΑΠΟ http://www.pyrgoskymis.gr/articlestop/general-information/1477-2009-10-16-14-33-21

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πέντε ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα της TUI από τις 17 Μαΐου

Γιάννης Πολίτης . 11/05/2021, 18:53 ...