ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022

Υπουργείο Μεταφορών: Αριθμούς κυκλοφορίας πήραν τα δυο πρώτα αυτοκίνητα ελληνικής κατασκευής


22/06/2022, 18:40

Η ειδική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής - Το 2016 υποβλήθηκε η πρώτη αίτηση από την «ΚΕΡΑΜΠΟΣ CARS MANUFACTURING IKE» για έκδοση μεμονωμένης έγκρισης επιβατικού οχήματος κατηγορίας Μ1

Αριθμούς κυκλοφορίας πήραν τα δύο πρώτα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής, από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές Μιχάλη Παπαδόπουλο και τον περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη.

Το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη του εγχειρήματος έγινε με την απόφαση (ΦΕΚ Β' 3134/2014), με την οποία δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το κανονιστικό πλαίσιο όπου καθορίστηκαν οι διαδικασίες και οι τεχνικές απαιτήσεις για την έγκριση κυκλοφορίας Μεμονωμένων Οχημάτων Ιδιαίτερης Κατασκευής (ΜΟΙΚ).

Το 2016 υποβλήθηκε η πρώτη αίτηση από την «ΚΕΡΑΜΠΟΣ CARS MANUFACTURING IKE» για έκδοση μεμονωμένης έγκρισης επιβατικού οχήματος κατηγορίας Μ1 και εν τέλει, το 2021 προσδιορίστηκαν οι δασμοί και τα τέλη από την Τελωνειακή Διεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών.

Μετά την αναβάθμιση του Μηχανογραφικού Συστήματος του υπουργείου Μεταφορών, φέτος, έγιναν οι αναγκαίες προσαρμογές και εκδόθηκαν οι πρώτες άδειες κυκλοφορίας.

Ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, δήλωσε: «Το 2014 δημιουργήσαμε τη νομοθεσία για τα (ΜΟΙΚ), με σκοπό να ξεπεραστούν τα εμπόδια για τους Έλληνες κατασκευαστές αυτοκινήτων που είχαν ένα όραμα να δημιουργήσουν, αλλά δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν επενδύσεις μαζικής παραγωγής. Σήμερα έχουμε τη χαρά να παρουσιάζουμε το πρώτο εγκεκριμένο και πιστοποιημένο ελληνικό αυτοκίνητο, στην κατασκευή του οποίου, μάλιστα, έχει πρωταγωνιστήσει μια καταξιωμένη εκπρόσωπος της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Έχουμε το ανθρώπινο δυναμικό και την τεχνογνωσία να κρατήσουμε τους άξιους μηχανικούς και επιχειρηματίες στην Ελλάδα, αλλά και να προσελκύσουμε νέους από το εξωτερικό, αναβαθμίζοντας το θεσμικό πλαίσιο και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, όπως συμβαίνει με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που προωθούμε μαζί με τον Κώστα Καραμανλή. Πλέον, ένα σύνολο διαδικασιών όπως οι αντικαταστάσεις και οι ανανεώσεις αδειών οδήγησης διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των περιφερειών, που εφαρμόζουν τη νομοθεσία του υπουργείου. Αυτό είναι εξαιρετικό παράδειγμα συνεργασίας της Κεντρικής Διοίκησης με τις περιφέρειες που βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη, περιορίζει τα διοικητικά βάρη, αλλά όπως είδαμε σήμερα, ανοίγει και νέους δρόμους στην επιχειρηματικότητα. Προτεραιότητά μας παραμένει η Οδική Ασφάλεια και σε αυτό το πλαίσιο έρχεται ο ανανεωμένος Κώδικάς Οδικής Κυκλοφορίας που θα είναι πιο ουσιαστικός και προσαρμοσμένος στα σημερινά δεδομένα».
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, δήλωσε: «Σήμερα, με τον υφυπουργό Μεταφορών και φίλο Μιχάλη Παπαδόπουλο, βρεθήκαμε στον χώρο της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής για να βάλουμε συμβολικά τις πινακίδες στο πρώτο ελληνικό όχημα -και μάλιστα χειροποίητο- που βγαίνει στους δρόμους μετά από αρκετές δεκαετίες. Θέλω να εκφράσω τη χαρά μου για τη σημερινή αυτή συμβολική κίνηση, η οποία είναι αποτέλεσμα της πολύ καλής συνεργασίας που έχουμε με το υπουργείο Μεταφορών.

Τα οχήματα για τα οποία εξέδωσε σήμερα τις πινακίδες η Περιφέρεια Αττικής είναι αποτέλεσμα μιας πολυετούς προσπάθειας, που συνδυάζει την καινοτομία, την κυκλική οικονομία και την νεοφυή γυναικεία επιχειρηματικότητα - στοιχεία που αποτελούν βασικούς άξονες της αναπτυξιακής πολιτικής μας.


Απευθύνουμε πρόσκληση προς όλους τους Έλληνες να αναπτύξουν επιχειρηματική δράση στη χώρα μας. Πλέον η Πολιτεία δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο, τις γόνιμες συνθήκες που αποτελούν προϋπόθεση, παράλληλα με την αρμονική συνεργασία των αρμόδιων φορέων, για την ανάπτυξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. Στην εποχή της ψηφιοποίησης η Περιφέρεια Αττικής έχει δημιουργήσει όλα εκείνα τα εργαλεία ώστε να μην ταλαιπωρείται πλέον ο πολίτης, καθώς έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αντικατάσταση του διπλώματος οδήγησης με νέου τύπου και την έκδοση αντιγράφου αδείας λόγω φθοράς, κλοπής ή απώλειας.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω πως για τη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής η οδική ασφάλεια, η προστασία της ζωής οδηγών και πεζών, αποτελεί μια από τις υψηλότερες προτεραιότητές μας και υλοποιούμε στοχευμένες δράσεις, όπως το ευρύ φάσμα ασφαλτοστρώσεων, οι οποίες μάλιστα πρόσφατα ξεκίνησαν και στη λεωφόρο Κηφισού. Μαζί θα κάνουμε την Αττική πρώτη περιφέρεια σε ασφάλεια»

ΑΠΟ https://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: