ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023

Πάτρα – Πύργος: Προχωρά το μεγάλο έργο που θα δώσει τέλος στο δρόμο καρμανιόλα


21 Mar 2023

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα στον Πύργο και θα ενσωματώνει όλες τις καινοτομίες που έχει αναπτύξει η Ολυμπία Οδός.

Σημαντική πρόοδο έχουν σημειώσει οι εργασίες στον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου, ο οποίος θα δώσει τέλος στον δρόμο καρμανιόλα και θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην Πελοπόννησο.

Στο πλαίσιο του 11ου Regional Growth Conference, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 16 έως τις 18 Μαρτίου στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, ανέφερε ότι το έργο προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και οι εργασίες βρίσκονται στο 11%.

Οι εργασίες αφορούν πρόδρομες εργασίες όπως καθαρισμούς, κατασκευή επιχωμάτων, επεκτάσεις οχετών, ανακατασκευή Κάτω Διαβάσεων για τη διέλευση τοπικών οδών, εκσκαφές πλευρικών οδών, κατασκευή τοίχων αντιστήριξης και μετακίνηση υφιστάμενων δικτύων ηλεκτρισμού και ύδρευσης. Ο ρυθμός προόδου των εργασιών θα αυξάνεται σταδιακά με την πάροδο του χρόνου, μετά την ολοκλήρωση των πιο χρονοβόρων αρχικών φάσεων του έργου. Σήμερα απασχολούνται στα τρία εργοτάξια περίπου 500 εργαζόμενοι.

Παράλληλα, ο κ. Παπανικόλας ανέφερε ότι το συγκεκριμένο έργο θα έχει σημαντικά οφέλη στην ανάπτυξη, στην προσβασιμότητα, στη μεταφορά προϊόντων και στην αύξηση του τουρισμού της περιοχής.

Όπως έχει γνωστοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση, o οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος θα είναι έτοιμος εντός του 2025, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 332 εκατ. ευρώ, εκ των οποία τα 216 χρηματοδοτούνται από την Ολυμπία Οδό (106 εκατ. ευρώ από δάνεια και 10 εκατ. ίδια κεφάλαια) και τα υπόλοιπα από την ΕΕ και το ελληνικό Δημόσιο.

Με μήκος περίπου 75 χλμ. το έργο διαιρείται σε δύο υποέργα. Το πρώτο αφορά στη διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού σε τμήμα 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως και την Κάτω Αχαΐα, ενώ το δεύτερο στην κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου μήκους 62 χλμ. με νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωρηστική νησίσα, ενώ -μεταξύ άλλων- θα κατασκευαστούν 8 κόμβοι, δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα), 15 γέφυρες, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.

Όπως αναφέρει η Ολυμπίδα Οδός, όλες οι καινοτομίες που έχει αναπτύξει η εταιρεία στον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα- Πάτρα, αρχής γενομένης από το χιλιομετρικό σύστημα χρέωσης Hybrid, θα είναι σε χρήση από την πρώτη μέρα λειτουργίας της νέας Πατρών- Πύργου.

ΑΠΟ https://www.carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: