ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

«Πασχαλινό καλάθι» και «Καλάθι του νονού»: Τα προϊόντα που θα περιλαμβάνουν


Μάρκος Λεονταρίδης , 

Το πρώτο «καλάθι» το οποίο θα δημιουργηθεί στα σούπερ μάρκετ για την πασχαλινή περίοδο, θα αντικαταστήσει το «καλάθι της Σαρακοστής» και θα ονομαστεί «Πασχαλινό

καλάθι».

Αναμένεται να εφαρμοστεί από την Τετάρτη 5 Απριλίου, λίγο πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα, και θα περιέχει προϊόντα τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών στις αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τους τραπέζι. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτά είναι: αρνί, κατσίκι, τσουρέκι και σοκολατένια αβγά.

Έρχεται το «καλάθι του νονού»
Από τις 29 Μαρτίου έως τις 15 Απριλίου επίσης θα εφαρμοστεί στα καταστήματα παιχνιδιών και το «καλάθι του νονού», ένα μέτρο αντίστοιχο με το «καλάθι του Άη Βασίλη» που ίσχυσε την περίοδο των Χριστουγέννων.

Στο «καλάθι του νονού» αναμένεται να συμμετάσχουν υποχρεωτικά οι επιχειρήσεις παιχνιδιών με ετήσιο τζίρο άνω του 1.000.000 ευρώ αλλά και εθελοντικά όσες, με μικρότερο τζίρο, το επιθυμούν.

Οι κατηγορίες παιχνιδιών που θα διαμορφωθούν από το αρμόδιο υπουργείο και από τις οποίες η κάθε επιχείρηση θα επιλέγει κάθε εβδομάδα τα προϊόντα που θα απαρτίζουν τους καταλόγους της, αναμένεται να είναι παρόμοιες με εκείνες των Χριστουγέννων. Θα προστεθούν και οι λαμπάδες με παιχνίδια για τις αγορές των νονών προς τα βαφτιστήρια τους.

Υπενθυμίζεται ότι οι κατηγορίες στο «καλάθι του Άη Βασίλη» ήταν: Επιτραπέζια / Παζλ, Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), Βρεφικά παιχνίδια, Φιγούρες δράσης, Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα, Ηλεκτρονικά παιχνίδια, Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), λούτρινα, Μουσικά παιχνίδια.

Σημειώνεται πως η πρωτοβουλία το «καλάθι του νοικοκυριού» αναμένεται να συνεχίσει να εφαρμόζεται έως τις 30 Ιουνίου 2023.

Κερδίζουν έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Συμβολή στην ενίσχυση των πωλήσεων και μάλιστα με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει και το περίφημο «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς μεγάλο μέρος των προϊόντων που περιέχει ανήκουν στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας.

Πλέον, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε σε 17,7% τον Ιανουάριο –μη συμπεριλαμβανομένης της Lidl– φθάνοντας στα επίπεδα του 2012, την εποχή δηλαδή της βαθιάς ύφεσης.

Την ίδια ώρα οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας «τρέχουν» με ρυθμό 21,3%. Υπενθυμίζεται ότι το 2022 καταγράφηκε για πρώτη φορά αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ύστερα από επτά χρόνια καθοδικής πορείας, εξέλιξη που σχετίζεται άμεσα με την πληθωριστική κρίση.

Η τελευταία είχε αποτέλεσμα και το 2023 να ξεκινήσει με μείωση του όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, καθώς την ίδια ώρα οι τιμές βασικών προϊόντων ήταν αυξημένες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022 κατά 9,8% μεσοσταθμικά. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της IRI, ο όγκος πωλήσεων των σούπερ μάρκετ τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους υποχώρησε κατά 2,5%, με την αξία των πωλήσεων την ίδια ώρα να αυξάνεται κατά 7%, απόρροια των ανατιμήσεων.

H μεγαλύτερη μείωση όγκου πωλήσεων, 2,9%, καταγράφεται στην κατηγορία των τροφίμων και ακολουθούν με μείωση 2,3% τα είδη νοικοκυριού. Αύξηση, από την άλλη, 1,2% παρατηρείται στον όγκο πωλήσεων των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς. Σε αυτά, άλλωστε, καταγράφεται και η μεγαλύτερη αύξηση της αξίας πωλήσεων, 12,3%, ενώ στα τρόφιμα και τα είδη νοικοκυριού η αύξηση του τζίρου ήταν 5,7% και 11,9% αντιστοίχως.

Ο όγκος πωλήσεων στα κατεψυγμένα τρόφιμα μειώθηκε τον Ιανουάριο σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν κατά 8,2%, στα γαλακτοκομικά κατά 6,7%, στα υλικά μαγειρικής κατά 5,2%, στα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 3,2%. Η μείωση του όγκου πωλήσεων στα γαλακτοκομικά είναι σε μεγάλο βαθμό απόρροια των μεγάλων ανατιμήσεων στην κατηγορία, 17,7% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI.

ΑΠΟ https://www.aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: