ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023

Σε ισχύ οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες σχετικά με τον εναέριο χώρο U-space για drones


 26/1/2023

Από σήμερα τίθενται σε ισχύ οι κανόνες της ΕΕ για τη δημιουργία ενός ειδικού εναέριου χώρου για drones, γνωστού ως U-space, οι οποίοι θα επιτρέπουν στους φορείς

εκμετάλλευσης να παρέχουν ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών. Ο χώρος U-space δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε τόσο οι δρόνοι όσο και τα επανδρωμένα αεροσκάφη να επιχειρούν με ασφάλεια, και θα επιτρέψει στον κλάδο να συνεχίσει να διευρύνει την αγορά για τη βιομηχανία και τις υπηρεσίες drones.

Oι νέοι κανόνες θα βοηθήσουν στην εκτέλεση πιο πολύπλοκων επιχειρήσεων σε μεγαλύτερες αποστάσεις, ιδίως σε χαμηλό ύψος και σε εναέριο χώρο με υψηλή κίνηση, καθώς και σε αποστάσεις εκτός οπτικής επαφής με τον χειριστή.

Οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να καλύπτουν ζωτικής σημασίας υπηρεσίες, για παράδειγμα τη μεταφορά ιατρικών δειγμάτων, την παροχή βοήθειας σε διασώστες σε σημεία περιστατικών έκτακτης ανάγκης, αλλά και τις εξ αποστάσεως επιθεωρήσεις υποδομών.

Τον Απρίλιο του 2021 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το νομικό πλαίσιο για αυτό το σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας μη επανδρωμένων οχημάτων.

Στα επόμενα στάδια, τα κράτη μέλη θα καθορίσουν τους οικείους εναέριους χώρους U-space και τους παρόχους υπηρεσιών, ενώ παράλληλα θα προβούν σε εργασίες σχετικά την ανταλλαγή πληροφοριών και τα πρότυπα επιδόσεων στον τομέα της πλοήγησης.

Αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις θα στηρίξουν σταδιακά την πλήρη υλοποίηση του U-space έως το 2030, όπως προβλέπεται στη στρατηγική drone 2.0, με στόχο, μεταξύ άλλων, να οδηγήσουν σε καινοτόμες υπηρεσίες εναέριας κινητικότητας, όπως οι πλήρως αυτοματοποιημένες υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών.

 
 ΑΠΟ https://www.vradini.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: