ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 1 Μαΐου 2022

Τι δείχνει ότι τα λάστιχα του αυτοκινήτου θέλουν πέταμα;


24 Mar 2022

Η ασφάλεια που παρέχει κάθε αυτοκίνητο αποτελεί το «Α» και το «Ω» για τον οδηγό, τους επιβάτες αλλά και τους τριγύρω, για αυτό πρέπει να είναι σωστά συντηρημένο και όχι

να αφήνεται στην τύχη του. Από τα πιο βασικά του μέρη που φθείρονται, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύονται, είναι τα λάστιχα.

Εδώ βέβαια παίζει μεγάλο ρόλο το πού κινείται, πώς γίνεται η χρήση του και αν είναι σωστές οι πιέσεις. Αν για παράδειγμα οδηγείται συνέχεια σε στροφές και σβέλτα, τα ελαστικά θα χρειαστεί να αντικατασταθούν πιο γρήγορα, σε σχέση με αν γίνεται χρήση του οχήματος σε ευθείες και ανοιχτούς δρόμους. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, προτείνεται η αλλαγή τους το πολύ κάθε 40.000 χλμ. ή στα 4 χρόνια.

Πώς όμως ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου μπορεί να καταλάβει αμέσως, πότε θα πρέπει να «φορέσει» μια νέα τετράδα; Στα πέλματα όλων των ελαστικών, ανεξαρτήτου τύπου και μάρκας, υπάρχουν δείκτες φθοράς, οι οποίοι επισημαίνουν το επιτρεπόμενο ελάχιστο βάθος πέλματος. Ένα ελαστικό θεωρείται φθαρμένο, όταν αυτή ο δείκτης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το πέλμα του ελαστικού. Η θέση των δεικτών φθοράς υποδεικνύεται στο προφίλ του ελαστικού με τα γράμματα «TWI» ή με άλλα σύμβολα (π.χ. ένα τρίγωνο). Βέβαια, καλό είναι να μη φτάσει το ελαστικό να «λιώσει» τελείως, γιατί η πρόσφυση που παρέχει είναι η μικρότερη δυνατή, με ότι αυτό συνεπάγεται.


Για ομοιόμορφη φθορά των ελαστικών συνιστάται να αλλάζονται τα εμπρός – πίσω, κάθε 10.000-15.000 χλμ. Επίσης, εφόσον υπάρχει εφεδρικός τροχός, θα πρέπει να ελέγχεται και αυτός, μην τυχόν και έχει χάσει αέρα, γιατί όταν χρειαστεί θα είναι ουσιαστικά άχρηστος. Ένας έλεγχος και στο κιτ επισκευής ελαστικού, επίσης δεν βλάπτει.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: