ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021

Τι διάρκεια ζωής έχουν τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ;


17 Nov 2021

 Αρκετός κόσμος αφήνει το αυτοκίνητό του παρκαρισμένο, χωρίς να το κινήσει καθόλου, για μεγάλο διάστημα, που μπορεί να είναι από τρεις μήνες και πάνω. Ειδικά την περίοδο

του lockdown πολλά οχήματα είχαν μείνει για καιρό ακινητοποιημένα, με αποτέλεσμα να εμφανιστούν μετά διάφορες δυσλειτουργίες. Η αποφορτισμένη μπαταρία και η απώλεια πίεσης του αέρα από τα ελαστικά ήταν τα συνηθέστερα. Όμως, υπάρχει ένα ακόμα πολύ βασικό αναλώσιμο προϊόν με περιορισμένη διάρκεια ζωής και αυτό είναι τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ. Τα πολυκαιρισμένα είναι επικίνδυνα.

Τόσο η βενζίνη όσο και το πετρέλαιο χάνουν με το πέρασμα του καιρού τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά τους και μπορεί την επόμενη φορά που θα βάλετε σε λειτουργία τον κινητήρα, να τον βλάψετε. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα καύσιμα που βρίσκονται μέσα στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων, πρέπει να καταναλώνονται το πολύ σε δύο με τρεις μήνες, το αργότερο σε έξι.

Πάντα παίζει ρόλο φυσικά η εξωτερική θερμοκρασία και οι καιρικές συνθήκες γενικότερα, αλλά και η ποσότητα που έχει απομείνει μέσα. Όμως επειδή συν τοις άλλοις, κανείς δεν ξέρει και το ποσοστό του οξυγόνου, οι συστάσεις λένε να μη ρισκάρουμε να έρθουμε αντιμέτωποι με την υγρασία, δηλαδή το νερό.

Επίσης, κινδυνεύουμε τόσο από τα βακτήρια των ίδιων των καυσίμων, που μπορεί να προκαλέσουν ζημιά, όσο και από τη διάβρωση. Πως θα καταλάβετε λοιπόν ότι κάτι δεν πάει καλά; Θα ανάψει το λαμπάκι του κινητήρα (Check Engine), αν και αυτό μπορεί να οφείλεται σε δεκάδες άλλους λόγους. Το αυτοκίνητο θα δυσκολεύεται να πάρει μπρος, θα κάνει αρρυθμίες στο ρελαντί ή θα χάσει την απόδοσή του κατά την επιτάχυνση. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, προτιμότερη κρίνεται η μεταφορά του αυτοκινήτου με γερανό, απευθείας στο συνεργείο.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...