ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Επενδυτικό μπαράζ στη Μεσσηνία – Όλα τα project που βρίσκονται σε εξέλιξη


ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΣΟΥΚΗ

Οι διαγωνισμοί που είναι σε εξέλιξη στις υποδομές και οι συνεχιζόμενες επενδύσεις στο Costa Navarino θα φτάσουν τα 1,2 δισ. ευρώ - Κερδίζει το στοίχημα της παράτασης της σεζόν η περιοχή

To στοίχημα της αναβάθμισης των υποδομών με στόχο και την επέκταση της τουριστικής σεζόν θέλει να κερδίσει η Μεσσηνία, από τους προορισμούς της χώρας που βρίσκονται τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο λόγω και των συνεχιζόμενων επενδύσεων στην περιοχή από την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου με το συγκρότημα Costa Navarino, οι οποίες, στην πλήρη ανάπτυξή τους, θα ανέλθουν στο 1,2 δισ. ευρώ.

Ηδη, με όχημα και το γκολφ φέτος, η σεζόν στο Costa Navarino θα είναι σχεδόν 10μηνη μέχρι και τον Νοέμβριο, ξεκινώντας εκ νέου από τον Φεβρουάριο του 2023, την ίδια στιγμή που οι διαγωνισμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη τώρα στο κομμάτι των υποδομών στην ευρύτερη περιοχή θέτουν τις βάσεις για την περαιτέρω καθιέρωση του προορισμού στο διεθνές κοινό και την προσέλκυση περισσότερων ξένων επισκεπτών υψηλότερων εισοδηματικών κριτηρίων.

Tο αεροδρόμιο

Πέραν του διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος διαχείρισης της Μαρίνας Πύλου που βρίσκεται σε εξέλιξη από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου αυτή την περίοδο με καταληκτική ημερομηνία στις 30 Σεπτεμβρίου για την υποβολή των προσφορών, προ ημερών προκηρύχθηκε και ο διεθνής διαγωνισμός για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας μέσω μακροχρόνιας παραχώρησης (για 40 χρόνια περίπου) από το Υπερταμείο, με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές να καλούνται να καταθέσουν τους φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι τις 4 Νοεμβρίου 2022.

Αντίστοιχα και στο κομμάτι των οδικών υποδομών, το οδικό έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ, είναι από τα πιο ώριμα οδικά ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα), που ήδη έχει προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χιλιομέτρων υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ., την κατασκευή 12 γεφυρών κ.ά.

Αύξηση της κίνησης

Σε σχέση με το αεροδρόμιο, ο διαγωνισμός είναι «πλήρως ενταγμένος στον στρατηγικό σχεδιασμό για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, ώστε να αποτελέσουν κρίσιμο μοχλό τοπικής ανάπτυξης», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά από το Υπερταμείο, με τη διαγωνιστική διαδικασία να υλοποιείται σε δύο φάσεις, ξεκινώντας από την υποβολή των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι τις 4 Νοεμβρίου 2022 και εν συνεχεία στη β’ φάση, την τελική, όπου οι διαγωνιζόμενοι που θα έχουν επιλεγεί θα κληθούν να υποβάλουν τις τελικές προσφορές τους, ενώ τότε θα προσδιοριστεί και η ακριβής περίοδος της παραχώρησης.

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, που λειτουργεί από το 1959, παραμένει μικρό σε σύγκριση με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας – ενδεικτικά την περίοδο της κανονικότητας, το 2019, η επιβατική κίνηση ήταν στις 336.000 συνολικά- ωστόσο η αναβάθμισή του είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της τουριστικής εικόνας όλης της περιοχής.

Ως προς τις επιδόσεις του φέτος, στο οκτάμηνο του 2022 καταγράφει επιβατική κίνηση 246.000 επιβατών, με αύξηση 3% έναντι του 2019, με τον Αύγουστο όμως να είναι πτωτικός έναντι του αντίστοιχου μήνα της περιόδου κανονικότητας. Σημειωτέον ότι ούτως ή άλλως, μετά και τα έντονα προβλήματα στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το καλοκαίρι, με τις ουρές των ταξιδιωτών λόγω αδυναμίας εξυπηρέτησης και τις χιλιάδες χαμένες βαλίτσες, οδηγώντας τελικά και στον περιορισμό των δρομολογίων από τις μεγάλες εταιρείες, ο τομέας των αερομεταφορών έχει μπει εκ νέου σε μια δύσκολη περίοδο, με τις αεροπορικές να έχουν μπροστά τη δύσκολη εξίσωση του χειμώνα σε σχέση με την αύξηση του κόστους λόγω καυσίμων.


Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ο πρώτος στόχος μέσα από την παραχώρηση είναι να μπορέσει να υποδεχθεί έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών, που εκτιμάται ότι μπορεί να προσεγγίσει τις 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, με την αγορά να εστιάζει, εύλογα, στο πιθανό ενδιαφέρον του ομίλου Κωνσταντακόπουλου σε συνεργασία με εξειδικευμένο παίκτη της αγοράς. Ενδεικτικά οι μέχρι σήμερα επενδύσεις στο Costa Navarino, που τρέχει ως φορέας ανάπτυξης και διαχείρισης του έργου η ΤΕΜΕΣ (σ.σ. στην οποία συμμετέχει και ο όμιλος Olayan), αντιστοιχούν σε 850 εκατ. ευρώ για την α’ και β’ φάση ανάπτυξης.

Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται και οι επενδύσεις για το ολοκαίνουριο 5 αστέρων «W» -το brand του ξενοδοχειακού ομίλου της Marriott International που έκανε ντεμπούτο στην Ελλάδα από τη Μεσσηνία και λειτούργησε για πρώτη φορά φέτος τον Αύγουστο πιάνοντας πληρότητες 85%- και από τη σεζόν του 2023 το «Mandarin Oriental» και τη Navarino Agora. Επισημαίνεται εδώ ότι κατά την υψηλή περίοδο και συμπεριλαμβανομένου πλέον και του νέου «W Costa Navarino», μία επένδυση 90 εκατ. ευρώ σε παραθαλάσσια έκταση 130 στρεμμάτων στην περιοχή ανάπτυξης Navarino Waterfront, οι θέσεις εργασίας στο συγκρότημα ανέρχονται στις 1.850.

Το «Mandarin Oriental»

Με το βλέμμα στο 2023, επόμενο βήμα είναι η έναρξη λειτουργίας του πρώτου «Mandarin Oriental» στην Ελλάδα, του brand με ρίζες από την Ασία που θα κάνει ντεμπούτο στη χώρα μας επίσης από τη Μεσσηνία, στην περιοχή Navarino Bay, με 99 δωμάτια, μεταξύ των οποίων 48 υπόσκαφες βίλες με ιδιωτική πισίνα. Το 2023 θα ξεκινήσει και η λειτουργία της Navarino Agora, μιας ανοικτής αγοράς δίπλα από το «W» τόσο για τους διαμένοντες στο συγκρότημα όσο και για το ευρύ κοινό, με επιλεγμένα καταστήματα, street food, υπαίθριο σινεμά κ.λπ.

Και τα δύο νέα 5άστερα βρίσκονται στις δύο νέες περιοχές ανάπτυξης της Costa Navarino -Navarino Waterfront και Navarino Bay– σε κοντινή απόσταση από την πρώτη περιοχή ανάπτυξης της Costa Navarino, το Navarino Dunes. Η επόμενη φάση επενδύσεων αφορά το Navarino Blue, στην περιοχή του Ριζόμυλου, η οποία βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Η περιοχή είναι ήδη οριοθετημένη ως τμήμα της ΠΟΤΑ Μεσσηνίας και στόχος είναι να αναπτυχθούν θεματικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα με αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

 ΑΠΟ https://www.newmoney.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...