ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

ΜΜΜ: Από 1η Φεβρουαρίου τα ΑμεΑ θα μπορούν να ενημερωθούν για την πρόσβαση σε σταθμούς, μέσω του σάιτ της ΣΤΑΣΥ


NEWSROOM IEFIMERIDA.GR
29/01/2024  18:06


Από την 1η Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της ιστοσελίδας της ΣΤΑΣΥ, πρόκειται να ενεργοποιηθεί link, το οποίο θα δίνει σε άτομα με αναπηρίες πληροφορίες αν δεν λειτουργεί κάτι που σχετίζεται με την πρόσβασή τους σε κάποιο σταθμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπως ανακοίνωσε η υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Επί παραδείγματι, οι επιβάτες με αναπηρίες, χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο link, θα μπορούν να πληροφορηθούν αν έχει χαλάσει κάποιος ανελκυστήρας και σε πόση ώρα θα αποκατασταθεί η βλάβη κι έτσι θα ξέρουν εγκαίρως αν ο σταθμός που θα χρησιμοποιήσουν είναι πλήρως προσβάσιμος.

Κατά την ενημέρωση της Υποεπιτροπής της Βουλής για θέματα των Ατόμων με Αναπηρία, η κα Αλεξοπούλου ενημέρωσε ότι η δράση αυτή υλοποιείται στο πλαίσιο του συνολικού προγράμματος «Προσβασιμότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και τόνισε πως με πρέπει να διανυθεί αρκετός δρόμος ακόμα, ώστε τα 'Ατομα με Αναπηρία να μπορούν να απολαμβάνουν μετακινήσεις με ασφάλεια, χωρίς εμπόδια, όπως αρμόζει ως ισότιμοι συμπολίτες μας η αλλαγή αυτή, ωστόσο έχει ξεκινήσει.
Μέχρι το 2026 θα κυκλοφορούν 1.300 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν όλες τις υποδομές για τα ΑμεΑ

Για παράδειγμα, ανέφερε ότι τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο ή τον Μάιο του 2024 διαθέτουν όλες τις απαραίτητες υποδομές ώστε να επιβιβαστούν 'Ατομα με Αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα. Επιπλέον, τόνισε ότι μέχρι το 2026 θα κυκλοφορούν 1.300 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, οπότε ο στόλος του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη θα έχει σε ένα μεγάλο βαθμό ανανεωθεί και ουσιαστικά θα υπάρχει πλήρης προσβασιμότητα. Η αρμόδια υφυπουργός υπενθύμισε εξάλλου ότι με τον Νέο Κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών, αυξάνονται τα διοικητικά πρόστιμα και οι αποζημιώσεις από 150 ευρώ μέχρι 3.000 ευρώ για την ανεμπόδιστη μεταφορά Ατόμων με Αναπηρίες τόσο από ιδιωτικές εταιρείες μεταφορών όσο και από δημόσιους φορείς συγκοινωνιών. Διευκρίνισε ότι στόχος των αυξήσεων αυτών των προστίμων και των αποζημιώσεων δεν είναι για να μαζεύει χρήματα το δημόσιο ταμείο, αλλά για να διαμορφωθεί μία ασπίδα προστασίας απέναντι σε ανάρμοστες συμπεριφορές και διακρίσεις απένανστι στους συμπολίτες μας με αναπηρίες.

Στην ίδια αυτή Υπουργική Απόφαση - όπως ενημέρωσε η κα Αλεξοπούλου - αναφέρεται η υποχρέωση όλων των αρμοδίων φορέων ιδιωτικών και δημοσίων να μεριμνούν για τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού τους αναφορικά με την εξειδικευμένη παροχή βοήθειας, την αρμόζουσα συμπεριφορά και βέβαια την αναγκαία μέριμνα προς τα ΑμεΑ. Σε ότι αφορά στη διευκόλυνση της κινητικότητας τους στις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται ήδη σε στάδιο υλοποίησης εφαρμογή που θα επιτρέπει στα 'Ατομα με Αναπηρίες να κλείνουν μέσω της ιστοσελίδας της ΟΣΥ ραντεβού για τις μετακινήσεις τους με την εξυπηρέτησή τους να γίνεται στην αρχή από τρία ειδικά πιλοτικά λεωφορεία. Ταυτόχρονα, είπε η αρμόδια υφυπουργός, αξιοποιούνται στο έπακρο οι υπάρχουσες δυνατότητες του στόλου: Περίπου 1.100 λεωφορεία διαθέτουν ήδη χειροκίνητες ή ηλεκτροκίνητες ράμπες για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα. Αντίστοιχη πρόβλεψη έχει γίνει και για τα οχήματα των ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια στις περί αστικές γραμμές του συγκοινωνιακού δικτύου. Παράλληλα ο ΟΑΣΑ, έχει ανασχεδιάσει την κεντρική ιστοσελίδα του ώστε να είναι προσβάσιμη σε τυφλούς, ενώ η εφαρμογή τηλεματικής θα παρέχει ενημέρωση των επιβατών για τη διαθεσιμότητα των προσβάσιμων σε ΑμεΑ λεωφορείων ώστε να γνωρίζουν εάν το όχημα που θα προσεγγίσει στη στάση διαθέτει εξοπλισμό και εάν η θέση ΑμεΑ είναι κατειλημμένη. Σημείωσε ακόμη, ότι ήδη λειτουργούν 400 ειδικές πλατφόρμες σε στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ.

Τέλος, η κα Αλεξοπούλου, υπογράμμισε ότι στη Θεσσαλονίκη (με τη σύναψη και υλοποίηση σχετικής σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ) εξασφαλίζεται η τήρηση των συμφωνηθέντων μέτρων για την ενίσχυση της προσβασιμότητας σε λεωφορεία χωρίς προβλήματα. Υπογράμμισε δε ότι «στη Θεσσαλονίκη το θέμα με τις ράμπες είναι 100% λυμένο., επειδή δεν υπάρχουν ηλεκτροκίνητες εκεί δεν υπάρχει κανένα θέμα προσβασιμότητας με την δικαιολογία ή το πρόβλημα πολλές φορές γιατί είναι τεχνικό, τα λεωφορεία είναι 100% προσβάσιμα όσον αφορά στις ράμπες τους».

«Γνωρίζουμε, ότι ο δρόμος είναι μακρύς. Η δουλειά μας είναι πολύ και στα μεγάλα αλλά και στα μικρά, ώστε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να γίνουν πλήρως προσβάσιμα. Πρόκειται, όμως, για μία επιδίωξη που είναι και σταθερή και πολυμέτωπη και η οποία από τη μία πλευρά, απαιτεί την εγρήγορση της Πολιτείας, προϋποθέτει όμως και την κινητοποίηση ολόκληρης της κοινωνίας» κατέληξε η αρμόδια υφυπουργός.

ΑΠΕ-ΜΠΕ , https://www.iefimerida.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: