ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Τρακτέρ: Παράταση για την εγκατάσταση των προστατευτικών μπαρών-αψίδων


in.gr .

Εκσυγχρονίζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την απογραφή των αγροτικών μηχανημάτων

Εκδόθηκε το ΦΕΚ με την απόφαση, που υπέγραψε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Στύλιος, σύμφωνα με το οποίο παρατείνεται μέχρι 31/12/2022 η προθεσμία, για την προμήθεια και εγκατάσταση των ειδικών προστατευτικών μπαρών-αψίδων στους γεωργικούς ελκυστήρες -τρακτέρ, που κατασκευάστηκαν και πήραν άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν τις 22 Μαΐου 1998.

Ο υφΑΑΤ, Γιώργος Στύλιος υπογράμμισε ότι: «με την παράταση που δώσαμε, επιλύεται ένα σημαντικό πρόβλημα που θα αντιμετώπιζαν πολλοί αγρότες στη χώρα μας σε μία δύσκολη διεθνή συγκυρία και θα είχε ως συνέπεια, αφενός την απαξίωση του καλλιεργητικού τους εξοπλισμού (τρακτέρ) και αφετέρου θα έθετε σε κίνδυνο τη συμμετοχή τους σε κοινοτικά προγράμματα εκσυγχρονισμού και αναδιάρθρωσης των γεωργικών τους εκμεταλλεύσεων».

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την απόφαση ΔΓC47/23-4-1998 και στη συνέχεια με την 11337/Γ3Β/2365/2009, καθίσταται υποχρεωτική η ύπαρξη ΔΠΕΑ στους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες. Αρχικά δόθηκε μια περίοδος προσαρμογής έως τις 31-12-1999 και σταδιακά συνεχίστηκαν οι παρατάσεις μέχρι σήμερα.

Ο σημαντικότερος λόγος που εξακολουθεί να δίνεται η παράταση είναι ότι δεν υπάρχουν στην αγορά εγκεκριμένες ΔΠΕΑ (Διατάξεις προστασίας έναντι ανατροπής για τους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες) για όλους τους τύπους διαξονικών ελκυστήρων που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.

Τι απαιτείται για τον τερματισμό των παρατάσεων

Για τον τερματισμό των παρατάσεων απαιτείται:

α. Απογραφή των διαξονικών ελκυστήρων

Σήμερα η απογραφή γίνεται στις Περιφέρειες αλλά δεν υπάρχει ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα ώστε να υπάρχει εικόνα για το πόσοι και ποιοι τύποι ελκυστήρων κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.

β. Θεσμοθέτηση διαφορετικής διαδικασίας εθνικής έγκρισης τύπου των ΔΠΕΑ

Σήμερα η εθνική έγκριση τύπου (ισχύει μόνο για κυκλοφορία αγροτικών μηχανημάτων στην Ελλάδα) μιας ΔΠΕΑ, απαιτεί ως δικαιολογητικό την έγκριση τύπου ΕΕ.

«Αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι το ζήτημα για την ασφάλεια των αγροτών μας. Για αυτό μελετά με τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου και την ανάπτυξη νέου πληροφοριακού συστήματος που θα ενσωματώνει την υφιστάμενη πληροφορία και θα υποστηρίζει το σύνολο των διαδικασιών που απαιτούνται σχετικά με: τη χρήση, την έγκριση τύπου, την επισκευή, τον τεχνικό έλεγχο, τη μεταβίβαση και γενικά όλο τον κύκλο ζωής των αγροτικών μηχανημάτων. Ενεργοποιώντας την απογραφή των αγροτικών μηχανημάτων θα μάθουμε σε ποιους και πόσους ελκυστήρες υπάρχει έλλειψη πιστοποιημένων διατάξεων προστασίας. Επιπλέον είναι ίσως το χρησιμότερο εργαλείο για την εφαρμογή των πολιτικών που αφορούν τα αγροτικά μηχανήματα», ανέφερε ο κ. Στύλιος.

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ ΕΔΩ

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
 
ΑΠΟ https://www.in.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: