ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2024

Allied Shipbroking: Κυρίαρχοι οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων το 2023


ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Για μία ακόμη χρονιά η ελληνική ναυτιλία πιστοποίησε την κυριαρχία της στις θάλασσες του κόσμου. Οι ελληνικών συμφερόντων αγόρασαν μέσα στο 2023 τα περισσότερα πλοία

ενώ έδωσαν τις περισσότερες παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking. οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες παρήγγειλαν τη ναυπήγηση 164 πλοίων τους τελευταίους 12 μήνες, μπροστά από την Ιάπωνες πλοιοκτήτες με 144. Η Σιγκαπούρη και η Κίνα ήρθαν τρίτες και τέταρτες στην τελευταία κατάταξη του έτους με 110 και 92 παραγγελίες, αντίστοιχα. Συνολικά μέσα στο 2023 δόθηκαν 2.420 παραγγελίες, παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τα αρχεία της Allied, η Κίνα ήταν μακράν η πιο επιτυχημένη ναυπηγική χώρα πέρυσι αφού τα ναυπηγεία της κέρδισαν σχεδόν τις μισές από τις 1.845 παραγγελίες σε όλους τους κύριους τομείς όπως πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και αέριο.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές πήραν 859 από τις παραγγελίες που δόθηκαν το 2023, έναντι 191 για τα ιαπωνικά ναυπηγεία και 177 για τη Νότια Κορέα.

Η Κίνα κυριάρχησε σε καθέναν από τους τομείς με το εξαίρεση τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, όπου κέρδισε 56 παραγγελίες έναντι 62 που κέρδισαν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία που είναι ηγέτης στην κατασκευή πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν διπλάσιο αριθμό πλοίων 164 σε σύγκριση με τα 81 συμβόλαια που είχαν συνάψει κατά τη διάρκεια του 2022.

Το 2023 οι Έλληνες ήταν ιδιαίτερα δραστήριοι σε συμβόλαια ναυπήγησης για δεξαμενόπλοια, τα οποία αντιπροσώπευαν περισσότερα από το ήμισυ του συνόλου των συμβολαίων τους για νέες τους ναυπηγήσεις.

Η Allied αναφέρει ότι:

  • οι Έλληνες παρήγγειλαν 87 δεξαμενόπλοια σε σύγκριση με με 39 που παρήγγειλαν οι Ιάπωνες ιδιοκτήτες.
  • Παρήγγειλαν επίσης 57 χύδην φορτηγά, με τους Ιάπωνες ιδιοκτήτες και πάλι στη δεύτερη θέση με 37.
  • Οι Έλληνες έβαλαν μόνο δύο παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πέρυσι.
  •  Στα πλοία μεταφοράς αερίου οι πλοιοκτήτες με έδρα την Ιαπωνία ηγήθηκαν πέρυσι με 25 πλοία ενώ οι Έλληνες βρίσκονταν στη δεύτερη θέση με 14 παραγγελίες, ακολουθούμενες στενά από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη.

Αγορές πλοίων

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες κυριάρχησαν και στις αγορές second hand πλοίων με τον αριθμό να φτάνει τα 233 πλοία από το σύνολο των των 1.731 πλοίων που άλλαξαν χέρια πέρυσι ποσοστό 13,4%.

Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες αγόρασαν 157 φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, διπλάσια από τα 77 χύδην φορτηγά που απέκτησαν οι Κινέζους πλοιοκτήτες, οι οποίοι βρίσκονταν στη δεύτερη θέση μπροστά από τους Τούρκους ιδιοκτήτες που κατέλαβαν την τρίτη θέση.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν επίσης με μικρή διαφορά την πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια αγοράζοντας 49 μπροστά από τους των Κινέζων αγοραστών με 46 συμφωνίες.

 

ΑΠΟ https://www.newmoney.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: