ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021

10 πολύτιμες συμβουλές για αθάνατο αυτοκίνητο!


 23 Sep 2021

Κάθε αυτοκίνητο χρειάζεται την απαραίτητη φροντίδα του, έτσι ώστε να διατηρηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να μην αρχίσει να ζητάει από νωρίς επισκευές, άρα και να

«τρώει» λεφτά. Άλλωστε ελάχιστοι είναι αυτοί που μπορούν «να αλλάζουν αυτοκίνητα σαν τα πουκάμισα» όπως λέει κι ο σοφός λαός. Για αυτούς και πολλούς ακόμα λόγους, προκειμένου να απολαμβάνετε πολλά χρόνια και απροβλημάτιστα το αγαπημένο σας αυτοκίνητο, καλό θα ήταν να ακολουθείτε τις παρακάτω συμβουλές που συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε.

1. Οδηγείτε προσεκτικά!

Δεν εννοούμε μόνο να έχετε τα μάτια σας δεκατέσσερα για να μην τρακάρετε, αλλά και να προσέχετε τους δρόμους για να αποφεύγετε τις λακκούβες, αλλά και κάθε είδους ανωμαλία του οδοστρώματος. Κι αυτό γιατί κάνουν μεγάλη ζημιά στο σύστημα ανάρτησης, στις ζάντες, στα σινεμπλόκ, ακόμα και στα ρουλεμάν των τροχών.

2. Χρησιμοποιήστε το air-condition

Μεγάλη μερίδα οδηγών τρέμει στην ιδέα να θέσει σε λειτουργία τον κλιματισμό, με τη δικαιολογία ότι αυξάνει την κατανάλωση. Μύθος, μιας και τα σύγχρονα συστήματα κλιματισμού είναι αποδοτικά και δεν καίνε! Όμως, η μη χρήση τους τουλάχιστον μια φορά το μήνα μπορεί να προκαλέσει βλάβες στο σύστημα (στις τσιμούχες και ακόμα και στον συμπιεστή), που σε τελική ανάλυση θα σας κοστίσουν πολλά περισσότερα συγκριτικά με την υποτιθέμενη κατανάλωση καυσίμου.

3. Πάρτε το πόδι από το συμπλέκτη!

Όσοι έχετε αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο (οι περισσότεροι οδηγοί άλλωστε), κόψτε τη συνήθεια να ξεκουράζετε το αριστερό σας πόδι στο πεντάλ του συμπλέκτη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μικρή εμπλοκή του και κατ’ επέκταση την ταχύτερη φθορά του.

4. Κάντε το μια βόλτα συχνά πυκνά

Αν για τον οποιοδήποτε λόγο τις καθημερινές δεν κάνετε χρήση του αυτοκινήτου σας, φροντίστε μια φορά έστω την εβδομάδα να του κάνετε μια βόλτα. Ότι το γύρο του τετραγώνου, αλλά σε ανοιχτό δρόμο. Προφανώς για να μην μείνετε από μπαταρία, αλλά και για να διατηρούνται σε καλό επίπεδο τα φρένα κι ο συμπλέκτης. Επίσης όσοι από εσάς έχετε diesel μην ξεχνάτε να το βγάζετε στον αυτοκινητόδρομο να «δουλεύει» ο κινητήρας στις ψηλές στροφές για την απαραίτητη αναγέννηση του DPF. Το ίδιο ισχύει και για τα σύγχρονα μοντέλα βενζίνης με φίλτρο GPF.

5. Μην το αφήνετε για πολλά χιλιόμετρα με λαμπάκι!

Ακόμα μια κακή συνήθεια ορισμένων είναι να αφήνουν με ελάχιστα καύσιμα το ρεζερβουάρ και να οδηγούν με το αγχωτικό λαμπάκι. Όμως, αυτή η συνήθεια μπορεί να καταστρέψει το κύκλωμα τροφοδοσίας του αυτοκινήτου σας. Αν το καύσιμο έχει πέσει τόσο χαμηλά, υπάρχει κίνδυνος η αντλία καυσίμου να τραβήξει το ίζημα που συνήθως συγκεντρώνεται στον πάτο του ρεζερβουάρ. Πέρα από τη βλάβη στην αντλία μπορεί να προκληθεί και σημαντική βλάβη στα μπεκ ψεκασμού!

6. Κάντε συχνά τους απαραίτητους ελέγχους

Αν τώρα χρησιμοποιείτε συχνά το αυτοκίνητό σας, καλό είναι να ελέγχετε τακτικά τη στάθμη λαδιού, ψυκτικού υγρού, αλλά και του υγρού των φρένων. Οι λόγοι είναι ευνόητοι και πρόκειται για μια διαδικασία του ενός λεπτού, δίχως να χρειάζονται γνώσεις μηχανικού.

7. Μην αγνοείτε καμία προειδοποιητική λυχνία

Στην περίπτωση που ένα λαμπάκι ανάψει στον πίνακα οργάνων, ποτέ μην το αγνοήσετε. Γιατί η βλάβη μπορεί να έχει ήδη συμβεί, όμως πηγαίνοντας άμεσα το αυτοκίνητο στο συνεργείο θα προλάβετε τυχόν σοβαρότερες ζημιές. Γενικότερα δεν αγνοούμε καμία προειδοποίηση που θα εμφανιστεί ξαφνικά εν κινήσει, ή δεν σβήσει όταν πάρει μπρος ο κινητήρας.

8. Ακολουθήστε ευλαβικά το πρόγραμμα συντήρησης

Το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να έχετε σίγουρο το κεφάλι σας με το αυτοκίνητο που οδηγείτε, είναι να ακολουθείτε το πρόγραμμα συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας. Αν μη τι άλλο αυτός που το κατασκεύασε ξέρει πολύ καλά τι πρέπει να γίνει, έτσι ώστε να διατηρηθεί σαν καινούργιο σε βάθος χρόνου.

9. Τακτικό πλύσιμο μέσα – έξω

Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά! Και όχι άδικα, αφού ένα καθαρό αυτοκίνητο πάντα δείχνει σε καλύτερη κατάσταση, ενώ ανάλογα ανεβάζει και τη διάθεση του οδηγού – επιβατών. Η ατμοσφαιρική ρύπανση, η σκόνη, το χώμα και τα περιττώματα των πουλιών, είναι μερικοί από τους εχθρούς του χρώματος. Αντίστοιχα και ένα βρώμικο εσωτερικό είναι παράλληλα και ανθυγιεινό.

10. Κουκουλώστε το

Ίσως η καλύτερη λύση για να διατηρείτε το χρώμα του σαν καινούργιο, αλλά και για να μη χαλάνε το ταμπλό και οι διάφορες επενδύσεις στην καμπίνα. Επιλέξτε μια ποιοτική κουκούλα με μαλακή επένδυση στο εσωτερικό της και σαφώς να ταιριάζει στο αυτοκίνητό σας. Αν μάλιστα διαθέτετε και γκαράζ, τότε το καμάρι σας θα λάμπει για πολλά χρόνια σαν την πρώτη μέρα που το πήρατε!

ΑΠΟ  https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: