ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022

Fuel Pass: Αυξάνεται η επιδότηση και η διάρκεια – Νέος κύκλος αυξήσεων σε σειρά αγαθών


08:07 09/06/2022 ,

Ο κλοιός της ακρίβειας σφίγγει όλο και περισσότερο και η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει σε μία νέα παρέμβαση, ωστόσο αξιωματούχοι εμφανίζονται

ιδιαίτερα προβληματισμένοι και αυτό διότι εκφράζουν την ανησυχία ότι οποιαδήποτε παρέμβαση μέσα σε αυτό το περιβάλλον ίσως τελικά ελάχιστα αποτελεσματική, εάν δεν μπορέσει να φρενάρει ο πληθωρισμός.

Και κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν είναι ορατό για το άμεσο μέλλον, αλλά όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι οι πιέσεις από τον πληθωρισμό (και μοιραία και η ακρίβεια) θα συνεχιστούν και το επόμενο χρονικό διάστημα και όχι μόνο για το 2022, αλλά και το 2023.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η είσοδος στο δεύτερο 6μηνο του 2022, θα συνοδευτεί με έναν νέο κύκλο αυξήσεων σε μία σειρά διαρκών αγαθών, όπως και βασικών αγαθών. Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι της βιομηχανίας είναι αδύνατο να πάρουν πάνω τους όλο το αυξημένο κόστος και για αυτό προβαίνουν σε αυτή την κίνηση, δηλώνοντας επίσης ότι ελπίζουν να είναι η τελευταία.

Πρόθεση των επιχειρήσεων – παραγωγών, όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες σε αυτές, δεν είναι να κερδίσουν από τις αυξήσεις, αλλά να περιορίσουν την ζημιά που προκαλεί η αύξηση των πρώτων υλών. Τονίζουν μάλιστα ότι η συντριπτική πλειονότητα αυτών, θα παρουσιάσουν σημαντικά χαμηλότερα κέρδη για το 2022 ή κάποιες εξ αυτών ακόμη και ζημιές.

Στον αντίποδα αυτών σήμερα το πρωί η ΕΛΣΤΑΤ θα ανακοινώσει τα στοιχεία για τον πληθωρισμό, που σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα πλησιάσει το 12%, επίπεδο που αν επαληθευτούν, θα πρόκειται για ρεκόρ 29 ετών. Να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή είχε βρεθεί στο 12% ήταν τον Δεκέμβριο του μακρινού 1993.

Οι τιμές στην ενέργεια θα είναι και πάλι αυτές που θα επηρεάσουν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο τον Δείκτη. Φυσικό αέριο, καύσιμα και ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι τα αγαθά εκείνα που θα επηρεάσουν περισσότερο.

Χωρίς τέλος οι αυξήσεις στα καύσιμα

Και ενώ στο μέτωπο του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού ρεύματος, υπάρχει μία σαφής τάση αποκλιμάκωσης των τιμών, στο πετρέλαιο οι τιμές καλπάζουν και προκαλούν τρόμο. Μάλιστα κάποιοι εκτιμούν ότι σύντομα μπορεί να δούμε τις τιμές να φτάνουν ακόμη και τα 140 δολάρια το βαρέλι, ενώ υπάρχουν και ακόμη πιο δυσμενείς προβλέψεις.

Η τιμή του «μαύρου χρυσού» ξεπέρασε χθες τα 124 δολάρια το βαρέλι. Στην αντλία οι ανατιμήσεις συνεχίστηκαν και σήμερα και πλέον σε μέσα επίπεδα η τιμή της αμόλυβδης αγγίζει πλέον τα 2,4 ευρώ το λίτρο (2,37 ευρώ), ενώ το diesel κίνησης βρίσκεται στο 1,95 ευρώ το λίτρο.

Έρχονται ανακοινώσεις την επόμενη εβδομάδα

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προβεί σε ανακοινώσεις, πιθανότατα στο τέλος της άλλης εβδομάδας, για την νέα παρέμβαση αυτή την φορά στα καύσιμα που θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου.

Οι πληροφορίες είναι αλληλοσυγκρουόμενες. Κάποιοι λένε ότι το μέτρο της επιδότησης στην αντλία που ισχύει σήμερα, θα επεκταθεί και στην βενζίνη, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που αναφέρουν ότι δεν υπάρχει τόσο μεγάλος δημοσιονομικός χώρος και πως το μόνο που μπορεί αν γίνει είναι η συνέχιση του fuel pass μέχρι και τον Σεπτέμβριο, ίσως με μεγαλύτερα ποσά.

Ας δούμε τα σενάρια:

  1. Επέκταση της επιδότησης στην αντλία και στην βενζίνη. Το ποσό εκτιμάται ότι μπορεί να είναι στα 25 – 30 λεπτά το λίτρο.
  2. Παράταση για άλλους τρεις μήνες του fuel pass με ένα μεγαλύτερο ποσό, κοντά στα 60 ευρώ για πολύ περισσότερους. Το εισοδηματικό όριο εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 45.000 ευρώ καθαρό εισόδημα και αφού αφαιρεθούν οι φόροι.
  3. Για το diesel κίνησης θα συνεχιστεί το μέτρο ως έχει, πιθανόν με μεγαλύτερη επιδότηση 20 – 25 λεπτά το λίτρο.

Τέλος υπάρχει σενάριο, αν βρεθεί δημοσιονομικός χώρος, για επανάληψη της επιταγής ακρίβειας, δηλαδή 200 ευρώ εφάπαξ καταβολή για όλους εκείνους που χαρακτηρίζονται ως ευάλωτοι.

ΑΠΟ https://www.newsit.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: