ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου


 31 Jan 2021

Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο με το που φεύγει από την έκθεση και βγαίνει στους δρόμους χρειάζεται μια περίοδο στρωσίματος – ρονταρίσματος, έτσι ώστε να μην εμφανιστούν

προβλήματα και να εξασφαλιστεί η πολύτιμη μακροζωία των διαφόρων εξαρτημάτων του. Από τα μηχανικά μέρη έως τα ελαστικά, απαιτούνται μερικές απλές προφυλάξεις για τα πρώτα 1.000-1.500 χλμ., που θα συμβάλλουν με την σειρά τους στην απόδοση και οικονομία. Ας δούμε παρακάτω ορισμένους βασικούς κανόνες του στρωσίματος.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μαρσάρετε τον κινητήρα (αυτό ισχύει και όταν έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο), ούτε να κάνετε απότομες εκκινήσεις. Κατά την οδήγηση, διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα μέχρι το μεσαίο εύρος, εκμεταλλευόμενοι τη ροπή, η οποία είναι αρκετή σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τους turbo κινητήρες.

Εάν είναι δυνατό, αποφύγετε την πολύ συχνή χρήση των φρένων και του συμπλέκτη κατά τα πρώτα 150 χλμ. οδήγησης στην πόλη και κατά τα πρώτα 1.500 χλμ. οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους. Μη διατηρείτε σταθερές στροφές στον κινητήρα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, είτε υψηλές είτε χαμηλές. Η μεταβολή των στροφών του κινητήρα είναι απαραίτητη για το σωστό ροντάρισμά του.

Αποφύγετε τα απότομα φρεναρίσματα, εκτός από περιπτώσεις ανάγκης, ώστε να «πατήσουν» σωστά τα φρένα. Επίσης, τα καινούργια ελαστικά χρειάζονται στρώσιμο για περίπου 500 χιλιόμετρα μέχρι να αρχίσουν να έχουν σωστή απόδοση. Εάν έχετε τρέιλερ, καλό είναι να μη το ρυμουλκήσετε με το καινούργιο αυτοκίνητο και να αφήσετε να περάσουν τα πρώτα 2.000 χλμ.

Σε ορισμένα ντίζελ αυτοκίνητα κατά τα πρώτα 3.000 χλμ. ενδέχεται να ακούσετε έναν θόρυβο ρολογιού κατά τη μείωση της ταχύτητας του οχήματός σας. Αυτό προκαλείται λόγω ρυθμίσεων του νέου πετρελαιοκινητήρα και είναι φυσιολογικό. Επίσης, ανεξαρτήτως καυσίμου, στην αρχή η κατανάλωση θα είναι υψηλότερη μέχρι να στρώσει ο κινητήρας.

Προσοχή: Σε κάθε περίπτωση όταν αγοράζετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να διαβάζετε πάντα το εγχειρίδιο χρήσης, όπου αναγράφονται οι οδηγίες στρωσίματος. Ακολουθείστε τις με ευλάβεια και θα βγείτε κερδισμένοι.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: