ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 22 Μαΐου 2022

Πότε «χορταίνει» το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου;


12 Aug 2021

Οτιδήποτε υπάρχει σε ένα αυτοκίνητο, είτε αυτό φαίνεται, ή όχι, δεν βρίσκεται τυχαία και έχει μελετηθεί έτσι ώστε να συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του. Για αυτό πάντα ο

οδηγός πρέπει να διαβάζει το εγχειρίδιο χρήσης και να μην έχει την εντύπωση ότι τα γνωρίζει όλα και είναι περιττό να το ανοίξει.

Ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια, είναι αυτό του ανεφοδιασμού του οχήματος με καύσιμο. Όλοι θα έχετε ακούσει το «κλικ» που κάνει η αντλία του πρατηρίου υγρών καυσίμων, όταν το ρεζερβουάρ της βενζίνης ή του πετρελαίου γεμίζει. Στο πρώτο «κλικ» το γέμισμα πρέπει να σταματάει, όπως άλλωστε αναφέρουν και οι κατασκευαστές. Γιατί όμως πρέπει να γίνεται αυτό;

Το ρεζερβουάρ διαθέτει ένα χώρο με αέρα για τη διαστολή του καυσίμου, όταν ο καιρός είναι ζεστός. Εάν συνεχίσετε να γεμίζετε με καύσιμο και μετά την αυτόματη διακοπή της παροχής από τη μάνικα ή εμφανιστεί μία αρχική επιστροφή αερίων, τότε ο χώρος αυτός θα γεμίσει. Η έκθεση σε ζέστη όταν το ρεζερβουάρ έχει γεμίσει πλήρως με αυτό το τρόπο, μπορεί να προκαλέσει διαρροή καυσίμου. Για να αποφύγετε μία τέτοια διαρροή, σταματήστε την πλήρωση μόλις διακοπεί αυτόματα η παροχή της μάνικας ή αν χρησιμοποιείτε ένα εναλλακτικό μη αυτόματο σύστημα, μόλις εμφανιστεί μια αρχική επιστροφή αερίων. Αν χυθεί καύσιμο έξω από το ρεζερβουάρ, εκτός από το ότι είναι επικίνδυνο για ανάφλεξη, μπορεί να προκληθεί και ζημιά στη βαφή.

Σε κάθε περίπτωση, μόλις ανάψει η προειδοποιητική λυχνία καυσίμου πρέπει να γίνει ανεφοδιασμός και να μην παραμεληθεί. Υπάρχει ο κίνδυνος να μείνει ξαφνικά ο κινητήρας από καύσιμο, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν θα έχει υποβοήθηση στο τιμόνι και δεν θα λειτουργούν τα φρένα. Επίσης, όταν το όχημα οδηγείται συνεχώς με «λαμπάκι», τότε είναι πολύ πιθανό να βγάλει πρόβλημα η αντλία καυσίμου.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: